Nürburgring 2008
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Legend!
- Inlägg: 3042
- Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
- Ort: Horda
- Kontakt:
Enormt va ordet. Men jag är ganska säkert på att 7.50 är inom räck håll också. Samuel är grym på nordslingan.
Fanns ju en tidning där dom skulle bygga om en M3GT för att åka under 8min. Visserligen helvarv. Nu har jag inte läst det men har för mig att det inte gick? Men med 7.55BTG med lite trafik, begagnade däck och en hel del kvar att göra på bilen så tycker jag det är inom räckhåll.
Någon som har tidningarna där man kunde följa ombyggnaden? Vore hemskt intressant att läsa.
Fanns ju en tidning där dom skulle bygga om en M3GT för att åka under 8min. Visserligen helvarv. Nu har jag inte läst det men har för mig att det inte gick? Men med 7.55BTG med lite trafik, begagnade däck och en hel del kvar att göra på bilen så tycker jag det är inom räckhåll.
Någon som har tidningarna där man kunde följa ombyggnaden? Vore hemskt intressant att läsa.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
-
- Legend!
- Inlägg: 4691
- Blev medlem: 31 okt 2001 01:00
- Ort: Tofteryd
- Kontakt:
Det stämmer. Bilen är till salu på ebay och lyckades med 8:17 som bäst.Daniel Båge skrev:Det var väl tidningen evo som gjorde det med en M3GT?
Surfar på telefonen så det lite jobbigt att kolla upp det.
http://cgi.ebay.co.uk/1995-BMW-M3-GREEN ... dZViewItem
/David Söderblom
-
- Legend!
- Inlägg: 3042
- Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
- Ort: Horda
- Kontakt:
8:17 va ju rent dåligt.Söderblom skrev:Det stämmer. Bilen är till salu på ebay och lyckades med 8:17 som bäst.Daniel Båge skrev:Det var väl tidningen evo som gjorde det med en M3GT?
Surfar på telefonen så det lite jobbigt att kolla upp det.
http://cgi.ebay.co.uk/1995-BMW-M3-GREEN ... dZViewItem
Så grattis Samuel. Du slog dom på första försöket.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
-
- Legend!
- Inlägg: 3042
- Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
- Ort: Horda
- Kontakt:
Här kommer lite bilder från vår resa. Tog inte så mycket bilder men lägger ut några.
väldigt trevlig resa som gick väldigt bra för dom flesta av oss.
dussin bilar
riktigt snygg karman ghia som gick bra på banan med
samuels snabba m3 millway edition
Reinfeld och hans bubbla
calibra F
axels rökmaskin
Här inne satt vi och väntade på mat i 3 timmar
rumpstek
schnitzel
axels vattenpump
Här kommer en liten film på axels gejser
http://attitude.mine.nu/bilder/BOB/ring ... ild083.mov
väldigt trevlig resa som gick väldigt bra för dom flesta av oss.
dussin bilar
riktigt snygg karman ghia som gick bra på banan med
samuels snabba m3 millway edition
Reinfeld och hans bubbla
calibra F
axels rökmaskin
Här inne satt vi och väntade på mat i 3 timmar
rumpstek
schnitzel
axels vattenpump
Här kommer en liten film på axels gejser
http://attitude.mine.nu/bilder/BOB/ring ... ild083.mov
Senast redigerad av 1 BOB, redigerad totalt 16 gånger.
Robert Gustafsson
-
- Dunderpostare!
- Inlägg: 696
- Blev medlem: 22 dec 2006 21:24
- Ort: Göteborg
Ser fram emot att få se alla bilder som oskar och robert tog. Det var en mycket trevlig resa. Filmen på axels ånglok var ju mycket trevlig måste jag säga, 325ans framfart fram till ett smärre haveri var minst sagt imponerande, riktigt bra fart i skrället. Hade bara vattenpumpen låtit bli att kasta in handduken så hade det blivit riktigt fina tider.
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
"Alla borde köra peugot"
-
- Megapostare!
