Träffar med "raktframåka"

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

RFC Gunilla
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av RFC Gunilla »

Adolfsson skrev:Hög standard på förare, märks att vi inte är en raktframåkarklubb :racesmile

:confused:
Citat:
Om klubben
Attitude motorclub är en motorklubb med kristen profil som är öppen för alla.

Syfte med klubben:
Vi vill sammanföra motorintresserade inom kristna sammanhang. Samt utveckla och underhålla bil-hobbyn inom kyrkan.
Sprida evangeliet inom motorvärlden i Sverige.

Målgrupp:
Alla motorintresserade med kristna värderingar.
All form av fordonsintresse är välkommet. Tyngdpunkten ligger på bilar, men även mopeder, motorcyklar, traktorer, skotrar, båtar med mera är välkommet.
Attitude motorclub är inte knutet till något samfund eller kyrka, utan är helt oberoende. All verksamhet bedrivs ideellt.
Vi vill hålla den kristna profileringen tydlig i klubben.
Klubben bildades under våren 2001.
Vi har i dagsläget ca 500 medlemmar.
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

RFC Gunilla skrev:
Adolfsson skrev:Hög standard på förare, märks att vi inte är en raktframåkarklubb :racesmile

:confused:
Det var nog inte riktigt så han menade, alltså att raktframåkare inte är välkomna. Det hoppas jag verkligen inte att ni tycker...

Hade ni varit där med P1800an så hade vi naturligtvis kört lite 201 meter. Vem ni skulle tävla mog vet jag dock inte :roll:

Vad Calle menade får han nog stå för själv.
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
RFC Gunilla
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av RFC Gunilla »

Om/när P1800 kommer till Uråsa vill Roger naturligtvis köra konbana med den – Stripp är inte så intressant i det läget …. Jag ville bara påvisa att det ibland kan uppfattas som att intresset i klubben är enkelspårigt där inte alla kan känna sig riktigt välkomna.
Kanske en officiell attityd som vi alla behöver jobba med…
:roll:
Calle Wennborg
Styrelseledamot

Inlägg av Calle Wennborg »

Förlåt :)

Menade inte att hacka på en grupp bil intresserade.

Vad jag menade är nog ungefär att jag tycker det är kul att vi har många bra förare och det smittar av sig på andra som kör konbana/bana första gången.

Jag är glad över att vi har så stor bredd på aktiviteter och fordon. Titta bara på bilderna. Ju mer olika folk och fordon destå bättre :wink:
CarlJohan Wennborg
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
Granis
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Granis »

Fast det är lite ont om "rakframåka" träffar...
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Jag delade tråden lite för att inte sabba eftersnackstråden
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Jag kan berätta hur jag upplevt mina år i Attitude. I början var jag en riktig raktframåka kille. Inte så konstigt kanske då man växt upp i norrland där de finns en bana i Härnösand och sen finns de en i Mo i Rana (+45 mil). Då är de enklare med strippkörning. Meeeen, efter några svängarträffar med Attitude samt all läsning om körningarna på Ringen samt konbanekörningarna så har ja börjat väga över mer och mer till endast bana. Men visst, de finns nån charm med 201/402m oxå.

Men hade jag vart 19år nu och haft Volvon så hade den haft 4-länk i bakvagn samt nån dragracinglåda. Meeen, tack o lov hann man snöa in på ett annat spår och nu har Vofflan fått banåka grejjer istället!

Klubben ska vara öppen för alla, och de är den ju. Än om de kanske luktar mest banåka om oss... :blush:
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
RFC Gunilla
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av RFC Gunilla »

Vill bara förtydliga lite .... vi har inte behov av strippkörning på klubbens träffar, för vår skull - vi får gott om tillfällen och utmaningar till detta. Men det är klart att finns det intresse från någon/några i klubben så finns det ju över 15 års erfarenhet och kunskap inom detta område att dela med sig av.

Min reaktion var väldigt spontan och jag ville bara påvisa hur det ibland kan uppfattas när det uttrycks på olika sätt... Adolfsson - du är förlåten, och jag är övertygad om att du inte menade att göra någon ledsen.

