Sportproduction 2009
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Wow, hur lyckas du få igen om att ha hojen i vardagsrummet? Singel?marcus skrev:Tog en dag i soffan men eftersom man har den andra mc:n stående i vardagsrummet så kunde jag inte motstå att testa däcksvärmarna och depåstöden Verkar funka fint...
Jag får vara glad att min hoj får stå i garaget med bilen, vardagsrummet skulle jag vara en dåre om jag försökte förhandla mig till.
SV650n såg mycket fin ut, nästan så att man håller med far din.
//d
Back on track med bojsänke i fronten och bladfjädrar under karossen.
Jo, singel kanske inte lika kul men mycket enklareDaniel S skrev: Wow, hur lyckas du få igen om att ha hojen i vardagsrummet? Singel?
Jag får vara glad att min hoj får stå i garaget med bilen, vardagsrummet skulle jag vara en dåre om jag försökte förhandla mig till.
//d
mc intresserad hyresvärd hjälper förstås också
Idag har jag börjat rensa lite, tog ett tag innan jag kom igång och förstod hur de skruvat ihop allt men sen gick det ganska smidigt, de är inte så dumma de där japanerna.
En bättre bild på objektet
Efter lite rensning
Fortsättning följer.
Idag har jag ringt och kollat med en annan kille som kör SP klassen, fått lite tips och bra att veta. Gjort beställning på diverse delar, racekåpor, extra broms & kopplingshandtag, drev, kedjeskydd, bromsklossar och så diverse prylar att ha till depå och transport.
Har även skickat ut förfrågningar till några av landets mc-skrotar om tank och extra fälgar.
Har även skickat ut förfrågningar till några av landets mc-skrotar om tank och extra fälgar.
Nä det kan jag inte påstå. Är nog däcken som luktar mest, brukar bli en svag men distinkt doft av däckgummi men det är nog bara nån enstaka motorintresserad som påpekat det och då i positiv bemärkningReco skrev:Lite OT men du har ju tradition att ha hojen inomhus under vintern.
Du har aldrig haft problem med diverse dofter (lukter/stanker för andra) från hojen?
http://www.youtube.com/watch?v=Ou69ViD6z50marcus skrev:Nä det kan jag inte påstå. Är nog däcken som luktar mest, brukar bli en svag men distinkt doft av däckgummi men det är nog bara nån enstaka motorintresserad som påpekat det och då i positiv bemärkningReco skrev:Lite OT men du har ju tradition att ha hojen inomhus under vintern.
Du har aldrig haft problem med diverse dofter (lukter/stanker för andra) från hojen?
Förstår hur du menar.
Back on track med bojsänke i fronten och bladfjädrar under karossen.
Tydligen ganska vanligt fenomen vid hemmafester.Daniel S skrev:http://www.youtube.com/watch?v=Ou69ViD6z50marcus skrev:Nä det kan jag inte påstå. Är nog däcken som luktar mest, brukar bli en svag men distinkt doft av däckgummi men det är nog bara nån enstaka motorintresserad som påpekat det och då i positiv bemärkningReco skrev:Lite OT men du har ju tradition att ha hojen inomhus under vintern.
Förstår hur du menar.
Många som ger bort nycklarna till mamma när de ställer in hojen.
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Framfälg verkar som sagt mycket svårt att skaka fram, är det nån som vet nån som möjligen kan ha en framfälg till en SV650 -03 eller nyare får ni gärna säga till
Håller koll på en fälg i Usa på ebay, hittar jag ingen annan så får jag försöka köpa den.
Igår blev det inget skruvat med mc:n, fick rycka in och meka med systersonens moppe som har rasat, troligen för att man tankat i oljeblandad bensin med en tillsats av spolarvätska
Det hela började för några veckor sedan då en vän till min syster skulle fylla på spolarvätska i sin bil, gick ut i garaget och tog en dunk med va han trodde va spolarvätska men som hans pappa hade använt när han skulle tanka snöslungan och visade sig innehålla oljeblandat... detta upptäcktes efter att han fyllt spolarvätsketanken, detta pumpades ur tanken och tillbaka i dunken (troligen med en ansenlig mängd spolarvätska) och ställdes tillbaka i garaget.
I helgen va min syster och hennes sambo hemma hos deras vän när sonen ringer och informerar att han har fått soppatorsk varpå vännen med gott uppsåt informerar att han har en dunk oljeblandat i garaget och detta tankas i den stackars försvarslösa forshaga shoppern... som kort efter detta börjar låta oroväckande och inte vill va med längre.
Har bara plockat loss motorn än så länge så vet inte riktigt vad som hänt men det känns och låter inte riktigt som det ska när man drar runt motorn, kompet känns inte heller riktigt som det borde...
Det ska bli skönt att få skruva med en ren och fin motorcykel igen när jag är klar med moppen
Håller koll på en fälg i Usa på ebay, hittar jag ingen annan så får jag försöka köpa den.
Igår blev det inget skruvat med mc:n, fick rycka in och meka med systersonens moppe som har rasat, troligen för att man tankat i oljeblandad bensin med en tillsats av spolarvätska
Det hela började för några veckor sedan då en vän till min syster skulle fylla på spolarvätska i sin bil, gick ut i garaget och tog en dunk med va han trodde va spolarvätska men som hans pappa hade använt när han skulle tanka snöslungan och visade sig innehålla oljeblandat... detta upptäcktes efter att han fyllt spolarvätsketanken, detta pumpades ur tanken och tillbaka i dunken (troligen med en ansenlig mängd spolarvätska) och ställdes tillbaka i garaget.
