Nissan Skyline R34 GTR V-spec -99

Här lägger vi upp våra pågående projekt, t.ex. banracers, husbåtar, svulstiga gokarts, mm...

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

gzon
Dunderpostare!
Inlägg: 642
Blev medlem: 04 dec 2001 01:00

Inlägg av gzon »

Då blir det en ny update. Bilen är nu godkänd i regbesiktningen. Om en timme blir det kontrollbesiktning. :)
/Martin Gustavsson
gzon
Dunderpostare!
Inlägg: 642
Blev medlem: 04 dec 2001 01:00

Inlägg av gzon »

Då är den helt besiktad o godkänd. :hyper2:
/Martin Gustavsson
Reco
Styrelseledamot
Inlägg: 1949
Blev medlem: 15 jun 2002 13:14
Ort: Jönköping
Kontakt:

Inlägg av Reco »

Grattis! :racesmile
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Anders Toll
Legend!
Inlägg: 3339
Blev medlem: 07 apr 2002 11:17
Ort: Växjö

Inlägg av Anders Toll »

Härligt! Grattis!
Calle Wennborg
Styrelseledamot
Inlägg: 2441
Blev medlem: 11 dec 2002 23:34
Ort: Habo

Inlägg av Calle Wennborg »

Grattis!
Inget som dom klagade på men som gick igenom endå?
CarlJohan Wennborg
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
gzon
Dunderpostare!
Inlägg: 642
Blev medlem: 04 dec 2001 01:00

Inlägg av gzon »

Tack!

Jag fick en anmärkning på att spolningen till vindrutan inte fungerade. Provade efteråt och det fungerade som alltid. :confused:
Besiktningsmannen måste tagit fel spak när han provade.
/Martin Gustavsson
Mae
Legend!
Inlägg: 3704
Blev medlem: 25 okt 2001 01:00
Ort: Bromölla, Skåne

Inlägg av Mae »

Han har säkert tagit spaken till helljuset. :mhihi:
Marcus Arvidsson Medlem 241
Regionsombud för södra Sverige :racesmile
Kör: Skoda Superb combi
ERnsT
Styrelseledamot
Inlägg: 1683
Blev medlem: 16 apr 2006 13:23
Ort: Hok

Inlägg av ERnsT »

Mae skrev:Han har säkert tagit spaken till helljuset. :mhihi:
Det är faktiskt ingenting att skoja om. Efter att ha kört skyline några dagar och man sätter sig i en vänsterstyrd bil igen, gosse va svårt det är att blinka rätt, vet inte hur många rondeller som jag kört vindrute torkare i. :roll:
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
gzon
Dunderpostare!
Inlägg: 642
Blev medlem: 04 dec 2001 01:00

Inlägg av gzon »

Jo jag tror han tagit fel spak.

Jag har hunnit med att konvertera mina xenon strålkastare i helgen med samt köra både igår och idag lagligt. :) Underbar bil faktiskt. Motorljudet är faktiskt i klass med en Wankel. :tongue:
/Martin Gustavsson
gzon
Dunderpostare!
Inlägg: 642
Blev medlem: 04 dec 2001 01:00

Inlägg av gzon »

Så har det gått iväg en beställning till Japan som ska resultera i mer underhållning till sommaren. Då tiden för att planera och bygga eget inte riktigt finns, så blev det en fabriksny N1 maskin som ska preppas lite för bättre driftsäkerhet. Den ska kompletteras med ett beprövad koncept från Tomei, Neo-Hard-tune. Jag kommer även komplettera med bättre kylning och bredare fälgar till R-däcken. Här kommer en bild på Neo kittet samt en effekt/vrid graf.
Bild
Bild
Grafen är en jämförelse mellan en originalmaskin med uppställt laddtryck och en maskin med Neo prylarna.
/Martin Gustavsson
ERnsT
Styrelseledamot
Inlägg: 1683
Blev medlem: 16 apr 2006 13:23
Ort: Hok

Inlägg av ERnsT »

mycket trevligt måste jag säga, låter som att våra motorer kommer ha väldigt lika register och effekt. Vad är det för kammar/turbos/spridare du stoppar i?
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
gzon
Dunderpostare!
Inlägg: 642
Blev medlem: 04 dec 2001 01:00

Inlägg av gzon »

ERnsT skrev:mycket trevligt måste jag säga, låter som att våra motorer kommer ha väldigt lika register och effekt. Vad är det för kammar/turbos/spridare du stoppar i?
Trevligt att vi har samma smak. :)

