Ska man resonera så kan man ju inte ha bra högtalare heller då För vad kan man spela? På vilka vägar ska man köra med sin GT3RS?Andreas K skrev:har nog knappt sett en film som är tillräckligt bra för att motivera en 35k krs projektor.Hemmabiosystemet är ju en sak men vad ska man visa egentligen?
Hemmabio/hifi
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Legend!
- Kontakt:
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
I musikvärlden finns det betydligt mer kvalite än filmvärlden som jag ser det. Antingen är det dåliga filmer med häftiga effekter eller så är det bra filmer med vanlig bild. Nämn tre riktigt bra filmer visuellt, audiomässigt och i handling. För mig känns det mer som hemmabio intresse handlar om tekniknörderi än ciniastnörderi. Jag ÄR negativ idag, de är måndag, måndagar är skitSamuel Lindkvist skrev:Ska man resonera så kan man ju inte ha bra högtalare heller då För vad kan man spela? På vilka vägar ska man köra med sin GT3RS?Andreas K skrev:har nog knappt sett en film som är tillräckligt bra för att motivera en 35k krs projektor.Hemmabiosystemet är ju en sak men vad ska man visa egentligen?

/Andreas
-
- Legend!
- Kontakt:
Bourne identitiy (HD-DVD)
Bourne supremacy (HD-DVD)
Bourne ultimatum (HD-DVD)
Ocean´s 11 (Bluray)
Ocean´s 12 (Bluray)
Ocean´s 13 (Bluray)
Ok. Nämn 6 låtar som motiverar att köpa högtalare och förstärkare för 1miljon som "många" gör. (inte jag)
Bourne supremacy (HD-DVD)
Bourne ultimatum (HD-DVD)
Ocean´s 11 (Bluray)
Ocean´s 12 (Bluray)
Ocean´s 13 (Bluray)
Ok. Nämn 6 låtar som motiverar att köpa högtalare och förstärkare för 1miljon som "många" gör. (inte jag)
I sovrummet kör jag med Epson tw520 ihop med logitech 5500 thx hemmabiosystem och en dvd/divx med uppskalning 1080i. Och i vardagsrummet en epson tw700 ihop med en ramspänd kingpin duk fs200, mission 704 golvhögtalare, jamo100 center, B&W 7" surround, 15" aktiv eltax sub.sony str-de 875. Och ett xbox360 som får agera dvd. Inte jättedyra prylar men det räcker i en hyreslägenhet, när jag skaffar hus då ska det byggas i källarplanet eller i fristående byggnad 

de där var ju bara två filmer varav oceans filmerna är riktigt dåliga.
En bra musikanläggning behöver ju inte vara så dyr, målet är ju att leverera något som är så likt orginal som möjligt och förmedlar känslor.
Bra musik finns det hur mycket som helst även gammal. Gamla filmer har bra handling men bilden kan ju av naturliga skäl aldrig bli så bra som idag. När såg man en film som är hälften så bra som gudfadern sist?
Dark side of the moon är ett exempel på en skiva som blir bättre och bättre beroende på anläggningskvalité.
En bra musikanläggning behöver ju inte vara så dyr, målet är ju att leverera något som är så likt orginal som möjligt och förmedlar känslor.
Bra musik finns det hur mycket som helst även gammal. Gamla filmer har bra handling men bilden kan ju av naturliga skäl aldrig bli så bra som idag. När såg man en film som är hälften så bra som gudfadern sist?
Dark side of the moon är ett exempel på en skiva som blir bättre och bättre beroende på anläggningskvalité.
/Andreas
-
- Gör inte annat än skriver...
-
- Legend!
- Kontakt:
Kommer du en sväng å kikar på nån rulle till helgen när jag fått igång grejerna?Becker skrev:I sovrummet kör jag med Epson tw520 ihop med logitech 5500 thx hemmabiosystem och en dvd/divx med uppskalning 1080i. Och i vardagsrummet en epson tw700 ihop med en ramspänd kingpin duk fs200, mission 704 golvhögtalare, jamo100 center, B&W 7" surround, 15" aktiv eltax sub.sony str-de 875. Och ett xbox360 som får agera dvd. Inte jättedyra prylar men det räcker i en hyreslägenhet, när jag skaffar hus då ska det byggas i källarplanet eller i fristående byggnad
-
- Legend!
- Kontakt:
Japp. En med sammet eller liknande runt. Hi contrast och med 0.9 i gain. Kan inte så mycket om sånt men jag tror det blir bra. Blir det sämre bild än innan vore det märkligt.Becker skrev:det är inte omöjligt kan va kul att se skillnaden på tw2000 jämfört med min tw700. Skaffade du ramspänd duk med?

Det kostar knappt 100 spänn att köpa en biobiljett. Man sitter gött i en fåtölj med drickahållare och kollar på en STOR duk och lyssnar på BRA ljud.
Dessutom slipper man vänta på en seg nedladdning, eller leta undertexter på internätet till sin fulrippade dävädä.
Det är tisdag, tisdagar suger...

Dessutom slipper man vänta på en seg nedladdning, eller leta undertexter på internätet till sin fulrippade dävädä.
Det är tisdag, tisdagar suger...

Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
-
-
- Styrelseledamot
Nej det är du inte! gamla bion i jönköping SF, stora salen med läktare hade ju så dåligt ljud så man fick ha öronproppar. Diskanten va tortyr för öronen och basen obefintlig.gzon skrev:Jag bryter alltid ihop av det dåliga ljudet då jag går på bio... men jag kanske är för kräsen?
CarlJohan Wennborg
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
-
- Deluxpostare!
"Nej det är du inte! gamla bion i jönköping SF, stora salen med läktare hade ju så dåligt ljud så man fick ha öronproppar. Diskanten va tortyr för öronen och basen obefintlig."
fast de e ju dom biobesöken man kommer ihåg, me fötterna över staketet
o martin som kastar godis på folket där nere.. o max efteråt..
tider de..

tider de..

Bygg & Fastighetsservice i Habo
Citroen Jumper -05
VW Passat 2,0 tdi 4motion R-line -10
Porsche 944 -86
GasGas fse 400 -02
140m2 garage -13
Citroen Jumper -05
VW Passat 2,0 tdi 4motion R-line -10
Porsche 944 -86
GasGas fse 400 -02
140m2 garage -13
-
- Legend!
- Kontakt:
-
obs. en annan martin än jag...Anton_the_Man skrev:"Nej det är du inte! gamla bion i jönköping SF, stora salen med läktare hade ju så dåligt ljud så man fick ha öronproppar. Diskanten va tortyr för öronen och basen obefintlig."
tider de..
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
-
- Styrelseledamot
he he jo BIO och sen MAX det va fina tider det.Anton_the_Man skrev:"Nej det är du inte! gamla bion i jönköping SF, stora salen med läktare hade ju så dåligt ljud så man fick ha öronproppar. Diskanten va tortyr för öronen och basen obefintlig."
tider de..
CarlJohan Wennborg
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
-
- Styrelseledamot
Japp Martin Gustavsson. Görans pöjk med ww syncron.Martin Fåglefelt skrev:obs. en annan martin än jag...Anton_the_Man skrev:"Nej det är du inte! gamla bion i jönköping SF, stora salen med läktare hade ju så dåligt ljud så man fick ha öronproppar. Diskanten va tortyr för öronen och basen obefintlig."
tider de..
CarlJohan Wennborg
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16