I helgen va min syster och hennes sambo hemma hos deras vän när sonen ringer och informerar att han har fått soppatorsk varpå vännen med gott uppsåt informerar att han har en dunk oljeblandat i garaget och detta tankas i den stackars försvarslösa forshaga shoppern... som kort efter detta börjar låta oroväckande och inte vill va med längre.
Har bara plockat loss motorn än så länge så vet inte riktigt vad som hänt men det känns och låter inte riktigt som det ska när man drar runt motorn, kompet känns inte heller riktigt som det borde...
Det ska bli skönt att få skruva med en ren och fin motorcykel igen när jag är klar med moppen
Så billigt va det visst inte, 600:- för en sketen liten rem Jaja, bara att skruva ihop igen så kan jag förtsätta med mitt raceprojekt iställetmarcus skrev:Moppemotorn isärplockad, verkar ha klarat sig fint från spolarvätskebehandlingen, va en tandrem i primärdrivningen som gett upp billigt och bra.
Sant, håller ju igång mek-rutinen om inte annat, fast det är roligare att skruva med nåt som är nytt & fräscht. Fick ett preliminärt leveransdatum för mina kåpor också 19/2 så det är väl ingen panik heller fast det känns bäst att ta tag i det man kan så man inte behöver stressa ihop nån nödlösning i slutändan.Reco skrev:Äsch, moppe som moppe, det kvittar väl?marcus skrev:Jaja, bara att skruva ihop igen så kan jag förtsätta med mitt raceprojekt istället
Gott! Nu är mopeden igång och färdigmekad för denna gången och man kan återgå till mer det inspirerande projektet
Har fått hem bakfälg och tank.
Bakfälgen kommer inte göras nåt med direkt utan är tänkt att kränga på regndäck om det skulle behövas. Tanken ska jag ju ha istället för den felfria orginaltanken, lite osäker på hur jag ska göra med färgval och lackering så väntar med att skruva på den tills jag funderat klart.
Har ändrat växellänkaget och ändrat växellägena... racing
Före:
Efter, återstår att justera in läget på växelspaken:
Har monterat bort tank och passagerarfotpinnar också, blev inte mycket mer gjort för det tog sin lilla tid att få bort bränslepumpen från tanken och tömma den på bensin
Har fått hem bakfälg och tank.
Bakfälgen kommer inte göras nåt med direkt utan är tänkt att kränga på regndäck om det skulle behövas. Tanken ska jag ju ha istället för den felfria orginaltanken, lite osäker på hur jag ska göra med färgval och lackering så väntar med att skruva på den tills jag funderat klart.
Har ändrat växellänkaget och ändrat växellägena... racing
Före:
Efter, återstår att justera in läget på växelspaken:
Har monterat bort tank och passagerarfotpinnar också, blev inte mycket mer gjort för det tog sin lilla tid att få bort bränslepumpen från tanken och tömma den på bensin
Nu så är i stort sett allt som ska bort borttaget. En del kablage och knappar har fått va kvar för att det inte gått att plocka bort det smidigt utan att riva isär onödigt mycket eller klippa av nåt vilket jag vill undvika då jag vill ha möjlighet att återställa allt. Sidostödet ska bort också men har valt att ha kvar det av praktiska skäl så länge.
Nu är tank, framskärm, bakskärm, passagerarpinnar, avgassystem och lite annat småkrafs borttaget, ser lite annorlunda ut om man jämför med originalbilden längre upp
Det som ska göras nu är att säkra & naja bromsok och allt som kan lossna och söla motorolja. Kylvätska ska bytas. Ett uppsamlingskärl för dränage från bensintank och kylsystem måste fixas också, ska vara minst 0,5l så det lutar åt en pet-flaska
Efter det återstår bara en otålig väntan på att nya saker att skruva på ska anlända
Nu är tank, framskärm, bakskärm, passagerarpinnar, avgassystem och lite annat småkrafs borttaget, ser lite annorlunda ut om man jämför med originalbilden längre upp
Det som ska göras nu är att säkra & naja bromsok och allt som kan lossna och söla motorolja. Kylvätska ska bytas. Ett uppsamlingskärl för dränage från bensintank och kylsystem måste fixas också, ska vara minst 0,5l så det lutar åt en pet-flaska
Efter det återstår bara en otålig väntan på att nya saker att skruva på ska anlända
Skulle nog behöva lite hjälp.
Är det nån i närheten som har bra grejer för att borra hål genom bultskallar?
med borrmaskin på frihand lär ju va dödsdömt.
Gjorde ett halvhjärtat försök med grannens enkla pelarborr och det kan nog gå men har lite svårt att fixera bulten så nogra förstörda bultar är det ju risk för och garanterat en handfull borr.
Gjorde ett halvhjärtat försök med grannens enkla pelarborr och det kan nog gå men har lite svårt att fixera bulten så nogra förstörda bultar är det ju risk för och garanterat en handfull borr.
-
- Legend!
- Kontakt:
Jag bor ju inte direkt i närheten men jag kan nog hjälpa till om det är så...marcus skrev:Skulle nog behöva lite hjälp.
På vilket håll ska det borras?
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
Ska borras hål rakt igenom skruvskallen för att kunna säkra den med najtråd. Kom på när jag skrivit förra inlägget att grannen är ju faktiskt fixtur & verktygsmakare så han kan nog va behjälplig, annars tar jag hjälp av karlsson men skulle även det falera står du näst på turDaniel Båge skrev:Jag bor ju inte direkt i närheten men jag kan nog hjälpa till om det är så...marcus skrev:Skulle nog behöva lite hjälp.
På vilket håll ska det borras?
Lite förtydligande illustration:
http://www.sporthoj.com/galleri/visabil ... 8&header=1