Om jag tänkt. Jag har gått upp alldeles för mycket den sista tiden. Bör väl kunna ta 5kg där iallafall.David Alesand skrev:Stor viktbesparing på bilen! Blir väghållningen mycket bättre eller är det främst vikt/effekt som är vinsten?
Har tanken kommit om du kan ta kilon på egna kroppen också? Typ deffa med bastu dagarna innan eller nåt.
M3E30 -87 Skulle bara...
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Legend!
- Inlägg: 3042
- Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
- Ort: Horda
- Kontakt:
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
-
- Dunderpostare!
- Inlägg: 696
- Blev medlem: 22 dec 2006 21:24
- Ort: Göteborg
Jag utgår ju egentligen bara från mig själv, har ju ingen aning om din hälsostatus. Men det jag tänkte på, lite på skämt o lite allvar, är att det är lättare(?) att lägga ner många arbetstimmar o pengar (ännu mer arbetstimmar) på bilen men glömma sig själv. Återigen så utgår jag från min egen navel...
-692-
-
- Megapostare!
- Inlägg: 394
- Blev medlem: 31 maj 2004 12:06
- Ort: Köping
Skengravid (om jag stavade rätt) kallas det. Jag gick upp runt 8kg när frun var gravid med första barnet.Samuel Lindkvist skrev:Om jag tänkt. Jag har gått upp alldeles för mycket den sista tiden. Bör väl kunna ta 5kg där iallafall.David Alesand skrev:Stor viktbesparing på bilen! Blir väghållningen mycket bättre eller är det främst vikt/effekt som är vinsten?
Har tanken kommit om du kan ta kilon på egna kroppen också? Typ deffa med bastu dagarna innan eller nåt.
Fordon: Skoda Octavia 00:a med 75 hk och två sittastill stolar!
Emmaljunga Scooter 05:a Med ratt och sekvensiell låda! Emmaljunga Duo Edge 04:a!
Emmaljunga Scooter 05:a Med ratt och sekvensiell låda! Emmaljunga Duo Edge 04:a!
-
- Legend!
- Inlägg: 3042
- Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
- Ort: Horda
- Kontakt:
-
- Legend!
- Inlägg: 3042
- Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
- Ort: Horda
- Kontakt:
Så här ser det ut nu. Lär väl förbli så ett tag då jag jobbar 200% på jobbet och sedan blir det familjen som måste prioriteras. Hoppas det blir lite mer tid på semestern. Är sugen på att se vad den väger när jag fått på all kolfiber.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Köper du prepreg kevlar och gjuter upp med originalkomponenterna som plugg? Eller är det väv och pårollad/penslad epoxi? Härda i värme?
Var köper du materialet?
Jag har ju vissa funderingar på att göra lite lätta delar till en 750 så lite input på lämpligt arbetssätt hade varit ok. Skulle vara kul med en kolfiberkofångare gjord i ett lager väv och lackad med originallack. Även fästena är väldigt tunga, någon sorts stötdämpare inbyggd i dom. Jag kanske skulle skaffa en fiskevåg till garaget så jag kan kolla vikten på allt innan man skruvar tillbaka grejerna. Jag stuvade undan en originalmatta upp på carportvinden idag, undrar om den inte vägde över 30 kg... (mycket isolering)
Kolla även så att dina skruvar till fästena inte är för långa, fyra gängvarv borde räcka, kapa av resten!
/Mats J
Var köper du materialet?
Jag har ju vissa funderingar på att göra lite lätta delar till en 750 så lite input på lämpligt arbetssätt hade varit ok. Skulle vara kul med en kolfiberkofångare gjord i ett lager väv och lackad med originallack. Även fästena är väldigt tunga, någon sorts stötdämpare inbyggd i dom. Jag kanske skulle skaffa en fiskevåg till garaget så jag kan kolla vikten på allt innan man skruvar tillbaka grejerna. Jag stuvade undan en originalmatta upp på carportvinden idag, undrar om den inte vägde över 30 kg... (mycket isolering)
Kolla även så att dina skruvar till fästena inte är för långa, fyra gängvarv borde räcka, kapa av resten!
/Mats J
Har: BMW 750 -92 Grå, BMW 750 -92 Svart, BMW 750 -91 Grå, BMW ALPINA B12 5,0 -90 Svart, Ford Thunderbird -60, Lincoln Continental MK V -78. Weinsberg Meteor på Fiat Ducato -92, Saab 9-3 SE Sport -99 (krockad), Saab 9-5 1,9 Tid automat -06
-
- Legend!
- Inlägg: 3042
- Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
- Ort: Horda
- Kontakt:
-
- Styrelseledamot
- Inlägg: 2441
- Blev medlem: 11 dec 2002 23:34
- Ort: Habo
-
- Legend!
- Inlägg: 3042
- Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
- Ort: Horda
- Kontakt:
-
- Legend!
- Inlägg: 4691
- Blev medlem: 31 okt 2001 01:00
- Ort: Tofteryd
- Kontakt:
Härlig film!Samuel Lindkvist skrev:En liten incar film från Superstage i lördags.
http://www.youtube.com/watch?v=GCXvFLeJZLA
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
-
- Styrelseledamot
- Inlägg: 2441
- Blev medlem: 11 dec 2002 23:34
- Ort: Habo
-
- Megapostare!