Poncam B kammar med 260/260 9.15 lyft
Arms 7660 turbos, ungefär som GT2530
700cc Denso
Senast redigerad av 1 gzon, redigerad totalt 12 gånger.
/Martin Gustavsson
ERnsT
Styrelseledamot
Inlägg: 1683
Blev medlem: 16 apr 2006 13:23
Ort: Hok

Inlägg av ERnsT »

gzon skrev:
ERnsT skrev:mycket trevligt måste jag säga, låter som att våra motorer kommer ha väldigt lika register och effekt. Vad är det för kammar/turbos/spridare du stoppar i?
Trevligt att vi har samma smak. :)

Poncam B kammar med 260/260 9.15 lyft
Arms 7660 turbos, ungefär som GT2530
600cc, Spridarna väljs mest pga att styrboxen kommer färdigmappad med dessa i kittet.
Blir ju litegrann som skiljer trots allt då.

Mina kammar är ju 272graders med liknande lyft som du har.
Turbos kommer jag ju köra "europa varianten" av, dvs dom som finns i överflöd här TD04-15T#5.
Spridarna blir 1000cc mest för att ha marginal och kunna köra på E85 framöver.

Kommer bli 2 riktigt trevliga koncept.
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
gzon
Dunderpostare!
Inlägg: 642
Blev medlem: 04 dec 2001 01:00

Inlägg av gzon »

I brist på Internet hemma så har jag inte kunnat lägga upp några bilder på det som hänt. En ARC M109 110mm tjock intercooler har i alla fall hittat in bakom fronten, Perfekt passform, bara att låta lilla vinkelmyggan gnaga lite på fronten. En Recaro Racer SPG har ersatt SPGN stolen men detta kommer kräva snapp-off för att kunna komma in i bilen smidigt. Bilder kommer när mitt internet är uppe igen.
/Martin Gustavsson
gzon
Dunderpostare!
Inlägg: 642
Blev medlem: 04 dec 2001 01:00

Inlägg av gzon »

En liten uppdatering här kanske. En hel del har hänt faktiskt. SPGN stolen åkte ut igen då det blev väl smalt. SPG stolen sitter där igen då jag sitter bra i den men den börjar bli väl sliten i klädseln.

I motorrummet så har det kommit in Tomei 260 graders kamaxlar, Tomei kamrem, ATI svängningsdämpare, Sunline extraktorgrenrör och dumppipes, Tomei Arms 7660 turbos, Nismo 700cc spridare, Tomei fuelrail och regulator med porriga bränsleslangar, Tomei bränslepump, Nismo massemätare, Tomei ECU, HKS EVC6 boostcontroller, Koyo alukylare, Sunline carbon shroud mm.

En första test på lugna 1.3 bars laddtryck resulterade i 11.87 / 199.5km/h.
Med tanke på att jag specat motorn för bankörning och åkte på däck med 30-profil så är jag nöjd. Det blir spännande att se hur bra originalmaskinen håller. Istället för att köpa en N1 maskin så valde jag att plocka ur denna i vinter och uppgradera lite mer för att kunna ta ut all pulver ur dessa turbos. Målet är 600Hk och över 550Nm mellan 4000-8000rpm.

Nu väntar jag bara på en kommande banträff så bilen får komma till sin rätt. :D
/Martin Gustavsson
Karlsson
Legend!
Inlägg: 3973
Blev medlem: 25 okt 2001 01:00
Ort: Jönköping

Inlägg av Karlsson »

Kom till Uråsa den 29e!
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
gzon
Dunderpostare!
Inlägg: 642
Blev medlem: 04 dec 2001 01:00

Inlägg av gzon »

Helgen den 29e är en planerad umgås med familjen helg. Sedan blir det lite väl mycket mil för att få köra 5-6 rundor konbana. Gissar på att jag har ca 35-40 mil enkel resa till Uråsa. :(
/Martin Gustavsson
ERnsT
Styrelseledamot
Inlägg: 1683
Blev medlem: 16 apr 2006 13:23
Ort: Hok

Inlägg av ERnsT »

gzon skrev:Helgen den 29e är en planerad umgås med familjen helg. Sedan blir det lite väl mycket mil för att få köra 5-6 rundor konbana. Gissar på att jag har ca 35-40 mil enkel resa till Uråsa. :(
Surt att du inte kunde komma, men tid med familjen är inte dumt.
Mer än 5-6 rundor hinns nog med. Själv så han jag med 4 sist vi var på uråsa och då körde jag bara sista timmen.
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
Skriv svar