Luftmassemätaren måste fixas med, spridarna org är för små.
Skaffa ett fint extractorgrenrör till den, få tag i ett chip, byt kam o kör så istället, då har du fiiin effekt o har liite mekning. Med turbo tillkommer en hel del saker man inte tänker på. Turbon ska ha olja in och ut. På en bil utan turbo så blir de lite mek, framförallt med oljereturen. Sen ska man bygga downpipe, mest troligt ett nytt avgas oxå. De blir mååånga saker o kolla till.
Vill inte på något vis såga en idé eller så, utan mer bara visa på hur de kan vara.
230hk ur en 2,8 M30 behöver inte bli så svårt, byta kam, extraktor, chip så borde man landa på rätt sida 200hk iaf!
Meeen, är du helt inne på turbo, så sikta på en turbo med större avgashus, mottryck på en motor med låga laddtryck är inte de man vill ha. Sen har man lite större turbo så behöver inte turbon jobba så hårt heller och livslängden blir längre!
För effekter kring 230hk så behöver du INTE tänka på någon intercooler. De är helt bortkastat. På laddtryck upp till 1bar så behövs den sällan!
Går bilar i den här stan, så kallade snikbyggen, varav en 535i E34, utan IC lämnade över 400hk.
