Nissan 200sx s14 -95
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Kommer bli riktigt NICE
Huven kommer från Götene va ?
Känner igen den
Huven kommer från Götene va ?
Känner igen den
Johan Bring
Mitsubishi Galant GTi Dynamic-4 -89 x2
Mitsubishi Eclipse GSX -98
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
Mitsubishi Galant GTi Dynamic-4 -89 x2
Mitsubishi Eclipse GSX -98
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
Det som hänt på sista tiden är montage av s14a fronten. Hade tidigare fått en s14 front av misstag.
Har tillverkat ett stag för innfästning av 4 punkts bälten. Staget fästs mellan bältesfästena i c-stolpen. Bilder kommer.
Har även köpt mig ett valsverktyg så jag och frun har börjat valsa skärmarna. Fram kommer jag bli tvungen att spackla en del eftersom jag valsat ganska mycket. Kommer att åka 9.5" och et15-et12 beroende på vilka spacers jag kommer över.
Valsverktyget kommer att kunna hyras för en lämplig slant om det är så att någon är i behov. Finns i Umeå trakten.
Här är två bilder på bilen, men innan valsning och ytterligare sänkning fram.
*** Vad tycker ni jag ska lacka den för färg?? Har inte bestämt mig helt ännu? ***
Har tillverkat ett stag för innfästning av 4 punkts bälten. Staget fästs mellan bältesfästena i c-stolpen. Bilder kommer.
Har även köpt mig ett valsverktyg så jag och frun har börjat valsa skärmarna. Fram kommer jag bli tvungen att spackla en del eftersom jag valsat ganska mycket. Kommer att åka 9.5" och et15-et12 beroende på vilka spacers jag kommer över.
Valsverktyget kommer att kunna hyras för en lämplig slant om det är så att någon är i behov. Finns i Umeå trakten.
Här är två bilder på bilen, men innan valsning och ytterligare sänkning fram.
*** Vad tycker ni jag ska lacka den för färg?? Har inte bestämt mig helt ännu? ***
-
- Kontakt:
Kommer knappt ihåg vad vi pratade om för färg... Färgen jag har ståendes blir det iaf inte...Nicke Nyman skrev:Jag tycker du ska gå på den färg vi pratade om senast jag var förbi! Tror de kommer bli bra! Alt den färg du har stående...
Ajööken!
Undrar om alla blir förblindade av färgen på detaljerna på bilen för att nästan alla tycker att jag ska lacka den vit. Har denna tråd på ett Nissan forum och där är det majoritet på vit.Reco skrev:Vit!
Alternativt pearlvit.
Lätt!
Har själv släppt tanken på vit. Men men, det är väldit snyggt och man får ju en liten inblick i hur den skulle bli i vit redan nu.
Fler tipps...?
GOD JUL PÅ ER ALLA! Nu ska jag ut och åka snöskoter...
-
mörkblå är alltid snyggt...
...typ http://www.silviansw.com/members/upload/Blue_S15.jpg
...eller nåt. Förslag lagt iaf... god jul
...typ http://www.silviansw.com/members/upload/Blue_S15.jpg
...eller nåt. Förslag lagt iaf... god jul
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
-
- Deluxpostare!
mörk grå, blyerts eller bara grå,..
http://i192.photobucket.com/albums/z248 ... ephoto.jpg
funkar kalas me svarta fälgar med färgrand oxå..
http://i192.photobucket.com/albums/z248 ... ephoto.jpg
funkar kalas me svarta fälgar med färgrand oxå..
Bygg & Fastighetsservice i Habo
Citroen Jumper -05
VW Passat 2,0 tdi 4motion R-line -10
Porsche 944 -86
GasGas fse 400 -02
140m2 garage -13
Citroen Jumper -05
VW Passat 2,0 tdi 4motion R-line -10
Porsche 944 -86
GasGas fse 400 -02
140m2 garage -13
-
- Kontakt:
-
- Kontakt:
I kväll hade jag besök av Nicke... Blev några timmar i garaget å så givetvis en kopp kaffe
Tryckrören blev färdigställda och silikonslangarna från do88.se monterades... Blev bara bra.
Har även plockat bort ACn och diverse andra mindre viktiga saker...
Som ni ser så trivs Nicka bra med att skruva i Nissan... Kanske bättre än i Volvon...
Tryckrören blev färdigställda och silikonslangarna från do88.se monterades... Blev bara bra.
Har även plockat bort ACn och diverse andra mindre viktiga saker...
Som ni ser så trivs Nicka bra med att skruva i Nissan... Kanske bättre än i Volvon...
-
- Kontakt:
Jag trivs bäst i Volvon, gott om utrymme!
Gick ju bra de där! Svetstång är ett underskattat verktyg! Däremot är japaner inte så kluriga när de bygger bil, har ja sett ikväll! Men bra vart de!
Ska bli kul o se de färdiga resultatet! Ja längtar!
Gick ju bra de där! Svetstång är ett underskattat verktyg! Däremot är japaner inte så kluriga när de bygger bil, har ja sett ikväll! Men bra vart de!
Ska bli kul o se de färdiga resultatet! Ja längtar!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Färger!!
Ja du filleman!! Det där med färger är ju lite svårt att välja! Det finns aldeles för många...
När jag skulle lacka vofflan, så mins jag hur jag satt hos lackeraren och funderade med honom. jag hade nästan bestämt mig för villken färg, och så tog han fram "några" färgkartor TYP TJOCKA SOM GAMMLA BIBLAR så blädrade han lite och pekade på nån färg som han tyckte var snygg, blädrade lite till osv osv
så bestämde jag mej för den där lila-rosa färgen, fick en chock när jag hämtade bilen, men älskade den efter ett tag. den syntes ju, och det var dit jag ville komma!!
Det är altid kul att lacka om en bil och jag tror att man blir nöjd oavsett villken färg man väljer, men med en färg som verkligen syns drar alltid åt sej mer blickar(ja,om man nu vill ha det)
men om jag få skulle få välga typ mörk mörk blålila, nästan svart. Eller klarröd
lycka till
När jag skulle lacka vofflan, så mins jag hur jag satt hos lackeraren och funderade med honom. jag hade nästan bestämt mig för villken färg, och så tog han fram "några" färgkartor TYP TJOCKA SOM GAMMLA BIBLAR så blädrade han lite och pekade på nån färg som han tyckte var snygg, blädrade lite till osv osv
så bestämde jag mej för den där lila-rosa färgen, fick en chock när jag hämtade bilen, men älskade den efter ett tag. den syntes ju, och det var dit jag ville komma!!
Det är altid kul att lacka om en bil och jag tror att man blir nöjd oavsett villken färg man väljer, men med en färg som verkligen syns drar alltid åt sej mer blickar(ja,om man nu vill ha det)
men om jag få skulle få välga typ mörk mörk blålila, nästan svart. Eller klarröd
lycka till
Volvo V70 -98
Ski-doo 500 ss 05
½Polaris 400 sks -87
Ski-doo 500 ss 05
½Polaris 400 sks -87