- Inlägg: 394
- Blev medlem: 31 maj 2004 12:06
- Ort: Köping
Nu sitter jag och går igenom vad jag ska ha med mig innan för den stora resan. Blir lite musik att bränna också. Jag har märkt att man åker lite fortare om man lyssnar på Nightwish, Linkin Park, The Offspring och Hammerfall. Sen får man inte glöma låten Anton aus Tirol så man lär sig lite "nödvändig" tyska.
Om 24 timmar får vi hoppas att vi är framme välbehållna med en fungerande bil.
Om 24 timmar får vi hoppas att vi är framme välbehållna med en fungerande bil.
Fordon: Skoda Octavia 00:a med 75 hk och två sittastill stolar!
Emmaljunga Scooter 05:a Med ratt och sekvensiell låda! Emmaljunga Duo Edge 04:a!
Emmaljunga Scooter 05:a Med ratt och sekvensiell låda! Emmaljunga Duo Edge 04:a!
Tack för gratulationerna.
Nu är även jag hemma från Ringen. Har haft en jättebra resa med massor av körning och en bil som funkat riktigt bra.
7.55 är jag väldigt nöjd med, men det känns även bra att det kan finnas mer att hämta. Framförallt med andra däck.
Enda problemet dök upp igår på väg hem från Ringen. Fick en däckexplosion på autobahn. Höger bak. Däcket slog sönder en hel del på bilen. Spred delar och däcksrester över hela Tyskland.
Som om inte det var nog så fick jag den tyska trafikpolisens samlade ilska över mig. De tyckte inte mina r-däck var godkända (och en massa andra saker på bilen) även om de hade gott om mönster. Så jag fick ringa in lite assistans av div skåningar som kunde hjälpa till med lite hjul. Bilen kunde jag tejpa ihop hjälpligt. Så det mesta av den är hemma nu.
Får återkomma med bilder på både bra och dåliga saker.
Nu är även jag hemma från Ringen. Har haft en jättebra resa med massor av körning och en bil som funkat riktigt bra.
7.55 är jag väldigt nöjd med, men det känns även bra att det kan finnas mer att hämta. Framförallt med andra däck.
Enda problemet dök upp igår på väg hem från Ringen. Fick en däckexplosion på autobahn. Höger bak. Däcket slog sönder en hel del på bilen. Spred delar och däcksrester över hela Tyskland.
Som om inte det var nog så fick jag den tyska trafikpolisens samlade ilska över mig. De tyckte inte mina r-däck var godkända (och en massa andra saker på bilen) även om de hade gott om mönster. Så jag fick ringa in lite assistans av div skåningar som kunde hjälpa till med lite hjul. Bilen kunde jag tejpa ihop hjälpligt. Så det mesta av den är hemma nu.
Får återkomma med bilder på både bra och dåliga saker.
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
-
- Megapostare!
- Inlägg: 394
- Blev medlem: 31 maj 2004 12:06
- Ort: Köping
OJ OJ OJ!!! Vilka dagar det har varit.
Ska försöka göra en liten redogörelse över helgen nu.
Vi kom i väg bra i tid på fredagen vid sex på morgonen. Vi hade en GPS i bilen för det är ju alltid bra med den senaste tekniken. Eller inte, kom vi på när vi skulle hem. Kom fram till första färjan 11:40 (vi åkte bara färja ingen bro/tunnel), stannade vid Bruger King i Danmark sen åkte vi vidare och bara stannade för att tanka.
En Fiesta ST:s växellåda är inte gjord för att åka på Autobahn med. Motorn fick varva mellan 4000 och 5000 rpm hela tiden och då gick det mellan 140 och 160 km/h bara.