- Inlägg: 394
- Blev medlem: 31 maj 2004 12:06
- Ort: Köping
Hej Grattis till vinst!
Den där "måltavlan" i driftboxen på filmen, jag antar att det är en G-kraft mätare. Vad har du haft för toppnotering på den?
Sen en till fråga som kanske är en dum fråga men jag frågar ändå. Det låter som om du motorbromsar mycket mellan konerna. Inte inte att du motorbromsar för mycket (för sånt ska inte jag uttala mig om) utan mer som att du låter motorn bromsa bilen istället för själva bromsarna. Är det så eller är jag bara ute och cyklar?
Den där "måltavlan" i driftboxen på filmen, jag antar att det är en G-kraft mätare. Vad har du haft för toppnotering på den?
Sen en till fråga som kanske är en dum fråga men jag frågar ändå. Det låter som om du motorbromsar mycket mellan konerna. Inte inte att du motorbromsar för mycket (för sånt ska inte jag uttala mig om) utan mer som att du låter motorn bromsa bilen istället för själva bromsarna. Är det så eller är jag bara ute och cyklar?
Fordon: Skoda Octavia 00:a med 75 hk och två sittastill stolar!
Emmaljunga Scooter 05:a Med ratt och sekvensiell låda! Emmaljunga Duo Edge 04:a!
Emmaljunga Scooter 05:a Med ratt och sekvensiell låda! Emmaljunga Duo Edge 04:a!
-
- Gör inte annat än skriver...
- Inlägg: 2698
- Blev medlem: 16 jul 2003 20:49
- Ort: Umeå
- Kontakt:
-
- Legend!
- Inlägg: 3042
- Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
- Ort: Horda
- Kontakt:
Tack. Har inte kollat vad toppnoteringen är. Men 1,3-1,4 ligger det väl på i superstage. Men det blir inte mer där för man svänger fram och tillbaka hela tiden. I anderstorp ex. lär det bli ännu högre.Anders Eldehage skrev:Hej Grattis till vinst!
Den där "måltavlan" i driftboxen på filmen, jag antar att det är en G-kraft mätare. Vad har du haft för toppnotering på den?
Sen en till fråga som kanske är en dum fråga men jag frågar ändå. Det låter som om du motorbromsar mycket mellan konerna. Inte inte att du motorbromsar för mycket (för sånt ska inte jag uttala mig om) utan mer som att du låter motorn bromsa bilen istället för själva bromsarna. Är det så eller är jag bara ute och cyklar?
Bromsar med bromsen full samtidigt som jag växlar ner. Är inte mycket motorbroms även om det låter så. När jag växlar ner varvar motorn upp rätt högt och det låter så. Lite kanske man motorbromsar precis innan man går på gas. Men i huvudsak bromsar jag med vanliga bromsen så mycket det går.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
-
- Legend!
- Inlägg: 3042
- Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
- Ort: Horda
- Kontakt:
Jo och den motorn är väl i stort sett klart. Ska bara lyfta över lite prylar från den jag har nu. Nu va det tänkt att det skulle ske i vinter när säsongen är över. Men nu gick ju tryckplattan sönder så jag måste ändå riva ner rätt mycket. Så det kan hända att jag byter motor redan nu. Men om jag då inte får den mappad snart så är ändå säsongen över för denna bilen.Nicke Nyman skrev:De ser helt odramatiskt ut när du kör Samuel! Och bilen kränger ju nästan ingenting ser de ut som. Liknar M3orna man sett i Rennslalom filmerna.
Visst höll du på med att bygga en till motor på sidan av till denna?
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
-
- Legend!
- Inlägg: 3042
- Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
- Ort: Horda
- Kontakt:
Har ju lättat bilen lite i sommar också. Den vägde ju 1133kg i höstas och sen köpte jag lite kolfiberprylar och det skulle göra 28,8kg som jag skrivit tidigare. Nu valde jag att räkna lågt för att inte bli besviken när man är klar. Hittade lite små gram här och där. Och nu när jag vägde bilen med nästan fulltank så visade vågen 1067kg.
Nu får det va bra med lättningen för ett tag. Men jag får väl ändå ha nåt mål till nästa säsong. Och ska man i med bur så är väl 1090kg rimligt. Annars får det bli 1050kg utan bur. Nu är det lite annat än vikten som står på prio. Bla. lite bättre datalogging, lite annan setup på dämpare, se om man kan få lite planare undersida osv.
Målet med nya motorn har höjt endel. Nu är det 330hk som gäller som minimun trots god körbarhet. En kompis bromsade sin till 334hk och då är min ändå lite vassare. Så målet är iallafall rimligt om än galet.
Nu får det va bra med lättningen för ett tag. Men jag får väl ändå ha nåt mål till nästa säsong. Och ska man i med bur så är väl 1090kg rimligt. Annars får det bli 1050kg utan bur. Nu är det lite annat än vikten som står på prio. Bla. lite bättre datalogging, lite annan setup på dämpare, se om man kan få lite planare undersida osv.
Målet med nya motorn har höjt endel. Nu är det 330hk som gäller som minimun trots god körbarhet. En kompis bromsade sin till 334hk och då är min ändå lite vassare. Så målet är iallafall rimligt om än galet.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
-
- Gör inte annat än skriver...
- Inlägg: 2698
- Blev medlem: 16 jul 2003 20:49
- Ort: Umeå
- Kontakt: