Någon här som är intresserad av hemmabio och allt va det innebär? Jag tänkte det skulle va kul att skaffa nån mer hobby än bara bilar så man kan va hemma lite mer. Men det verkar nästan va dyrare än bilar.
Någon som har nån liten bio hemma?
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Jag har hemmabio.
Jag använder Denon, Pioneer, Infinty, Sony, Paradigm samt Gale.
En del av prylarna är köpta hos Hifi-klubben.
Kan verkligen rekommendera Hifi-klubben. De vill inte bara kränga så mycket saker som helst utan de vill att du som kund ska bli nöjd.
Sedan så har jag köpt in några "Bio-skyltar" hos www.designbybond.se bara för att få den där x-tra biokänslan.
Här är en länk till en kille som byggt en bio på tomten.
hittade en rolig aktiv baslåda i sthlm på nån finare butik fanns från 8"-12" velodyne spl 1200r hittade den på reference audio. Om du kommer ihåg sunfire basarna extremt litet format och väldig massa tryck velodyne skulle visst vara bättre. Dom vann massa utmärkelser på eisa osv. Funkade visst minst lika bra till musik som till hembio. 12" låg väl på 14k med inbyggt 1000w rms steg. kom ihåg basen är dominant i alla system
Jag hade som krav att det skulle låta "hellre bra än mycket" så jag köpte en liten rackare som fått 5 stärnor i whats hifi 3 år i rad. Och jag kan nu konstatera att det räcker med 8" om det är bra grejer.
Har haft en Sony projektor i 7år nu. Har funkat kanon. Men nu är det dags att byta då det har hänt lite sedan dess. Så nu är hela anläggningen under ombyggnad. Vad det blir får vi se nästa vecka.
Det är klart man har lite intresse i Hemmabio och Hifi. En ringenfilm eller Forza Motorsport gör sig bäst på stor bild på väggen.
Jag har försökt kompromissa ihop en anläggning som klarar både 2 kanal och Bio. Rotel och Dynaudio har jag använt i mig av.
gzon skrev:Det är klart man har lite intresse i Hemmabio och Hifi. En ringenfilm eller Forza Motorsport gör sig bäst på stor bild på väggen.
Jag har försökt kompromissa ihop en anläggning som klarar både 2 kanal och Bio. Rotel och Dynaudio har jag använt i mig av.
Och det är inga dåliga märken. Vilka "modeller" på Rotel har du?
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
Martin Fåglefelt skrev:Och det är inga dåliga märken. Vilka "modeller" på Rotel har du?
Jag är fortfarande kvar på 900 serien (RSX972,RB993,2xRB980,RDD/RDP980,RDV1050E). Fungerar bra men är sugen på att uppgradera till RSP-1069. Tyvärr lite dyrt. Högtalarna är i Contour serien rakt igenom men även där några år på nacken.
Martin Fåglefelt skrev:Och det är inga dåliga märken. Vilka "modeller" på Rotel har du?
Jag är fortfarande kvar på 900 serien (RSX972,RB993,2xRB980,RDD/RDP980,RDV1050E). Fungerar bra men är sugen på att uppgradera till RSP-1069. Tyvärr lite dyrt. Högtalarna är i Contour serien rakt igenom men även där några år på nacken.
Oj. Många fina grejer.
Jag har spelat in mina golvare nu. Helnöjd. Fast jag borde ha mer effekt märker jag. Men det ryms inte i budgeten just nu. Har beställt en projektor som jag får nu i veckan. Epson TW2000. Den lär väl inte bli omodern i första taget. Och 3års garanti även på lampan är ju riktigt bra.
Samuel Lindkvist skrev:
Jag har spelat in mina golvare nu. Helnöjd. Fast jag borde ha mer effekt märker jag. Men det ryms inte i budgeten just nu. Har beställt en projektor som jag får nu i veckan. Epson TW2000. Den lär väl inte bli omodern i första taget. Och 3års garanti även på lampan är ju riktigt bra.
har nog knappt sett en film som är tillräckligt bra för att motivera en 35k krs projektor. Hemmabiosystemet är ju en sak men vad ska man visa egentligen?