61` Plymouth Savoy, "pressebilen" :)
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Normal postare
- Inlägg: 27
- Blev medlem: 20 nov 2005 19:27
- Ort: Norge, Tønsberg
- Kontakt:
61` Plymouth Savoy, "pressebilen" :)
Heisa
Lager en liten tråd om den nye bilen min, dete r en 61` savoy med chevy 350 TPI og sprintex kompressor.
Bilen er nykjøpt og ikke ordentlig prøvd enda. Venter på ny hjerne til den, har vært folk å fikla med den som sitter i, får alt for mye bensin nå..
Sååå, updates kommer
Noen bilder imens
Og et lite bilde av bruksilen
Edit: Jag hjälpte till lite ///Daniel
Lager en liten tråd om den nye bilen min, dete r en 61` savoy med chevy 350 TPI og sprintex kompressor.
Bilen er nykjøpt og ikke ordentlig prøvd enda. Venter på ny hjerne til den, har vært folk å fikla med den som sitter i, får alt for mye bensin nå..
Sååå, updates kommer
Noen bilder imens
Og et lite bilde av bruksilen
Edit: Jag hjälpte till lite ///Daniel
-
- Normal postare
- Inlägg: 27
- Blev medlem: 20 nov 2005 19:27
- Ort: Norge, Tønsberg
- Kontakt:
-
- Gör inte annat än skriver...
- Inlägg: 2787
- Blev medlem: 30 jan 2002 01:00
- Ort: Råslätt, Jkpg
-
- Normal postare
- Inlägg: 27
- Blev medlem: 20 nov 2005 19:27
- Ort: Norge, Tønsberg
- Kontakt:
-
- Gör inte annat än skriver...
- Inlägg: 2787
- Blev medlem: 30 jan 2002 01:00
- Ort: Råslätt, Jkpg
-
- Normal postare
- Inlägg: 27
- Blev medlem: 20 nov 2005 19:27
- Ort: Norge, Tønsberg
- Kontakt:
-
- Normal postare
- Inlägg: 27
- Blev medlem: 20 nov 2005 19:27
- Ort: Norge, Tønsberg
- Kontakt:
Volvo finns det gott om, jobba på Savojen istället! Helball projekt!
Men jag tycker det borde vara högre profil på däcken, dom fyller inte ut hjulhusen så bra. Även tona sidorutor och bakruta och lacka kofångarna blanksvarta. Sedan är väl allt klart!
Har du 400-500 hästar ungefär eller?
/Mats J
Men jag tycker det borde vara högre profil på däcken, dom fyller inte ut hjulhusen så bra. Även tona sidorutor och bakruta och lacka kofångarna blanksvarta. Sedan är väl allt klart!
Har du 400-500 hästar ungefär eller?
/Mats J
Har: BMW 750 -92 Grå, BMW 750 -92 Svart, BMW 750 -91 Grå, BMW ALPINA B12 5,0 -90 Svart, Ford Thunderbird -60, Lincoln Continental MK V -78. Weinsberg Meteor på Fiat Ducato -92, Saab 9-3 SE Sport -99 (krockad), Saab 9-5 1,9 Tid automat -06
-
- Normal postare
- Inlägg: 27
- Blev medlem: 20 nov 2005 19:27
- Ort: Norge, Tønsberg
- Kontakt:
Takk for respons
Vet ikke hvor mange hk det er snakk om her, men er nok ikke mer enn 350-400.. Er en orginal TBI motor som det er satt en liten presse på, lader nok ikke så mye.. Men har veldig problemer med å finne ut hva som er feil med den, får altfor mye bensin! Og er snart tom for idèer!
Sååå det blir nok til at jeg tar av pressa for å kjøre litt i sommer.. Må ha bilen klar natt til 1 Mai, det er harry-natta i Norge! Da skjer det mye rart på veiene, mye tøffe biler!
Vet ikke hvor mange hk det er snakk om her, men er nok ikke mer enn 350-400.. Er en orginal TBI motor som det er satt en liten presse på, lader nok ikke så mye.. Men har veldig problemer med å finne ut hva som er feil med den, får altfor mye bensin! Og er snart tom for idèer!
Sååå det blir nok til at jeg tar av pressa for å kjøre litt i sommer.. Må ha bilen klar natt til 1 Mai, det er harry-natta i Norge! Da skjer det mye rart på veiene, mye tøffe biler!
Får den rätt mängd bensin när du kör utan kompressor?
Hur är det tänkt att insprutningen skall kompensera för laddtrycket?
Det låter som att inte MAP sensorn funkar vid överladdning.
/Mats J
Hur är det tänkt att insprutningen skall kompensera för laddtrycket?