Skrev ett sms till Samuel när vi kom i land i Tyskland och efter några timmar så fick jag ett sms från hans bror Robert (tack för hjälpen förresten) att Samuel inte kunde ta emot sms eller samtal. Vi kom fram till Edgar 23:31 efter lite fel körningar i bergen i området. Vi tog våra väskor och skulle precis öppna dören när Michelle öppnade dörren med ett "SKÅL" på renaste svenska och vi gick in i en vägg av Jägermeister ångor. Hon presenterade sig fort och sa att hon var från Kanada sen presenterade hon två killar från Australien också. Vi fick nycklar av Edgar och 00:30 la jag ifrån mig mobilen och somnade på en gång.
Under frukosten så kommer Samuel över och vi följer sen efter han till Oliver där vi sen ger oss iväg för att fota och filma lite runt Ringen. Vi åker tillbaka till påfarten av Ringen för att träffa Samuel och våran Statsminister a.k.a Särås där vi får lära oss att se upp med motorcyklar, Alfa 75:or och engelsmän. Efter det så får vi åka med i deras bilar för ett första intryck på Ringen Hur många gånger män än har kört Ringen på TV-spel eller data-spel eller kollat på filmer om den så blir det ändå en mindre chock för hur mycket den går upp och ner och vilket fäste det är i deras bilar. Efter mitt första varv med Särås och vi byter passagerare så lär vi oss också varför den kallas för Gröna Helvetet. Så Ringen stängs av i några timmar och vi går runt på parkeringen och filmer och fotar lite. Samuel och Särås har bord bokat på Pistenklause bjuder med oss sen på kvällen men först hinner jag åka med Samuel när han "försiktigt kör in" sina nya bromsbelägg och Jon hinner köra ett 10:30 BTG varv med ST:n. Efter en snabbdusch på kvällen så kommer vi sen till resturangen där jag självklart beställer en rumpstek att steka själv. Jon och Christian som jag åkte med ner är för fega och beställer en stek som resturangen stekar åt dem. Fast i slutet så var det min köttbit som blev bäst stekt ändå . Efter en hel del prat med våra vänner från Edgar som vi träffade på där så åker vi hemåt till Edgar för att sova.
Vi hade beställt frukosten till sju men när vi vaknade så fick vi uppleva en annan sak med Ringen, nämligen vädret. Dimma, suck. Men vi åt frukosten och gick upp på rummet för att titta på WTCC och sova ett litet tag till. Vid elva tiden var vi vid påfarten där dimman fortfarnde var kvar så vi säger hejdå till Samuel och han åker hem och vi tre åker med Särås och en kille till i en Mini till Pizzeria Pinocchio där vi tre "knattar" äter upp pizzan utan problem för de var inte särksild stora (kanske har med att göra Köping måste vara den pizzera tättaste staden i Sverige och att konkurransen då driver upp storleken). Samuel ringer när vi sitter där och berättar om sin olycka så vi ger oss av till olika ställen som Särås känner till men det går inte så bra för oss men som tur är får Samuel tag på några skåningar. Men det kan Samuel berätta själv om. När vi kommer tillbaka så har Ringen precis öppnat och Jon ger sig ut med mig som passagerar och tidtagare. Golf 2:a med bur kör om oss vid läktaren i början och Jon tar rygg på den för att få hjälp med lite spårval och trots lite slöa bilar som bland annat var BMW 335i, en Porsche Carrera S, en TVR Tuscan, en Audi Q7 och några motorcycklar och även gulflagg för en bil vid sidan av banan så blir det 9:38 BTG . Fiestan klarade av Ringen bättre än vad jag trodde, det ända han har gjort med bilen är att byta bromsbelägg till Mintex och 17" Toora fälgar med Pirreli Zero däck. Han har även kört en del på svenska banor med den och lärt sig att bromsa kort och hårt. Det ända som blev lite svagare var bakdäcken Den blev mer neutral när vi satt tre i bilen och den fick lite extra vikt bak. När vi hade åkt åtta varv så sa vi hejdå till Särås och åkte ut för att hitta ett ställe att fota och filma lite. Bilder kommer när jag får dem av Jon.
