Jag behöver lite hjälp! Eftersom jag ska bli pappa om 2,5-3 månader så har jag insett att garagetid i längre pass inte kommer vara en möjlighet i den närmaste framtiden! Volvon ska säljas, eller vi kan säga att den i stort sett är såld. Bara pappershandlingar kvar. Men de har strulat förr. Hur som helst så sitter jag och funderar på vad för bil jag kan köpa som komplement till Volvon. Mina tankar går som följande:
Bilen ska vara skattad och besiktad när jag köper den.
Jag ska kunna besikta utan större problem längre fram.
Vill "endast" uppdatera chassie och bromsar, ev skruvbar bur.
Motorn kanske man kostar på sig chip och sportluftfilter men that's it!
Bilar jag funderat på är BMW E30, typ 318IS (finns en på blocket), 325i, BMW E34, BMW E36.
Så de är väl typ där jag står nu. De vore liiite kul o ha typ en M5 E34 som man plockar ur, bultbar bur. Men den är ju fortfarande tung!
En 325 E36 som är urplockad, bur, stolar, ratt kanske osså pengar på chassie och bromsar.
BMW E30 (325 eller 318IS) som är rensad på de som går, ev båge, bättre bussningar, bromsar, fjädrar och dämpare.
Men de finns tyvärr så få av dessa och de som finns är så långt bort. Eller för mig långt bort. Allt söder om STHLM är ju inget man bara tittar på, sen åker hem o funderar i några veckor o sen ner o köper sen!
Så kom med era tips, och de får inte skena iväg i pengar heller. Bilen ska HELST kosta typ 20-25K. Går inte med en M5 E34 vet jag. Men då finns de pengar över till att kosta på bromsar och chassie!
![;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tack på förhand pojkar och flickor!
![8)](./images/smilies/icon_cool.gif)