Grattis men säger som alla andra ta det lugnt. Jag har haft mitt i snart två år och undrar fortfarande hur jag kan vara vid liv ibland. Höga farter är ju inte allt.
Tobin skrev:Grattis men säger som alla andra ta det lugnt. Jag har haft mitt i snart två år och undrar fortfarande hur jag kan vara vid liv ibland. Höga farter är ju inte allt.
Tack! Ska försöka ta de lugnt, har ju trots allt bara en 316 xD
På min 525 e34 så hade jag samma problem. Tog ur termostaten och kollade den. Termostaten var helt slut så jag bytte den. Men ta bort termostaten och kör utan den så ser du ju om det är där problemet sitter. Dock kommer ju inte bilen upp i rätt temperatur men det är ett lätt sätt att kolla upp termostaten.
Tobin skrev:På min 525 e34 så hade jag samma problem. Tog ur termostaten och kollade den. Termostaten var helt slut så jag bytte den. Men ta bort termostaten och kör utan den så ser du ju om det är där problemet sitter. Dock kommer ju inte bilen upp i rätt temperatur men det är ett lätt sätt att kolla upp termostaten.
Har också funderat på om det kan vara det, vet du exakt var termostaten sitter på en bmw?
Sedan kan man också kolla termostaten genom att värma upp lite vatten på spisen med termometer och se om den öppnar ved specifierad temp.
Ta inte mammas febertermometer , utan se om finns termometer för ugnen för 100 grader.
Du kan ju kolla om fläkten går på om du har elfläkt när motorn blir varm
innan du börjar med termostatmecket.
Därefter skulle jag kolla kylet. Kylarensning,byta vatten och glykol.
Om inte det hjälper så se om kan få låna kyl. för kylet kan sätta igen sig
om man inte bytt vatten på länge och bilen stått ett tag.
Gunnar skrev:hade också börjat med att testa utan termostat!
Sedan kan man också kolla termostaten genom att värma upp lite vatten på spisen med termometer och se om den öppnar ved specifierad temp.
Ta inte mammas febertermometer , utan se om finns termometer för ugnen för 100 grader.
Du kan ju kolla om fläkten går på om du har elfläkt när motorn blir varm
innan du börjar med termostatmecket.
Därefter skulle jag kolla kylet. Kylarensning,byta vatten och glykol.
Om inte det hjälper så se om kan få låna kyl. för kylet kan sätta igen sig
om man inte bytt vatten på länge och bilen stått ett tag.
man tackar för tipsen, ska testa termostat imorgon förhoppningsvis.