ng900 startar ej, bara hackar i tändningen. Hjälp med felsök
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
ng900 startar ej, bara hackar i tändningen. Hjälp med felsök
Körde bilen igår utan problem, var då ca -8 grader ute.
Idag låg det runt nollan.
När jag vrid om nyckeln så går startmotorn igång utan problem, men resten bara står och tuggar. Går ibland igång lite, men på låg tomgång under 1000rpm och motor går knappt runt. går ej att gasa, den dör efter nån sekund.
Pappa trodde att det kunde ha frysit i insprutningen så jag har tryckt i lite karboratorsprit, men än så länge utan resultat. Har även tagit upp varje tändstift och rengjort osv.
Någon som vet vad detta kan vara?
Så klart kommer sånt här så olägligt det kan, eftersom jag står färdig packad med ett flyttlass som ska gå till Göteborg imornbitti...
några på stcs tror på vevaxelgivare och bränslepump, har ni några andra förslag?
/Albin
Idag låg det runt nollan.
När jag vrid om nyckeln så går startmotorn igång utan problem, men resten bara står och tuggar. Går ibland igång lite, men på låg tomgång under 1000rpm och motor går knappt runt. går ej att gasa, den dör efter nån sekund.
Pappa trodde att det kunde ha frysit i insprutningen så jag har tryckt i lite karboratorsprit, men än så länge utan resultat. Har även tagit upp varje tändstift och rengjort osv.
Någon som vet vad detta kan vara?
Så klart kommer sånt här så olägligt det kan, eftersom jag står färdig packad med ett flyttlass som ska gå till Göteborg imornbitti...
några på stcs tror på vevaxelgivare och bränslepump, har ni några andra förslag?
/Albin
-
- Turbopostare!
- Kontakt:
Re: ng900 startar ej, bara hackar i tändningen. Hjälp med fe
testa att sätt i en kupevärmare i motorn. om de är en ispropp kanske den smälter efter ett tagCarlsson skrev:
Pappa trodde att det kunde ha frysit i insprutningen så jag har tryckt i lite karboratorsprit, men än så länge utan resultat.
BMW 520 diesel finbilen
Ford Express ladugårdsbilen
Ford Anglia 101E deluxe -59 projekt
Ford Express ladugårdsbilen
Ford Anglia 101E deluxe -59 projekt
Öppna huven och lukta på den röda tändkassetten, luktar den bränt så byt den och starta igen. Dom kan ge upp helt utan förvarning precis så som det verkar ha gjort. Då tuffar startmotorn på men bilen startar inte hur gärna man än vill.
För att kontrollera om det är vevaxelgivaren som havererat så kika på varvräknaren medans du kör på startmotorn, rör den sig inte alls så har du ett troligt fel där.
För att kontrollera om det är vevaxelgivaren som havererat så kika på varvräknaren medans du kör på startmotorn, rör den sig inte alls så har du ett troligt fel där.
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
"Alla borde köra peugot"
Skulle oxå gissa på tändkassetten...ERnsT skrev:Öppna huven och lukta på den röda tändkassetten, luktar den bränt så byt den och starta igen. Dom kan ge upp helt utan förvarning precis så som det verkar ha gjort. Då tuffar startmotorn på men bilen startar inte hur gärna man än vill.
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
-
- Styrelseledamot