

Hur är Mustangen då?
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Hur bra är original bromsarna? Hur stora är original skivorna?Anton_the_Man skrev:nu äntligen är bilen på lagning... passar på att slänga på vingen
samtidigt så slipper ja mecka me den själv..
innan jag lämnade bort fixade ja lite me stereon, försökte komma
på va de e som glappar i sidled i förarstolen.
de va en utsliten plastskena under.
en liten fråga har ja dock kvar.. vilka andra skivor kan man få dit, (kan
inget om sånt här)
dom e snedslitna fram så ja funderar över om ja ska svarva dom
o köpa nya klossar eller köpa nytt rubbet.
nån som kan hjälpa mig o räta ut mina frågetecken?
tack o bock
snackade me davidsson, han kunde inte svarva ventilerade skiver,Adolfsson skrev:Hur bra är original bromsarna? Hur stora är original skivorna?Anton_the_Man skrev:nu äntligen är bilen på lagning... passar på att slänga på vingen
samtidigt så slipper ja mecka me den själv..
innan jag lämnade bort fixade ja lite me stereon, försökte komma
på va de e som glappar i sidled i förarstolen.
de va en utsliten plastskena under.
en liten fråga har ja dock kvar.. vilka andra skivor kan man få dit, (kan
inget om sånt här)
dom e snedslitna fram så ja funderar över om ja ska svarva dom
o köpa nya klossar eller köpa nytt rubbet.
nån som kan hjälpa mig o räta ut mina frågetecken?
tack o bock
Är dom lagom stora och bra original och det finns mycket kvar på skivorna så svarva dom och köp något bättre belägg, om du tänkt köra på bana.
Annars räcker det nog med bara svarvning och original belägg.
Så tycker ja iallafall.
Här kan du köpa belägg och skivor med mycket bra service!
http://www.peansweden.com/
Aj aj! ja ja blir ju bra tryck i sakerna nu då iallfall, du glömde fråga om det finns några värre broms ok som passarAnton_the_Man skrev:de gick inte riktigt så smidigt som ja tänkt..
bromsoken va inte i så bra skick, gummi bälgarna
va på ena sida helt kass o den andre va nästan paj.
någon tidigare ägare eller verkstadsman har smörjt in kolvarna med
kopparpasta ist för cylinderfett.
så de blir nya bromsok oxå..
lika bra o byta de när ja ändå har nere skiten, så slipper ja oroa
mig om de..
tack o bock
Kolla hur stor yta belägget tar på. Troligtvis så är slitsen lika bred som bromsbelägget är.Anton_the_Man skrev: föstår inte varför slitsen inte går ända innefrån o ut men skitsamma, ser ju
coolt ut..![]()
Så är det på alla slitzade skivor jag har sett. Har läst på rejsa nån gång varför man gör så, men jag kommer inte ihåg... Nåt med hållfasthet kanske. Slitzens huvudsyte är att avleda gaser som bildas när belägget blir riktigt varmt. Då kan man utan slitzar råka ut för "fading", alltså att gasen nästan helt tar upp utrymmet mellan skivan och belägget. Jämför med en droppe vatten som hälls på en varm stekplatta. Inte bra.Anton_the_Man skrev:föstår inte varför slitsen inte går ända innefrån o ut men skitsamma, ser ju
coolt ut..![]()
Anton_the_Man skrev:detta projekt har tagit en helt ny oväntad vändning!![]()
den som kommer till spontanträffen på fredag får veta..![]()
![]()