Christer Sjögräs var ju bra, eller inte. Jag var där (vann biljetter på Statoil) och det som drog ner mest applåder hela kvällen var när en Björn Gustafsson dansade i pausen.
Jag var på KENT-konsert istället. Grymt bra! (som vanligt när det gäller Kent..)
Men vi såg faktiskt på Melodifestivalen på video senare på kvällen. Amy var helt rätt vinnare!
Vi satt hemma hos en kompis och kollade.
De sparade det bästa till sist... "I love Europe". Denna Christer kan ju sjunga. De skickade för en gång skull de bästa låtarna till finalen.
E-type och Poodles var ju lite av en flopp...fast andra chansen ändå.
Det är mina åsikter.
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
Apropå Christers succé. En kompis som var på genrepet berättade att folket i publiken runt om kring honom (hån)skrattade samtidigt som dom applåderade vilt. Kanske är förklaringen en kombination av tittare som damen i klippet ovan och sådana som röstar bara för att det man tycker att det är vansinnigt dåligt, lite som Pepe Eng i leken Let´s Dance för en tid sedan?
Vi var ett gäng som kikade på detta spektakel. Trodde att sjögren skulle gå vidare, och det gjorde han ju också, trots låten.
Men bidrag nummer 7? va rackarns va det? Utstrålning som en gammal "brölev". Begriper inte vad hon gjorde där, men uppenbarligen så var det väl bara jag efter som att hon inte åkte ut direkt...
Lite synd på pudlarna, blev dock inte besviken då det inte blir bättre än så för deras del
När jag såg Christers framförande tänkte jag "Detta kommer amerikanarna skratta gott åt när det kommer upp på Youtube!".
Enl. min smak så var Velvets låt den enda som var något att ha som schlagerdänga. Men som vanligt så kan inte svenska folket rösta. Tillbaka med Jurys och skippa telefonröstning!
gzon skrev:När jag såg Christers framförande tänkte jag "Detta kommer amerikanarna skratta gott åt när det kommer upp på Youtube!".
Enl. min smak så var Velvets låt den enda som var något att ha som schlagerdänga. Men som vanligt så kan inte svenska folket rösta. Tillbaka med Jurys och skippa telefonröstning!
och tillbaka med orkestern...
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
Jag brukar bara titta på stora finalen om ens den eftersom denna musik är långt ifrån min smak och man hör samma sak 24h/dygn på radio men jag skall titta iår på en delfinal där en västeråsare Fronda är med, skön med någe helt anorlunda och en som skiter i industrin runtomkring.