Mae, mellan dig och mig, Maccan har ju aldrig varit kännd som "snabbast" klubben om du fattar vad jag menar. Tids nog inser han nog också att bron inte går att stoppa. Men låt detta stanna oss emellan så vi inte rasera hans verklighetsbild.....
Vem var född -72??? De stackarna fyller ju 30 i år.....
MAE: Här får du lite fakta som jag hittade på nätet:
"Det är numera lätt att ta sig över till Öland. År 1972 blev nämligen Ölandsbron klar, lördagen den 30 september 1972. Den är 6 km lång och väger 350.000 ton och är Europas längsta bro. Högst uppe på bron har man en underbar utsikt över det glittrande Kalmarsund. På ena sidan ser man Kalmar och smålandskusten, och på den andra sidan syns Öland som ett långt, smalt och grönt band. Körbanans högsta höjd är 41.6 m eller lika hög som Sveriges högsta fyr Långe Jan. Från högbrodelen kan man vid klar sikt se Långe Jan i söder och Blå Jungfrun i norr. Bron väger 350.000 ton. Spannen mellan högbrodelarna är ihåliga och har en imponerande rymd. I varje spann ryms t.ex. 32 fyrarumslägenheter! Högsta höjden inuti spannen är 84m."
AudiAndreas skrev:Jasså!? Du är också av årsmodell 77 ??
Jag med...men jag är redan mer än halvägs till 50...
Aj, aj! Hur känns det att vara på andra sidan?
Jag har i alla fall hunnit gifta mig innan 25! Är du gift?
Vi håller på att leta hus nu också. Så jag får väl se om jag hinner med det också innan jag fyllt 25.