Fibban skrev:
Det är 2 bult på var sida... 4 totalt
Men blir inte det för lånt ner? Jag skulle vilja ha bältena att gå rakt bakåt från hålen i stolarna.
Har du möjlighet att hjälpa mig med tändningen på typ onsdag eller torsdag?
Nej, de blir inte för långt ner, de är godkänt där. Men jag förstår dig, men de kan ju kanske finnas något o sätta fast dom i där. Va så ja tänkte.
Va en kille ja träffade i fredags som hade bältena rakt ner och hade kraschat, han kände inget annorlunda efter kraschen. Men de är ju från person till person. Dumt o chansa. Men vi kan väl ta en kik på de där när ja hjälper dig med tändningen.
Onsdag eller torsdag ska nog gå bra. Då hinner ja låna stroben av Andreas oxå.
Hejpårä!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Bakvagnen plockades ner och uppgraderades för att sedan monteras igen.
tc stagen i framvagnen byttes även ut samt att krängningshämmarna bak och fram byttes.
Fjäderbenstag från driftworks monterades fram och bak.
Lämnade in bilen för hjulinställningar.
Oljekylare monterad
Soppa pumpen byttes
Ratt och snapoff monterat.
Avgassystemet byttes mot apex 3"
Bilen blev mycket trevlig, testade den i SS på ett flygfält utanför Ö-vik i helgen och kan konstatera att däcken häller inte samma mått som chassit nu! Så nu är det nya däck och fälgar som står på önskelistan...
Nicke Nyman skrev:Fint de där! Hur mycket valsning tror du att de blir?
Bak ska det gå fritt som det är, men där vill jag nog åka lite spacer så attjag får valsa. Fram blir jag nog tvungen att smeka skärmen Aningen. Men det beror ju en del på hur låg jag ska ha den.
Den här killen har samma dimension. Och jag har snackat en del man han och man blir tvungen att åka 5mm speacer fram för att det inte ska ta i fjäderbenet.
Ville inte beställa med mindre inpressning för att hamna åt fel håll. Och dessutom vill jag ha samma bak och fram. (Går ju lätt lite mer däck bak å då kan det va bra att kunna skifta ) http://www.garaget.org/?car=63507&image=859560
Mae skrev:Väldigt trevligt projekt!
Vad har du för budget?
Budgeten va dom pengar jag fick för min förra s14a... Sålde den i rätt tid och fick bra för den och köpte sedan en betydligt billigare s14.
Budgeten är spräckt... Men bara så pass. Men innan den är klar som jag vill så är budgeten något överskriden.
Ganska lätt att man svävar iväg och bygger mer än tänkt från början.