"Sekulära Humanisterna och Evangeliska Frikyrkan eniga om spelregler"
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=839633
Bra skriven artikel.
Men jag blir riktigt mörkrädd när jag läser den.
Detta väcker återigen en fråga som gnagt i mig länge.
"Det verkar som om man med automatik kopplar samman kristen tro och frikyrklighet med vetenskapsförakt och intolerans, bland annat mot homosexuella. "
Jag har varit på Hultsfred och evangeliserat ett par år nu.
Där möter jag mängder av homosexuella som tror att jag hatar dem.
Att få ge dem en kram och visa på motsatsen har varit så underbart.
Vad kan vi göra åt denna snedvridna bild, i stor del framkallad av media?
Vad kan vi göra annorlunda?
Detta tycker jag är intressant för det handlar inte bara om homosexualitet.
"Tro får inte utesluta"
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
"Tro får inte utesluta"
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
-
- Gör inte annat än skriver...
...vara ute mer (som du), och bevisa motsatsen. En del på jobbet har inte mycket för pingstvänner, för de klättrar på väggarna, och kör bil som dårar. Det är bara att visa dem att jag är pingstvän och inte alltid kör som en idiot..Vad kan vi göra åt denna snedvridna bild, i stor del framkallad av media?
Vad kan vi göra annorlunda?

...ska nog läsa reportaget också, så återkommer jag med mer prat
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
Jag har sparat ett tidningsurklipp som jag läste en gång på DN:n kultursida om Charles Schultz, Snobbens skapare.
"Han varken rökte, drack eller svor och var dessutom djupt troende. Hur denne moralist kunde skapa något så briljant och egenartat som Snobben framstår därför som ett mysterium"
Vad i hela världen skall man dra för slutsatser av denna kommentar och som sagt, hur kan vi göra något åt det?
Svaret är väl egentligen att kyrkan (vi alltså) med alla våra fel och brister måste synas mer i folks vanliga liv.
"Han varken rökte, drack eller svor och var dessutom djupt troende. Hur denne moralist kunde skapa något så briljant och egenartat som Snobben framstår därför som ett mysterium"
Vad i hela världen skall man dra för slutsatser av denna kommentar och som sagt, hur kan vi göra något åt det?
Svaret är väl egentligen att kyrkan (vi alltså) med alla våra fel och brister måste synas mer i folks vanliga liv.
Fredrik Liljenberg
En brandgul Speedster
En brandgul Speedster