Det låter som att inte MAP sensorn funkar vid överladdning.
/Mats J
Har: BMW 750 -92 Grå, BMW 750 -92 Svart, BMW 750 -91 Grå, BMW ALPINA B12 5,0 -90 Svart, Ford Thunderbird -60, Lincoln Continental MK V -78. Weinsberg Meteor på Fiat Ducato -92, Saab 9-3 SE Sport -99 (krockad), Saab 9-5 1,9 Tid automat -06
-
- Normal postare
- Inlägg: 27
- Blev medlem: 20 nov 2005 19:27
- Ort: Norge, Tønsberg
- Kontakt:
Hjærnen på bilen er chippa og skal visstnok fungere fint til motoren.. Og map sensor er byttet til en som tåler overlading.. Men bensintrykket er det neste jeg skal se på.. Det sitter ingen trykkregulator på den, det er vel litt merkelig?? Jeg kjøpte bilen som den står, og den skal visst ha funka fint før..
-
- Normal postare
- Inlägg: 27
- Blev medlem: 20 nov 2005 19:27
- Ort: Norge, Tønsberg
- Kontakt:
Det MÅSTE sitta en tryckregulator någonstans annars kommer det ALDRIG fungera. Det kan sitta en inbyggd i bensinpumpen om det är en specialpump. Men finns det en returledning till tanken? Den måste isåfall vara kopplad på tryckregulatorn. Är det stopp i returledningen så blir trycket för högt och motorn får för mycket soppa. Så mät soppatryket!!!
Oberoende av vem som gjort chippet så kan det inte funka om soppatrycket är för högt.
Tryckregulatorn skall också ha en slang som är kopplad till insuget så den kompenserar soppatrycket beroende på tryck/vacum i insuget. Annars blir det för lite soppa vid högt laddtryck och för mycket vid lätt gas.
/Mats J
Oberoende av vem som gjort chippet så kan det inte funka om soppatrycket är för högt.
Tryckregulatorn skall också ha en slang som är kopplad till insuget så den kompenserar soppatrycket beroende på tryck/vacum i insuget. Annars blir det för lite soppa vid högt laddtryck och för mycket vid lätt gas.
/Mats J
Har: BMW 750 -92 Grå, BMW 750 -92 Svart, BMW 750 -91 Grå, BMW ALPINA B12 5,0 -90 Svart, Ford Thunderbird -60, Lincoln Continental MK V -78. Weinsberg Meteor på Fiat Ducato -92, Saab 9-3 SE Sport -99 (krockad), Saab 9-5 1,9 Tid automat -06
-
- Normal postare
- Inlägg: 27
- Blev medlem: 20 nov 2005 19:27
- Ort: Norge, Tønsberg
- Kontakt:
Det borde inte behövas en progressiv tryckregulator utan borde räcka med en vanlig. Men sitter det en returledning från motorn till tanken?
/Mats J
/Mats J
Har: BMW 750 -92 Grå, BMW 750 -92 Svart, BMW 750 -91 Grå, BMW ALPINA B12 5,0 -90 Svart, Ford Thunderbird -60, Lincoln Continental MK V -78. Weinsberg Meteor på Fiat Ducato -92, Saab 9-3 SE Sport -99 (krockad), Saab 9-5 1,9 Tid automat -06
-
- Normal postare
- Inlägg: 27
- Blev medlem: 20 nov 2005 19:27
- Ort: Norge, Tønsberg
- Kontakt:
Jap, returen er der Var ute å prøvde den nå, virket fint ved full gass.. Lurer på om det kan være en av dysene som ikke lukker helt, for den spruter litt xtra bensin på en av dem.. Kan være at den ikke lukker helt..?
Skal og bytte manifoldpakning, liten misstanke om lekkasje der.. Mange løse kuer på denna bilen heheh
Skal og bytte manifoldpakning, liten misstanke om lekkasje der.. Mange løse kuer på denna bilen heheh
Om du har returledning så sitter den kopplad på bränsletrycksregulatorn.
Om bara någon spridare ger för mycket bensin är det fel på just den spridaren.
/Mats J
Om bara någon spridare ger för mycket bensin är det fel på just den spridaren.
/Mats J
Har: BMW 750 -92 Grå, BMW 750 -92 Svart, BMW 750 -91 Grå, BMW ALPINA B12 5,0 -90 Svart, Ford Thunderbird -60, Lincoln Continental MK V -78. Weinsberg Meteor på Fiat Ducato -92, Saab 9-3 SE Sport -99 (krockad), Saab 9-5 1,9 Tid automat -06
-
- Normal postare
- Inlägg: 27
- Blev medlem: 20 nov 2005 19:27
- Ort: Norge, Tønsberg
- Kontakt: