Slutspel i hockey!
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
7 bortdömda i finalserien tror jag vi kom fram till att dom hade. Varav 5 av dessa var över linjen men blev ändå bortdömda. Tror de var nåt sånt.. Kan ha vart 4 oxå...
Grattis HV. Men jag tycker domarna var svaga och fega hela finalserien, först till LHC;s fördel, sen till HV;s fördel... Tråkigt...
Grattis HV. Men jag tycker domarna var svaga och fega hela finalserien, först till LHC;s fördel, sen till HV;s fördel... Tråkigt...
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Det kvittar väl om den är över om den inte har kommit in i mål på ett godkänt sett?Nicke Nyman skrev:7 bortdömda i finalserien tror jag vi kom fram till att dom hade. Varav 5 av dessa var över linjen men blev ändå bortdömda. Tror de var nåt sånt.. Kan ha vart 4 oxå...
Om LHC lär sig att skjuta istället för att åka och slå på stefan liv när han har pucken så kanske dom kan vinna om några år!
MVh.
-
- Kontakt:
De är ju de som är själva grejen, den har hamnat där på ett godkänt sätt. Förutom när Zackrisson slog Liv på plockhandsken så han tappade in den, och ett annat tillfälle så Liv blivit "osjyst" behandlad.Dalle skrev: Det kvittar väl om den är över om den inte har kommit in i mål på ett godkänt sett?
Om LHC lär sig att skjuta istället för att åka och slå på stefan liv när han har pucken så kanske dom kan vinna om några år!
MVh.
I fredags t.ex så klämde han fast pucken mot stolpen, hade INTE kontroll på pucken, den ramlade in, domarn blåste så FORT han tog i pucken, vilket är fel. Sen att Liv är långsam och tar pucken innanför mållinjen och sen har turen o få domaren med sig, de är tråkigt...
Men, de är små marginaler som avgör, denna gång till HV.
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
-
- Styrelseledamot
Det där målet i fredag som klämdes mellan stolpen hade knappast trillat in om inte det kommit en klubba in mellan livs plockhand och benskydd.Nicke Nyman skrev:De är ju de som är själva grejen, den har hamnat där på ett godkänt sätt. Förutom när Zackrisson slog Liv på plockhandsken så han tappade in den, och ett annat tillfälle så Liv blivit "osjyst" behandlad.Dalle skrev: Det kvittar väl om den är över om den inte har kommit in i mål på ett godkänt sett?
MVh.
I fredags t.ex så klämde han fast pucken mot stolpen, hade INTE kontroll på pucken, den ramlade in, domarn blåste så FORT han tog i pucken, vilket är fel. Sen att Liv är långsam och tar pucken innanför mållinjen och sen har turen o få domaren med sig, de är tråkigt...
va nästan spearing på det.
CarlJohan Wennborg
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
-
- Legend!
- Kontakt:
Spelar ingen roll om liv hade kontroll på pucken eller ej. Man får inte slå på plocken dessutom va han offside i målgården.Nicke Nyman skrev: De är ju de som är själva grejen, den har hamnat där på ett godkänt sätt. Förutom när Zackrisson slog Liv på plockhandsken så han tappade in den, och ett annat tillfälle så Liv blivit "osjyst" behandlad.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Jajjemen . Låt mig citera;Nicke Nyman skrev: I fredags t.ex så klämde han fast pucken mot stolpen, hade INTE kontroll på pucken, den ramlade in, domarn blåste så FORT han tog i pucken, vilket är fel. Sen att Liv är långsam och tar pucken innanför mållinjen och sen har turen o få domaren med sig, de är tråkigt...
Citat.
"Nämligen det faktum att Musse Håkansson är offside i målgården när han stöter mot Livs plockhandske. Det innbär att "målet" inte godkänns av två anledningar."
Mvh
Ulf Rönnmark"
slut citat.
MVH.
-
- Kontakt:
Samuel Lindkvist skrev: Spelar ingen roll om liv hade kontroll på pucken eller ej. Man får inte slå på plocken dessutom va han offside i målgården.
Offside i målgården är de om Musse Håkansson stod där FÖRE pucken landade hos Liv. MEN, Musse stod snällt o lugnt utanför o väntade innan han gick in i målgården, dvs INTE offside i målgården.Dalle skrev: Jajjemen . Låt mig citera;
Citat.
"Nämligen det faktum att Musse Håkansson är offside i målgården när han stöter mot Livs plockhandske. Det innbär att "målet" inte godkänns av två anledningar."
Mvh
Ulf Rönnmark"
slut citat.
MVH.
Spearing va de då långt ifrån, pucken låg typ på fotleden. Nog för att Liv är kort men så kort är han inte...
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Jaså? Då ljuger väl den här bilden...Nicke Nyman skrev: Offside i målgården är de om Musse Håkansson stod där FÖRE pucken landade hos Liv. MEN, Musse stod snällt o lugnt utanför o väntade innan han gick in i målgården, dvs INTE offside i målgården.