På kvällen gick vi tre och åt på Pinocciho igen. Vi kom i säng runt elva tiden och hade satt klockan på 06:55. Vi gick upp och åt frukost, blev fotade av Edgar och fotade han också. Vid åtta tiden satt vi i Forden och ställde in GPS:en på Puttgarden, trodde vi. När det var 1,5mil kvar till färjan och vi verkligen inte kände igen oss så kollade vi GPS:en . Vi hade åkte ut till en liten halvö i norra Tyskland och hade averkat lite drygt tre timmar totallt i onödan Men vi lär i alla fall inte göra om det misstaget någon mer gång.
Sen när vi kom rätt så misade vi första båten till Danmark med runt 15 minuter. Vi tänkte äta i Danmark men fanns inget öppet längs vägen. Färjan till Sverige missade vi med fem minuter. Sen blev det full fart hemåt med bara ett stopp vid en Donkan som skulle stänga 24:00 vi kom in 23:58. . Åt i bilen (vilket även var det första vi hade ätit sen frukosten) och jag var sen hemma 04:30. Somnade på en gång sen kom mina pojkar och väckte mig på deras speciella sätt genom att hoppa på mig. När jag tittade på klockan för första gången så var den 06:57. Så nu har vi ätit frukost och jag har skrivit denna redogörelse.
Så nu ska jag laga mat och sen vänta på att Lina komer hem och jag åker till jobbet för att sluta 22:50.
Men det har helt klart varit värt alltihop utan att tveka! Nästa år åker vi igen.
Ska försöka göra en liten redogörelse över helgen nu.
Vi kom i väg bra i tid på fredagen vid sex på morgonen. Vi hade en GPS i bilen för det är ju alltid bra med den senaste tekniken. Eller inte, kom vi på när vi skulle hem. Kom fram till första färjan 11:40 (vi åkte bara färja ingen bro/tunnel), stannade vid Bruger King i Danmark sen åkte vi vidare och bara stannade för att tanka.
En Fiesta ST:s växellåda är inte gjord för att åka på Autobahn med. Motorn fick varva mellan 4000 och 5000 rpm hela tiden och då gick det mellan 140 och 160 km/h bara.
Skrev ett sms till Samuel när vi kom i land i Tyskland och efter några timmar så fick jag ett sms från hans bror Robert (tack för hjälpen förresten) att Samuel inte kunde ta emot sms eller samtal. Vi kom fram till Edgar 23:31 efter lite fel körningar i bergen i området. Vi tog våra väskor och skulle precis öppna dören när Michelle öppnade dörren med ett "SKÅL" på renaste svenska och vi gick in i en vägg av Jägermeister ångor. Hon presenterade sig fort och sa att hon var från Kanada sen presenterade hon två killar från Australien också. Vi fick nycklar av Edgar och 00:30 la jag ifrån mig mobilen och somnade på en gång.
Under frukosten så kommer Samuel över och vi följer sen efter han till Oliver där vi sen ger oss iväg för att fota och filma lite runt Ringen. Vi åker tillbaka till påfarten av Ringen för att träffa Samuel och våran Statsminister a.k.a Särås där vi får lära oss att se upp med motorcyklar, Alfa 75:or och engelsmän. Efter det så får vi åka med i deras bilar för ett första intryck på Ringen Hur många gånger män än har kört Ringen på TV-spel eller data-spel eller kollat på filmer om den så blir det ändå en mindre chock för hur mycket den går upp och ner och vilket fäste det är i deras bilar. Efter mitt första varv med Särås och vi byter passagerare så lär vi oss också varför den kallas för Gröna Helvetet. Så Ringen stängs av i några timmar och vi går runt på parkeringen och filmer och fotar lite. Samuel och Särås har bord bokat på Pistenklause bjuder med oss sen på kvällen men först hinner jag åka med Samuel när han "försiktigt kör in" sina nya bromsbelägg och Jon hinner köra ett 10:30 BTG varv med ST:n. Efter en snabbdusch på kvällen så kommer vi sen till resturangen där jag självklart beställer en rumpstek att steka själv. Jon och Christian som jag åkte med ner är för fega och beställer en stek som resturangen stekar åt dem. Fast i slutet så var det min köttbit som blev bäst stekt ändå . Efter en hel del prat med våra vänner från Edgar som vi träffade på där så åker vi hemåt till Edgar för att sova.
