Sökes: en rolig banbil
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Legend!
Vad sägs om den här? Något speciellt man ska tänka på när det gäller de här bilarna?BOB skrev:suzuki swift GTI mycket rolig bil.
http://www.blocket.se/view/571605.htm
"Besiktigad och skattad t.o.m. februari -03. Lack och kaross ok, ytrost vid
skärmkanter, tvåfärgad, grå- och silvermetallic. Inredning bak dålig.
Motorn mkt frisk och snål, 0,6 L/mil. 101 hk. Bytt: bromsbelägg fram,
luftfilter, oljefilter samt olja i motor och växellåda, batteri. Kamrem bytt för
drygt 6 mån sen. I övrigt bruksskick.
pris 5.500 :-, billigare vid snabb affär."
-
- Legend!
Ytterligare en bil på gång:
"Opel Manta B -77 5000:-
Påbörjat rallybygge. säljs pga tidsbrist. Bur,gasdämpare, kjolpacket och strålkastare till Manta 400 finns Mycket extradelar som t.ex. dörrar, motorhuv, bagagelucka, framskärmar mm
Ett kanonexemplar för "hemmafixaren"
"
Vad tror ni om detta? Själv vet jag knappt hur en Manta B ser ut men det ska ju vara en lovande bil. Men det verkar som om alla delar ingår. Det finns ju lite Opelfantaster här, så utan stöd kanske man knappast skulle vara...
"Opel Manta B -77 5000:-
Påbörjat rallybygge. säljs pga tidsbrist. Bur,gasdämpare, kjolpacket och strålkastare till Manta 400 finns Mycket extradelar som t.ex. dörrar, motorhuv, bagagelucka, framskärmar mm
Ett kanonexemplar för "hemmafixaren"
"
Vad tror ni om detta? Själv vet jag knappt hur en Manta B ser ut men det ska ju vara en lovande bil. Men det verkar som om alla delar ingår. Det finns ju lite Opelfantaster här, så utan stöd kanske man knappast skulle vara...

AndersT skrev:Vad sägs om den här? Något speciellt man ska tänka på när det gäller de här bilarna?BOB skrev:suzuki swift GTI mycket rolig bil.
http://www.blocket.se/view/571605.htm
"Besiktigad och skattad t.o.m. februari -03. Lack och kaross ok, ytrost vid
skärmkanter, tvåfärgad, grå- och silvermetallic. Inredning bak dålig.
Motorn mkt frisk och snål, 0,6 L/mil. 101 hk. Bytt: bromsbelägg fram,
luftfilter, oljefilter samt olja i motor och växellåda, batteri. Kamrem bytt för
drygt 6 mån sen. I övrigt bruksskick.
pris 5.500 :-, billigare vid snabb affär."
Låter väl bra... inredningen bak behöver man ju inte.... tror swiften är roligare än en manta.. swiften väger ju inget.... rost finns det ju alltid endel det är ju inte mycket till plåt...
-
- Legend!
-
- Legend!
- Kontakt:
AndersT skrev:Öh, nu förstår jag inte. Vill du vara ensam med din Manta på träffarna?danne skrev:Håll dig borta från Manta! Jag ska bygga en bmw-killer av en manta...
Ja det är klart han vill vara ensam. Annars kan ju han inte inbilla sig att han skulle köra i från en BMW med en Åpäl. Skulle nån annan vara på banan så spräcks ju hans illusion.
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
En sak ska ni iallafall ha väldigt klart för er.
Det är jag, och jag allena, som får framföra en Opel Rekord C 1900 turbo på racerbanorna nästa sommar. Kommer det nån i en sån bil så ska jag skjuta en tremeters eldsflamma ur mitt 3 tums avgas rakt igenom kylet på´n!
"Old Opels never die, they just go faster!"
Gammal är äldst!
Det är jag, och jag allena, som får framföra en Opel Rekord C 1900 turbo på racerbanorna nästa sommar. Kommer det nån i en sån bil så ska jag skjuta en tremeters eldsflamma ur mitt 3 tums avgas rakt igenom kylet på´n!
"Old Opels never die, they just go faster!"
Gammal är äldst!
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
-
- Legend!
-
- Deluxpostare!
..... till mej.BOB skrev:suzuki swift GTI mycket rolig bil... tyvär sålde jag min nyss ..........
Nu är den besiktigad och har fått lite nya delar (hjullager, kyl m.m). Går som ett skollat troll.
Ge mej ett bud så kanske jag säljer den, kanske.
Den kan nog gå gött på bana, även med en buss-diesel-automatmecra chaffis som mej bakom ratten.
Ska du sälja?? den är ju skiit kul.... om man får för mycket pengar någon gång kan man ju köpa tillbaka den......Diesel Oscar skrev:..... till mej.BOB skrev:suzuki swift GTI mycket rolig bil... tyvär sålde jag min nyss ..........
Nu är den besiktigad och har fått lite nya delar (hjullager, kyl m.m). Går som ett skollat troll.
Ge mej ett bud så kanske jag säljer den, kanske.
Den kan nog gå gött på bana, även med en buss-diesel-automatmecra chaffis som mej bakom ratten.
Anders! kolla in länken nedan.
http://www.blocket.se/view/621174.htm
Nästan så att jag blev lite sugen

-
- Legend!
Hm. Länken funkar inte.Mae skrev:Anders! kolla in länken nedan.
Mae, det är klart du ska ha en rolig banbil också så slipper du stånka runt med en finbil.

Jag funderar på det.AndersT skrev:
Mae, det är klart du ska ha en rolig banbil också så slipper du stånka runt med en finbil.
Vi kanske måste sälja S70:n för att vi kollar efter hus och då vill inte jag ha lån på en bil.
Jag har vissa funderingar på att köpa en banbil typ Honda civic, Opel, Golf eller liknande som man kan ha och plåga på bankörningarna.
Sedan som lite finare bil så kan jag tänka mig att köpa en Bmw 325:a 93-95:a eller Nissan Primera GT 97-.
En Saab 900 9-3 96- eller Audi A4 1,8Turbo. Vi får väl se vad som händer.
-
- Legend!
- Kontakt: