Andreas K skrev:nu är det ganska närma en mappning, det är mycket som kan strula innan dess men det vore ändå roligt med lite spekulationer om vad ni tror det blir för effekt
"Vridmoment är bara en restprodukt vid skapadet av effekt"
Glöm inte det när det mappas.
Med en icke fegmapp och på E85 så landar effekten på 653.2hk.
Andreas K skrev:nu är det ganska närma en mappning, det är mycket som kan strula innan dess men det vore ändå roligt med lite spekulationer om vad ni tror det blir för effekt
"Vridmoment är bara en restprodukt vid skapadet av effekt"
Glöm inte det när det mappas.
Med en icke fegmapp och på E85 så landar effekten på 653.2hk.
Men mappa inte ut mer NM än vad lådan kan hantera bara. Jag gissar på 580hk...
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
nu är den varmkörd i cirka 30min, någon droppe olja kommer men det är saker som är lätta att fixa. Vattensystemet verkar hålla tät numera så det är snart bara att tuta och köra
Andreas K skrev:nu är den varmkörd i cirka 30min, någon droppe olja kommer men det är saker som är lätta att fixa. Vattensystemet verkar hålla tät numera så det är snart bara att tuta och köra
Kul o höra!!! Mappa nu o få nå snyt i maskin! Jag ska själv ut o mappa, fota o filma idag!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Igår var jag uppe hos PPF för mappning. Efter lite småfix satte vi igång och bilen fungerade mycket bra. Efter att grundmappen vad gjord och vi skulle börja ställa upp effekten fick jag problem med torrsumpspumpen. Troligtvis är det en kvälls mek för att den ska bli glad igen. Tyvärr hann vi inte ladda på något nämnvärt men fick fram att den gav strax över 300hk i motorn vid 0,2 bars laddtryck, dvs knappt så mätaren rör sig. Nästa gång ska vi ladda 1.5bar cirka...
Stannade även och vägde bilen på vägen hem. 1010kg med full tank fast det fattas då lite grejor. Så bilen väger nog 1000kg prick utan bränsle och tjockisen bakom ratten...
nu är felet lokaliserat, en skitgrej. Motorn är helt intakt och pumpen behöver bara rengöras. Egentligen är det ganska bra att det blev så här för nu får jag mer tid att förbereda bilen för lite rejälare laddtryck. Effekten blir högre det kan jag lova
uråsa blir det inte, har inga dörrar etc, de ligger på lack.
Har tid igen om en månad. Till dess bör jag hunnit förbättra motorn och bilen i övrigt avseende bromsar hjulupphängningar etc.