Samuel Lindkvist skrev: Fredrik åkte saab så han är nog kvar än.
Mja det var lite jobbigt ett tag där. Förra ägaren hade monterat de stålomspunna slangarna till turbon så att dom låg emot kylaren. Dessa slangar åt sig in i kylaren och lämpligt nog så blev det hål i denna någon mil innan destinationen, 40 mil hemifrån.
Problemet avhjälptes med hårfön, ståltråd och kemisk metall. Tur att man har haft fulbilar förr och lärt sig bonnmecka
ERnsT skrev:När det gäller draget så köp vilken du vill, säg sedan till så ordnar vi drag så det räcker
Har ett 450hk kitt över några dagar till
Med ett 3" system hela vägen och 1 stor ljuddämpare på slutet så låter det riktigt gött. Hörs ingenting in när man ligger och marschar på landsvägen men sedan när man trycker på så brötar det iväg.
Haha, så ska deet låta!
450 hk är nog lite väl mycket för mig, iaf för tillfället.
Först och främst måste bilen inköpas, tycker du förresten att jag ska försöka få tag på en bil med AS3 stereo?
Är det stor skillnad mellan AS2 och AS3 ljudmässigt?
sonatarctica skrev:
Först och främst måste bilen inköpas, tycker du förresten att jag ska försöka få tag på en bil med AS3 stereo?
Stereon spelar absolut ingen roll. Speciellt inte då någon råkar sitta på ett AS3 slutsteg som bara kostar några hundringar
Alternativet är att stoppa dit riktigt ljudgrejor direkt, om man nu vill prioritera detta.
sonatarctica skrev:
Stereon spelar absolut ingen roll. Speciellt inte då någon råkar sitta på ett AS3 slutsteg som bara kostar några hundringar
Alternativet är att stoppa dit riktigt ljudgrejor direkt, om man nu vill prioritera detta.
Okej, baslåda och slutsteg har jag redan, plus ett par fina 6'9:or, de får plats där bak va?
Sen har ja hört att i AS3 versionen så sitter det högtalare även i framdörrarna, är det lätt att sätta i högtalare där i en bil utrustad med AS2 också?
Det är inte svårare att bygga ljud i en saab än i någon annan bil
Oftast så vinner man en hel del i ljudkvalitet på att byta kablar också, så det spelar ingen större roll vilket stereopaket det är när man väl ska börja bygga ljud.
ERnsT skrev:Det är inte svårare att bygga ljud i en saab än i någon annan bil
Oftast så vinner man en hel del i ljudkvalitet på att byta kablar också, så det spelar ingen större roll vilket stereopaket det är när man väl ska börja bygga ljud.
Det låter iofs rimligt
Men om man då jämför AS2 och AS3 helt i standard utförande, hur stor är skillnaden då tycker du?
Visst är det skillnad, men tråkigt nog så är ljudet inte i närheten av det jag hade i lada nivan som jag åkte omkring med ett tag. Så besviken var jag i bägge fallen. Mitt tips är att inte bry sig speciellt mycket om det, defenitivt inte nu när du hade grejor liggandes. Utan titta på de andra grejorna och råkar det sitta as3 i så är det ju en vinst annars skitsamma.
ERnsT skrev:Visst är det skillnad, men tråkigt nog så är ljudet inte i närheten av det jag hade i lada nivan som jag åkte omkring med ett tag. Så besviken var jag i bägge fallen. Mitt tips är att inte bry sig speciellt mycket om det, defenitivt inte nu när du hade grejor liggandes. Utan titta på de andra grejorna och råkar det sitta as3 i så är det ju en vinst annars skitsamma.
Okej, då har jag koll på det.
Längtar grymt efter en Saab 93 faktiskt, är trött på min 316i. Men den får nog trotjäna ett litet tag till, tar nog den till Uråsa iaf.
Den eller en röd spritsaab
Den du länka till där har ju dom rätta grejorna för att vara en rolig bil.
Viggen grejorna sitter ju vilket troligvis är det snyggaste i styling väg till dessa utan att sätta kapen i bilen
Viggen grejorna sitter ju vilket troligvis är det snyggaste i styling väg till dessa utan att sätta kapen i bilen
Jupp allt som man själv tänkt göra med bilen, är redan gjort.
fint stylad, trimmad och fixat lite med chassit
Den färgen älskar jag med, så jag är svag nu. Har råd, men borde inte
Jupp allt som man själv tänkt göra med bilen, är redan gjort.
fint stylad, trimmad och fixat lite med chassit
Den färgen älskar jag med, så jag är svag nu. Har råd, men borde inte
Om det känns rätt kan du ju alltid kolla på bilen till att börja med!
Gindemo skrev:
Vet att det inte går att montera AS3 grejjor direkt mot AS2 i 9-5.
Borde vara det samma på 9-3.
AS3 är HarmanKardon prylar
Det är bara i 9-5an som det sitter HarmanKardon grejor, i og9-3 så ser steget identiskt ut med ng900 grejorna. Vill minnas att jag redan sålt ett steg ifrån en ng900 som använts i en og9-3.
De går inte att byta mellan 9-5 och 9-3. Helt olika system.
en sak man måste kolla på en 900/9-3 är framvagnen och bussningarna. Dom har en tendens att slitas ut i förtid.
En bra bil annars med få brister.
Lådan är de inte så mycket bekymmer med. Mest är de synkningarna som inte håller med de finns satser att köpa.