Jaja.. Jo det var ju så att även jag föll för frestelsen och köpte mig en E30 i höstas. En inte allt för fräsch 320 men sakm så gött den går att pendla i..
Hursomhelst, den har gått som en dröm fram tills nu.
Häromdan när jag var ute och åkte, eller ja jag hade jättebråttom till jobbet, så tvärdör skiten bara. Jaha tänkte jag, det var de de..
Men nu när jag fått hem skiten och skruvar i den alltmer blir jag baqra mer och mer förbryllad. Liksom första tanken när jag stod där utmed vägen var ju skuren/topplockspackning alt. nått annat tokras..
Men, den gick runt så ventiler och att den var skuren uteslöts, Kamremmen hade ju med andra orda också klarat sig. Inte heller så hade nåttvatten försvunnit ur expansionskärl, varefter vidare undersökningar uteslöt ras av topplockspackning.
bränslepump är okej, jag han även byta fördelarlock och rotor så de är okej.
Så nu har la det mesta liksom innuti motorn uteslutits. Någom som har något tips?
Eller kanske något av detta: Bränslefel: typ relä, pump, filter, slangar, spridare, luftmängdmätare, styrbox.....
Tändning kanske: slutsteg, rotor, lock, spole, hallgivare, kablar.....
Bara för att motorn tvärdör behöver den ju inte ha tokrasat rent mekaniskt
Larsson skrev:Jo vi har fått i en M20 från en 525:a idag.. dock startar han inte.. ingen aning varför.. han starta innan den togs ur donatorbilen.. hmmm
Jo helt klart något galet.. men strax innan vi gick hem så undersökte vi och kom fram till att startmotorn får ström, inte ens när man "kortsluter" den vill han, så prio ett just nu är att pröva med min gamla startmotor..
Jo helt klart något galet.. men strax innan vi gick hem så undersökte vi och kom fram till att startmotorn får ström, inte ens när man "kortsluter" den vill han, så prio ett just nu är att pröva med min gamla startmotor..