Japp det va rätt Porsche 944 S2 av sista årsmodell 91 i bra skick köpt av en mycket trevlig man i sina bästa år. Kan slänga upp lite skitiga bilder tagna idag och annons bilder.
Lite ball 16v 3 liters 4a på 211hk
Bilen är helt original förutom ett M030 stötdämpar kitt från en 944 TurboS.
= Gula ställbara Koni och fjädrar.
Sen är kopplingen bytt till en utan Gummipuck och nya skivor runtom och remmar,kedjor och spännare och vattenpump i motorn nya motorfästen + lite annat service bös.
Senast redigerad av 2 Calle Wennborg, redigerad totalt 29 gång.
Tänkte jag inte på får byta den. Fast jag har ju fortfarande en turbo bil kvar
Andreas K skrev:s2an är betydligt trevligare orginal än den äldre turbon 220hk.
Jag hade tidigare en turbo 90 med m030 paket osv, oerhört trevlig bil!
Jo har med hört att det skulle ligga till på det viset, motorn känns starkare en 211hk med tycker jag. Men en "chipad" turbo är ju bra mycket piggare kan jag tänka mig.
Jo har med hört att det skulle ligga till på det viset, motorn känns starkare en 211hk med tycker jag. Men en "chipad" turbo är ju bra mycket piggare kan jag tänka mig.
S2 vs 220 hk fläktbil är mycket jämt! Man måste en bit över 200 innan fläktens effekt/vridskillnad märks.
Chippad turbo är inga problem att hänga av, på bana...
S2 vs 220 hk fläktbil är mycket jämt! Man måste en bit över 200 innan fläktens effekt/vridskillnad märks.
Chippad turbo är inga problem att hänga av, på bana...
Du skulle köpt med r-däck o fälgar!
Jo hade ju varit något, Kuhmo däcken r ju inte jätte trevliga direkt.
Men men har ju en annan bil med r-däck som jag hoppas ska fungera som klubbträffs bil i sommar. Men bättre däck kommer nog på 944 med.