Reco skrev:Nu kom faktiskt tankarna igång rejält. Kanske kunde vara värt ändå...
Klart det är! Du minns väl Annandag jul -05? Det var tider det.
(För er som inte är David kan jag berätta att sent på annandagkvällen hade det snöat ganska ordentligt och jag och David tog en tur i Habo:s industriområden med min 360. Vi lade upp en lite bana vid Portsystem som skulle köras på konstant ställ. Helt underbart roligt. )
Man kör väl alltid på konstant ställ? ...
En 360 är rätt kul ändå.
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
nu har även jag köpt min första rätthjulsdrivna
bil, calles merca 190..
de e nu jag förstår vad ja har missat, de eju tom kul att
åka till jobbet ( förutsatt att de e snö...)
På fredag är min vinterbil äntligen funktionsduglig igen efter kamremshaveriet. Då får jag hem en vattentempgivare. Sen blir det åka av. Lite lagom tills snön verkar komma också. Nice. Stort tack till Martin Fåglefelt för mekhjälp.
Alexander Widell
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
Anton_the_Man skrev:nu har även jag köpt min första rätthjulsdrivna
bil, calles merca 190..
Du behöver bara mer fart om det inte är snö....
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
Widell skrev:På fredag är min vinterbil äntligen funktionsduglig igen efter kamremshaveriet. Då får jag hem en vattentempgivare. Sen blir det åka av. Lite lagom tills snön verkar komma också. Nice. Stort tack till Martin Fåglefelt för mekhjälp.
Ingefära...äsch...Ingen fara. Glad att kunna hjälpa till... Alla ni andra...säg till om ni ska meka...det är ju skitskoj...särkilt att dricka glykolvatten, och dra topplock... Nämen seriöst. Det var det roligaste meket på länge. Innan dess var det väl Ando's Diesel TDR. Det betyder ju bara en sak...E30 är skoj.
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
Anton_the_Man skrev:nu har även jag köpt min första rätthjulsdrivna
bil, calles merca 190..
he he Grattis!
Hoppas den ska funka lika bra i din ägo som min
Tog ut M3:an på en bred tur på kurviga skogsvägar idag. Det är ju helt otroligt va kul man kan ha med lite snö. Sen fick man massa dumma tankar på 325ix drivlina i en 318 compact och spikdäck till nästa vinter. Den som lever får se.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Samuel Lindkvist skrev:Tog ut M3:an på en bred tur på kurviga skogsvägar idag. Det är ju helt otroligt va kul man kan ha med lite snö. Sen fick man massa dumma tankar på 325ix drivlina i en 318 compact och spikdäck till nästa vinter. Den som lever får se.
Det finns enklare vägar. 323 GTX och GT-R.
Råkade köpa mig en GT-R på en fest för en månad sedan. Grymt kul just nu faktiskt!
gzon skrev:
En turbofyra med ca 350Hk och 450Nm fungerar rätt bra den med för att ta sig fram i snömodden.
Jo. Men det är inte effekten som är problemet. Det är gasresponsen och precisionen jag vill ha. Svårt att vara utan när man har vant sig. Men du får väl övertyga mig med en åktur.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Samuel Lindkvist skrev:Tog ut M3:an på en bred tur på kurviga skogsvägar idag. Det är ju helt otroligt va kul man kan ha med lite snö. Sen fick man massa dumma tankar på 325ix drivlina i en 318 compact och spikdäck till nästa vinter. Den som lever får se.
Förstår att du vill ha en Compact efter att ha kört min på Bilorienteringen.
Senast redigerad av 1 Samuel S, redigerad totalt 6 gånger.