När jag ändå har ordet kan jag ju ändå säga att det skulle vara kul med lite mer stöd och uppmuntran från klubben då vi faktiskt kämpar " med de stora grabbarna" och gör en bedrift i våra ögon när vi ger Christell en rejäl match förra året under "Årets snabbaste gatbil" med en repa på 9.96 i Strängnäs, och slår Bostic med en 9:a även på mantorp ....i vår gatbil som vi kör till och från banan, och som också duger att köra i bana med.
Vi gör det ju inte bara för vår skull utan vi kör med "klubbens färger" i en stor dekal i bakrutan och klubbtröjor för att vi vill sprida intresset för klubben och också på ett naturligt sätt visa på vår tro i dessa sammanhang.

Nog pratat nu....
Carlsson
Megapostare!

Inlägg av Carlsson »

RFC Gunilla skrev:Vill bara förtydliga lite .... vi har inte behov av strippkörning på klubbens träffar, för vår skull - vi får gott om tillfällen och utmaningar till detta. Men det är klart att finns det intresse från någon/några i klubben så finns det ju över 15 års erfarenhet och kunskap inom detta område att dela med sig av.

Min reaktion var väldigt spontan och jag ville bara påvisa hur det ibland kan uppfattas när det uttrycks på olika sätt... Adolfsson - du är förlåten, och jag är övertygad om att du inte menade att göra någon ledsen.

När jag ändå har ordet kan jag ju ändå säga att det skulle vara kul med lite mer stöd och uppmuntran från klubben då vi faktiskt kämpar " med de stora grabbarna" och gör en bedrift i våra ögon när vi ger Christell en rejäl match förra året under "Årets snabbaste gatbil" med en repa på 9.96 i Strängnäs, och slår Bostic med en 9:a även på mantorp ....i vår gatbil som vi kör till och från banan, och som också duger att köra i bana med.
Vi gör det ju inte bara för vår skull utan vi kör med "klubbens färger" i en stor dekal i bakrutan och klubbtröjor för att vi vill sprida intresset för klubben och också på ett naturligt sätt visa på vår tro i dessa sammanhang.

Nog pratat nu....
Gunilla: då får du gärna passa på att berätta för mig (som är ny) vad det är ni gör, bilder och info. Starta en tråd om det. Jag har ingen aning om vad det är jag ska stötta, men gör det gärna när jag vet vad jag ska stötta:)

Inte lätt för en klubb att stötta om de inte får info. Visa att ni finns så visar nog klubben att den finns.
Albin Carlsson
Saabnörd
Saab 9-3 SS Aero 2.8T V6 -06
ERnsT
Styrelseledamot

Inlägg av ERnsT »

Carlsson, http://forum.attitudemotorclub.com/viewtopic.php?t=6012
Där finns en projekttråd om en av sveriges häftigaste volvos.
Det är faktiskt ruskigt roligt att se roger köra, när gröna lampan börjar lysa så är han redan påväg. Makalöst fort går det...
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
Carlsson
Megapostare!

Inlägg av Carlsson »

ERnsT skrev:Carlsson, http://forum.attitudemotorclub.com/viewtopic.php?t=6012
Där finns en projekttråd om en av sveriges häftigaste volvos.
Det är faktiskt ruskigt roligt att se roger köra, när gröna lampan börjar lysa så är han redan påväg. Makalöst fort går det...
Så ja, nu vet jag vad vi snackar om, söte göte vilken bil!
Albin Carlsson
Saabnörd
Saab 9-3 SS Aero 2.8T V6 -06
David Alesand
Dunderpostare!

Inlägg av David Alesand »

Team RFC äger! Blir alldeles varm i hjärtat.
-692-
Elias
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Elias »

Jag har provat lite banåkning när jag tog nybörjarkursen i gokart, sen har jag svängt runt på en och annan frusen sjö. Dock aldrig på en strip. Har dock flera goda vänner som gjort det och alla kan verkligen vrida på ratten om det behövs. De flesta av dem kör båge och de brukar ha känsla för feeling vad det gäller kurvtagning.

DOCK kan jag säga att jag förstår uttrycket. Rakt-fram-åka har mer att göra med de som kör som rikspuckon mellan rödljusen och sen in på macken, Maccen eller Max (välj och vraka) för att sitta och suga i sig en milkshake och snacka skit i tre timmar.