[Daniel Lindmark]
"Ovanstående skall ses som skarp ironi,
jag menar aldrig vad jag säger.
Fast ibland kanske jag gör det..."
"Ovanstående skall ses som skarp ironi,
jag menar aldrig vad jag säger.
Fast ibland kanske jag gör det..."
-
- Kontakt:
Pucken är där samtidigt, de är svårt och se på den bilden vem som var där först...danne skrev:Jaså? Då ljuger väl den här bilden...Nicke Nyman skrev: Offside i målgården är de om Musse Håkansson stod där FÖRE pucken landade hos Liv. MEN, Musse stod snällt o lugnt utanför o väntade innan han gick in i målgården, dvs INTE offside i målgården.
http://www.hockeyexpressen.se/polopoly_ ... 786819.jpg
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
-
- Legend!
- Kontakt:
Nej det är den inte. Det som syns är kameran i målet. Pucken ligger på bladet på väg mot liv. Och då står han redan i målgården.Nicke Nyman skrev:
Pucken är där samtidigt, de är svårt och se på den bilden vem som var där först...
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Haha, det missade jagSamuel Lindkvist skrev:Nej det är den inte. Det som syns är kameran i målet. Pucken ligger på bladet på väg mot liv. Och då står han redan i målgården.Nicke Nyman skrev:
Pucken är där samtidigt, de är svårt och se på den bilden vem som var där först...
Face it, HV har vunnit SM-guld. På riktigt.
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
-
- Kontakt:
Jag är mycket väl medveten om att HV vunnit guld. Dom gjorde "flest" mål i matcherna och vann. Men, många avgörande situationer som var till HV;s fördel. Hade LHC fått mål de ggr de skulle haft mål, då kunde finalserien sett annorlunda ut.
Vi tycker olika, så är de bara... Nu ska vi inte bli ilskna på varann, ja håller ju ändå på Frölunda...
Vi tycker olika, så är de bara... Nu ska vi inte bli ilskna på varann, ja håller ju ändå på Frölunda...
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
-
- Kontakt:
De jag menade va ju att om de INTE blivit felaktigt bortdömda, så hade finalserien sett annorlunda ut.Dalle skrev:Förstår fortfarande inte hur bortdömda mål som inte är mål helt plötsligt skulle bli mål?Nicke Nyman skrev: Hade LHC fått mål de ggr de skulle haft mål, då kunde finalserien sett annorlunda ut.
Men, marginalerna va på HV;s sida den här gången..
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
-
tänkte att jag skulle hålla mig ifrån denna diskussion, men jag får väl tillägga det som Stefan liv sa efter matchen i intervjun....det var något i stil med
"...Ja, Linköping är ett riktigt bra lag, men vi vann..."
Nästa år är det väl kanske ett annat lag som vinner, och vi HVfans, som sitter och inte tycker om domslut... vill inte uppröra någon, men Nu är det ny vecka, och dags att göra något sunt av dagen.
Tjipp
"...Ja, Linköping är ett riktigt bra lag, men vi vann..."
Nästa år är det väl kanske ett annat lag som vinner, och vi HVfans, som sitter och inte tycker om domslut... vill inte uppröra någon, men Nu är det ny vecka, och dags att göra något sunt av dagen.
Tjipp
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
Jag har suttit och skådat denna tråd under slutspelet (har förövrigt inte sett eller läst något annat om slutspelet) och undrat hur man äns kan tänka på hockey utan att bli anfådd och känna sig så hälsosam att man måste gå ut i garaget och ta en redig klunk ur spilloljedunken.ERnsT skrev:Denna sista finalmatch avnjöts på valdermarviks pizzeria. Stackars pizzabagare som fick stå ut med oss i 2-3 timmar. Tror vi lyckades skrämma livet ut dom när segermålet satt.
Men så kom detta inlägg och såhära nära koppling till hockey har jag alldrig känt...
Min käre far har bott i lägenheten åvanför den pizzerian tills för typ 6 månader sedan.
(kommer själv från norra sveriges inland därav denna känsla av intresant sammanträffande)
Vill också be om ursäkt för ett aninges driftande offtopic.
//Emanuel Örnberg
Audi A6 2.4 Q
Audi A4 1.8T Q
Volvo 240 GL
Nissan KingCab
FX Nytro XTX -09
Phazer 480 -89!
Audi A6 2.4 Q
Audi A4 1.8T Q
Volvo 240 GL
Nissan KingCab
FX Nytro XTX -09
Phazer 480 -89!
-
- Legend!
- Kontakt:
Daniel S skrev:Nu springer jag och gömmer mig och vågar nog inte logga in förrän i oktober någon gång.
Kul att ni har fått internetuppkoppling i norrland med.
Den bilden var ju jättekul...2005 eller nåt sånt när den kom
För övrigt är det inte Kinnarps Arena på bilden.
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
-
- Dunderpostare!