Vätternrundan
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Vätternrundan
Någon mer här än jag som ska njuta av denna underbara färd på fredag-lördag ? 

Andreas Ekslätt
-
- Deluxpostare!
Jag tittar förbi och hämtar en vattenflaska. Har redan 2 Thule cykelhållare för takräcken..Samuel S skrev:Njuta o njuta. På sätt o vis kanske. Ska jobba i en monter på mässan på torget fredag och lördag. Välkomna att titta på cykelhållare till bilen. Du kan få en vattenflaska också.
Andreas Ekslätt
-
- Legend!
- Kontakt:
Vad fick du för tid då? Synd man inte vem vem du är, annars hade vi kunnat heja på varandra i starten. Jag startade 20.12, kom i mål 12.33. Bättrade min tid med 45 minuter från förra året. Ett tag trodde jag dock inte att jag skulle komma imål pga skyfallet mellan motala och vadstena. Kylde väl ner musklerna en del och fick värk, men sen när jag väl passerat Fagerhult-depån så gick det ok. Knäet värkte lite, men bara när det var rejält uppför. Var väl att man var 2km från sängen som gjorde en del hemlängtan när man passerade infarten till Habo.
Stefan Karlsson
Jag körde på 12 tim 45 min vilket jag är ganska nöjd med då jag siktade på max 13 tim. När jag cyklade förra gången (för 8 år sedan) tog det över 15 tim.Feffe skrev:Vad fick du för tid då? Synd man inte vem vem du är, annars hade vi kunnat heja på varandra i starten. Jag startade 20.12, kom i mål 12.33. Bättrade min tid med 45 minuter från förra året. Ett tag trodde jag dock inte att jag skulle komma imål pga skyfallet mellan motala och vadstena. Kylde väl ner musklerna en del och fick värk, men sen när jag väl passerat Fagerhult-depån så gick det ok. Knäet värkte lite, men bara när det var rejält uppför. Var väl att man var 2km från sängen som gjorde en del hemlängtan när man passerade infarten till Habo.
Vi kom också in i skyfallet i Vadstena och blev genomblöta, men torkade till av fartvinden och bytte strumpor i Jönköping.
De sista milen gjorde det ont i baken, ryggen, knän och ben. Men det är väl så det ska vara....
Jag var bara 100 m från sängen när vi rullade genom Jönköping....
Andreas Ekslätt
Är man trött redan i Jönköping kan man lika gärna bryta direkt. Från Motala till Jönköping är den lätta biten.ERnsT skrev: Imponerande att inte ge vika då... Speciellt om man är genomtrött och blöt.
Laddas det för nästa år nu?
Blöt var jag inte heller för kläderna hade torkat (utom fötterna)
Nästa år? Nja... får se...

Man blir ju grymt imponerad av de snabbaste som cyklar de 30 milen på 7,5 tim vilket ger en snitthastighet på 40 km/h !!
Andreas Ekslätt