Hoppas jag någon gång i livet får tillfälle att ha en en egen bil för något av de första ändamålen. För det sista behövs: En bil, inga IQ och ett rödljus.
Reco
Styrelseledamot
Kontakt:

Inlägg av Reco »

Elias skrev: DOCK kan jag säga att jag förstår uttrycket. Rakt-fram-åka har mer att göra med de som kör som rikspuckon mellan rödljusen och sen in på macken, Maccen eller Max (välj och vraka) för att sitta och suga i sig en milkshake och snacka skit i tre timmar.

Hoppas jag någon gång i livet får tillfälle att ha en en egen bil för något av de första ändamålen. För det sista behövs: En bil, inga IQ och ett rödljus.
Tro mig, det finns de som gillar att svänga som kör som rikspuckon också.
Att peka ut de som gillar "raktframåka" som en grupp som är mer rikspuckon i trafiken än några andra är verkligen bara onödigt och ogrundat!
Så jag hoppas att jag misstolkade dig!

För övrigt så är jag, och har alltid varit, galet imponerad över team RFC!
Det går inte bara fort, det går ödmjukt, och det gillar jag skarpt!
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
RFC Roger
Dunderpostare!
Kontakt:

Inlägg av RFC Roger »

Jaha, nu har jag fått syn på frugans trådar. Tror det är viktigt att att inte slänga sig med generella uttryck som "rattlåsrejsare", "baneracemoderat" eller annat om man inte samtidigt förklarar vilka värderingar man lägger i dom, om man nu gör det förstås.

För min personliga del handlar det om ett väldigt allmänt bil- och motorintresse. Jag fick tidigt smak på bilar med hög motoreffekt (läs 1980), och det blev plånboksvänliga V8-jänkare (billigt trim också). På den vägen är det...

Eftersom responsen har varit tämligen sval på våra racerapporter så skriver jag numera inte så mycket här på forumet. Har i alla fall samma, stora Attitude-dekal i bakrutan fortfarande, där ser de flesta den bäst.

Nytillkomna medlemmar kan gärna forska i forumet innan man fäller förhastade omdömen.
Team RFC P1800 Streetdragstercruisergatbilsräserkonbanträff-bil
:jaaaa: Chevrolet V8 thunder!
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Roger. Jag tror många med mig läser era rapporter med största intresse men man kanske är lite för dålig på att skriva och ge beröm.
Ní är absolut lika viktiga för klubben som oss svängtokar.

Sen när det gäller andra medlemmar som vill åka 402m så hoppas jag att man hör av sig till klubben med åsikter eller helst av allt hoppar in i nåt utskott och påverkar lite åt "rätt" håll. :)
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
OneYet
Ultrapostare!

Inlägg av OneYet »

Jag måste ju säga att jag ser er bägge som en grundbult i den här klubben Gunilla o Roger.
Jag trodde inte ni hade kört så mycket på senare tid så det var därför det var färre rapporter. Ni verkar ju ha ett och annat annat projekt (rocksångarkarriärer mm, mm) för er också.

Jag ser fram emot att bli frånåkt av er i framtiden samt läsa om när ni kör ifrån andra med.
Fredrik Liljenberg

En brandgul Speedster
Kezo
Deluxpostare!

Inlägg av Kezo »

Jag har faktiskt saknat era rapporter, och särskilt bristen på uppdateringar om bilen. Hoppas ni kommer igång med det snart igen :)
Simon Johansson

Ford Customline -54 || Opel Olympia -51 || Opel Rekord -63
ERnsT
Styrelseledamot

Inlägg av ERnsT »

Kezo skrev:Jag har faktiskt saknat era rapporter, och särskilt bristen på uppdateringar om bilen. Hoppas ni kommer igång med det snart igen :)
Hoppas verkligen jag också, jag har länge tänkt skicka ett pm till dig roger och diskutera lite riktiga motorer, får se om jag får tummen ur snart :wink:
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
Calle Wennborg
Styrelseledamot

Inlägg av Calle Wennborg »

Oj viken tråd jag startat :wink:
Verkar ju som ämnet behövs ventileras.

Jag har har super respekt för folk som kan köra fort raktfram på tid.
Så mer uppdaterande av eran tråd Roger och Gunilla skulle uppskattas.
Jag läser allt på detta forum och tycker nog det mesta är intressant, kan va något i offtopic man inte tittar på ibland.
Sen har man ibland inget att komentera i en uppdaterad tråd och då känns ett ( brajobbat :D ) inlägg lite onödigt.
CarlJohan Wennborg
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
Skriv svar