Vi hade beställt frukosten till sju men när vi vaknade så fick vi uppleva en annan sak med Ringen, nämligen vädret. Dimma, suck. Men vi åt frukosten och gick upp på rummet för att titta på WTCC och sova ett litet tag till. Vid elva tiden var vi vid påfarten där dimman fortfarnde var kvar så vi säger hejdå till Samuel och han åker hem och vi tre åker med Särås och en kille till i en Mini till Pizzeria Pinocchio där vi tre "knattar" äter upp pizzan utan problem för de var inte särksild stora (kanske har med att göra Köping måste vara den pizzera tättaste staden i Sverige och att konkurransen då driver upp storleken). Samuel ringer när vi sitter där och berättar om sin olycka så vi ger oss av till olika ställen som Särås känner till men det går inte så bra för oss men som tur är får Samuel tag på några skåningar. Men det kan Samuel berätta själv om. När vi kommer tillbaka så har Ringen precis öppnat och Jon ger sig ut med mig som passagerar och tidtagare. Golf 2:a med bur kör om oss vid läktaren i början och Jon tar rygg på den för att få hjälp med lite spårval och trots lite slöa bilar som bland annat var BMW 335i, en Porsche Carrera S, en TVR Tuscan, en Audi Q7 och några motorcycklar och även gulflagg för en bil vid sidan av banan så blir det 9:38 BTG . Fiestan klarade av Ringen bättre än vad jag trodde, det ända han har gjort med bilen är att byta bromsbelägg till Mintex och 17" Toora fälgar med Pirreli Zero däck. Han har även kört en del på svenska banor med den och lärt sig att bromsa kort och hårt. Det ända som blev lite svagare var bakdäcken Den blev mer neutral när vi satt tre i bilen och den fick lite extra vikt bak. När vi hade åkt åtta varv så sa vi hejdå till Särås och åkte ut för att hitta ett ställe att fota och filma lite. Bilder kommer när jag får dem av Jon.
På kvällen gick vi tre och åt på Pinocciho igen. Vi kom i säng runt elva tiden och hade satt klockan på 06:55. Vi gick upp och åt frukost, blev fotade av Edgar och fotade han också. Vid åtta tiden satt vi i Forden och ställde in GPS:en på Puttgarden, trodde vi. När det var 1,5mil kvar till färjan och vi verkligen inte kände igen oss så kollade vi GPS:en . Vi hade åkte ut till en liten halvö i norra Tyskland och hade averkat lite drygt tre timmar totallt i onödan Men vi lär i alla fall inte göra om det misstaget någon mer gång.
Sen när vi kom rätt så misade vi första båten till Danmark med runt 15 minuter. Vi tänkte äta i Danmark men fanns inget öppet längs vägen. Färjan till Sverige missade vi med fem minuter. Sen blev det full fart hemåt med bara ett stopp vid en Donkan som skulle stänga 24:00 vi kom in 23:58. . Åt i bilen (vilket även var det första vi hade ätit sen frukosten) och jag var sen hemma 04:30. Somnade på en gång sen kom mina pojkar och väckte mig på deras speciella sätt genom att hoppa på mig. När jag tittade på klockan för första gången så var den 06:57. Så nu har vi ätit frukost och jag har skrivit denna redogörelse.
Så nu ska jag laga mat och sen vänta på att Lina komer hem och jag åker till jobbet för att sluta 22:50.
Men det har helt klart varit värt alltihop utan att tveka! Nästa år åker vi igen.
Fordon: Skoda Octavia 00:a med 75 hk och två sittastill stolar!
Emmaljunga Scooter 05:a Med ratt och sekvensiell låda! Emmaljunga Duo Edge 04:a!
Emmaljunga Scooter 05:a Med ratt och sekvensiell låda! Emmaljunga Duo Edge 04:a!