bmw m3 3,0-94
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
bmw m3 3,0-94
Var och köpte en mycket fin bmw m3-94 i vetlanda förra veckan.
vid köpet var den ny servad inspektion 1, splitter nya däck.
En rolig grej är att färddatorn stog på att bilen dragit 0,87l/milen (hur kör man en m3 på det i snitt????). Detta ändrades inte under en heldags superstagekörning. alltså har han kört väldigt länge med en snitt förbrukning på 0,87l/milen.
kommer inte göra så mycket med bilen just nu förutom lite trevligare däck kanske.
sotade ur denpå superstage körningen och var mycket nöjd med bilen, men väldigt dåligt grepp i däcken. körde 1,34,88
lite bilder:
vid köpet var den ny servad inspektion 1, splitter nya däck.
En rolig grej är att färddatorn stog på att bilen dragit 0,87l/milen (hur kör man en m3 på det i snitt????). Detta ändrades inte under en heldags superstagekörning. alltså har han kört väldigt länge med en snitt förbrukning på 0,87l/milen.
kommer inte göra så mycket med bilen just nu förutom lite trevligare däck kanske.
sotade ur denpå superstage körningen och var mycket nöjd med bilen, men väldigt dåligt grepp i däcken. körde 1,34,88
lite bilder:
Robert Gustafsson
-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
-
- Styrelseledamot
-
- Superpostare!
nu har man inhandlat lite bättre däck blev Kumo Ecsta V700A
med däcken följer även BMW M dubbeleker 68 fälg som får användas som rejsfälgar.
lär nog inte hända mycket mer med denna bilen i vinter, får mitt hus nästa vecka och då lär det bli mycket med det. då ställs m3:an av i garaget.
sen så uppstog min gamla hundkoja efter några års vila. Var ute och körde den igår kan ju hoppas att man kan köra med den också nästa år
med däcken följer även BMW M dubbeleker 68 fälg som får användas som rejsfälgar.
lär nog inte hända mycket mer med denna bilen i vinter, får mitt hus nästa vecka och då lär det bli mycket med det. då ställs m3:an av i garaget.
sen så uppstog min gamla hundkoja efter några års vila. Var ute och körde den igår kan ju hoppas att man kan köra med den också nästa år
Robert Gustafsson
-
- Postar så det viner...
Har inhandlat ett set r-däck till, denna gången blev det dunlop super sport race, ett lite gatbetonat r-däck som kommer få gå till ringen och på gatan.
dessa däck kommer att sitta på en uppsättning m3 gt kopior som jag köpt.
kommer nog även att montera på min brors carbopad bromsbelägg som blev över när han satte på possebromsar.
måste även byta bromsvätska med innan ringen.
dessa däck kommer att sitta på en uppsättning m3 gt kopior som jag köpt.
kommer nog även att montera på min brors carbopad bromsbelägg som blev över när han satte på possebromsar.
måste även byta bromsvätska med innan ringen.
Robert Gustafsson
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Legend!
- Kontakt:
eftersom jag knapt aldrig kör med bilen så har jag pillat bort ögonläpparna på bilen (och allt silicon som dom satt fast med)
Har fått sig lite ny olja i motorn.. ska nog försöka hinna med att byta i diffen och växelådan med.
Köpte även en uppsättning fälgar till och lackade svarta. vill väl egentligen ha orginal fälgar..
bild:
Har fått sig lite ny olja i motorn.. ska nog försöka hinna med att byta i diffen och växelådan med.
Köpte även en uppsättning fälgar till och lackade svarta. vill väl egentligen ha orginal fälgar..
bild:
Robert Gustafsson
-
- Klubbordförande
-
- Styrelseledamot