Nürburgring 2008
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Legend!
- Kontakt:
Ni ska ner 10-12 maj.BOB skrev:hmm jag och runken ska ju med ner en helg med.... (samuel vilken helg var det vi sa?).. i år blir det m3....
Alltså:
18 april: Samuel S, Daniel LT,
19 april: Samuel S, Daniel LT,
20 april: Samuel S, Daniel LT,
10 maj: Samuel S, Oscar, Kardanaxel, Fredrik N, Bob, Runken
11 maj: Samuel S, Oscar, Kardanaxel, Fredrik N, Bob, Runken
12 maj: Samuel S, Oscar, Kardanaxel, Fredrik N, Bob, Runken
16 maj: Samuel S,
17 maj: Samuel S,
18 maj: Samuel S
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
-
- Dunderpostare!
-
- Megapostare!
JAAAA!!!!!
Nu är det klart att jag och en kompis ska ner till Ringen!
Efter att ha fått lite info från Samuel S och viktigast av allt fått godkänt av regeringen (ja jag är en toffel ) Så är det bara att kolla vilka dagar vi kan åka och sen ringa och hoppas det finns rum kvar på gasthauset som jag blev tipsad om.
Äntligen!
Nu är det klart att jag och en kompis ska ner till Ringen!
Efter att ha fått lite info från Samuel S och viktigast av allt fått godkänt av regeringen (ja jag är en toffel ) Så är det bara att kolla vilka dagar vi kan åka och sen ringa och hoppas det finns rum kvar på gasthauset som jag blev tipsad om.
Äntligen!
Fordon: Skoda Octavia 00:a med 75 hk och två sittastill stolar!
Emmaljunga Scooter 05:a Med ratt och sekvensiell låda! Emmaljunga Duo Edge 04:a!
Emmaljunga Scooter 05:a Med ratt och sekvensiell låda! Emmaljunga Duo Edge 04:a!
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Megapostare!
Tack.Daniel Båge skrev:Grattis.
Ditt bilintresse blir aldrig detsamma igen.
Skönt att få resan gjord så att man kan sluta fundera på hur det egentligen är på Ringen som alla pratar om och gå vidare sen.
Eller funkar det inte så?
haha det är ett gift och beroendeframkallande så det är bara att förbereda regeringen att det blir fler gånger, GrattisAnders Eldehage skrev:Tack.Daniel Båge skrev:Grattis.
Skönt att få resan gjord så att man kan sluta fundera på hur det egentligen är på Ringen som alla pratar om och gå vidare sen.
Cheva Tahoe-99
Dodge -39 Pickup Ratrod.
Dodge -39 Pickup Ratrod.
-
- Megapostare!
Ja det kanske är bäst att säga det till henne. Är så skönt att jag nu vet att det äntligen ska bli av.Neider skrev:haha det är ett gift och beroendeframkallande så det är bara att förbereda regeringen att det blir fler gånger, GrattisAnders Eldehage skrev:Tack.Daniel Båge skrev:Grattis.
18 april: Samuel S, Daniel LT, Sturesson, Sören,
19 april: Samuel S, Daniel LT, Sturesson, Sören,
20 april: Samuel S, Daniel LT, Sturesson, Sören,
18 maj: Samuel S,
18 maj: Samuel S,
-
- Megapostare!
Sturesson skrev:18 april: Samuel S, Daniel LT, Sturesson, Sören,
16 maj: Samuel S, Anders Eldehage+ en kompis
17 maj: Samuel S, Anders Eldehage+ en kompis
18 maj: Samuel S, Anders Eldehage+ en kompis
Idag ringde vi och bokade rum på Gasthaus Mühlenhardt. Trevlig han Edgar. Tack för tipset Samuel S. Vi tog ledigt fredag och måndag så vi har två hela dagar där nere. Vi väntade ett tag på att boka för att kolla om några kompisar skulle med, med de hade fullt upp med SM rally och annat strunt.
Så i maj blir det att åka långt långt i Fiesta ST. Han köpte R-däck (Toyo R888) i onsdags får se om han tar med dom. Fast det kanske inte behövs första gången där nere heller. Eller kan det vara bra att ha med?
Vet inte om jag har rätt att kommentera det med så lite erfarenhet av ringen som jag har, men R-däck känns inte som det man åker sina första varv på ringen med. Väderleken varierar ju rätt lokal kring banan också, kan vara torrt på sina ställen och stå vatten på andra.Anders Eldehage skrev: Så i maj blir det att åka långt långt i Fiesta ST. Han köpte R-däck (Toyo R888) i onsdags får se om han tar med dom. Fast det kanske inte behövs första gången där nere heller. Eller kan det vara bra att ha med?
Provkörde visserligen en bil med R-däck på blöt bana i England i december med +3 grader utan problem. Var dock väldigt långt från bilens gräns. Är man lite försiktig är det ingen fara, men frågan är om det är värt att släpa med däcken så långt också?
EDIT: Glömde skriva att jag gärna följer med den dagen jag har ett fordon som jag vågar köra söder om Ljungby med utan att behöva oroa mig för bogsering eller bärgning.
/David Söderblom
-
- Megapostare!
Han köpte de till ha ha på banträffar. Om däcken följer med ner så är det mer en kul grej att ha kört på r-däck på Ringen. Det blir nog rolig-väg-tempo, köpa kort för några varv och försöka ta oss runt utan problem. Sen titta på alla andra som åker. Kanske får åka med Samuel S om vi frågar jätte snällt? Får vi det snälla Samuel? Sen var det ju Porsche Cup tävling på GP-slingan på lördagen. Är det svårt att skaffa biljetter till sånt?
Klart ni ska åka med!Anders Eldehage skrev:Han köpte de till ha ha på banträffar. Om däcken följer med ner så är det mer en kul grej att ha kört på r-däck på Ringen. :) Det blir nog rolig-väg-tempo, köpa kort för några varv och försöka ta oss runt utan problem. Sen titta på alla andra som åker. Kanske får åka med Samuel S om vi frågar jätte snällt?:bow: Får vi det snälla Samuel? :blommor: Sen var det ju Porsche Cup tävling på GP-slingan på lördagen. Är det svårt att skaffa biljetter till sånt?
Biljetter till tävlingen säljs säkert vid ingången. Om det ens är nåt inträde, har varit där gånger då det bara är att gå in och sätta sej på läktaren.
R-däcken kanske kvittar att ha med om ni inte tänker köra så mycket. Är lite jobbigt om det skulle få för sej att regna också.
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
-
- Megapostare!
-
- Legend!
- Kontakt:
Jag ska nog ha den filmen någonstans. Va väl bla. denna.Maccan skrev:Appropå Edgar på Gasthaus Mühlenhardt...
Go frukost och duschkabin i sovrummet...
Och är man snäll och artig mot honom får man videofilm med DTM -92 på har jag hört...
http://www.youtube.com/watch?v=CEHSapAo ... re=related
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé