Karlsson skrev:Går det att döda 2,2or utan överladdning?
Finns ju bara ett sätt att ta reda på det...
Det går....
Skriver under på det. Hejdlöst. Nu överröstar motorns skrammel bakaxeln. Det låter som att någon verkligen vill ut ur motorn.
Svetsa motorfästena i två oljefat, och sen drar du dit en'a svets på en propeller mot svänghjulet... Sen skickar du ut'et i Tidan, och ser hur långt 'et far...
Tips, fyll på lite soppa i faten ock.
Äsch...nu går jag och gör nåt vettigare.
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
Hjerpe skrev:just det! Sen har man ju 5 st däckventiler, en tomgångsventil och en hyperventilerande förare. Så det blir ett bra gäng ventiler egentligen...
Va? Kör inte du på solida gummipuckar? God Jul
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
Jadu... det borde vara hemma. Det har varit på torken ett tag. Blev lite mycket. Närmare bestämt 5 liter. Så det är inte ute så mycket just nu.
Så som sagt... det är nog i garaget nu...
EDIT:Kankse förklarade lite dåligt där... Vad ja menar är att den var ganska fuktig innuti. Glömde veva upp rutan när ja tvättade den sist... Sa ja körde luftavfuktaden i bil. Den samlade ihop 5 liter vatten på en vecka. Mustigt.
Mja. Nu sitter motorn på plats.
Det som ska göras nu är att hitta nån ful placering på oljekylet, och såga lite i huven så insuget får pladz.
Sen ska ja panta lite burkar, så ja kan köpa olja och filter. Sen ska det gazas.
Hjerpe skrev:Mja. Nu sitter motorn på plats.
Det som ska göras nu är att hitta nån ful placering på oljekylet, och såga lite i huven så insuget får pladz.
Sen ska ja panta lite burkar, så ja kan köpa olja och filter. Sen ska det gazas.
ska du lätta den, eller köra rally med flärd?
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
Martin Fåglefelt skrev:Svetsa motorfästena i två oljefat, och sen drar du dit en'a svets på en propeller mot svänghjulet... Sen skickar du ut'et i Tidan, och ser hur långt 'et far...
Så. Nu var det fixat... tog några fler oljefat bara...
Men... varför skulle göra det? Det hjälpte mig inte alls. Så ja skrotade skiten...
Rekylen är förresten besiktigad... blev bara några smäck-tvåor...
Martin Fåglefelt skrev:Svetsa motorfästena i två oljefat, och sen drar du dit en'a svets på en propeller mot svänghjulet... Sen skickar du ut'et i Tidan, och ser hur långt 'et far...
Så. Nu var det fixat... tog några fler oljefat bara...
Men... varför skulle göra det? Det hjälpte mig inte alls. Så ja skrotade skiten...
Rekylen är förresten besiktigad... blev bara några smäck-tvåor...
Du sulle ju se hur långt'et for. hade du fyllt faten, och skickat det ut på atlant'a, så hade det nått USA skitfort.
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
Råkade gena lite för mycket i en kurva i Lekeryd, så det blir till att byta skärm och framlampa... Sen får man väl bryta lite karosseriet... går inte att öppna passagerardörrn så lätt.. men det ordnar sig...
Det har egentligen hänt lite med bilen. Fast på grund av flytt, och andra menlösa aktiviteter så har ja varit dålig på att uppdatera.
Bilen har "winchats" ut och släggats till, så den blivit fin igen. Även en besiktning har man hunnit med. Blev två "tvåor" på rost. Lite i golv och lite i nån balk. Inte så falit'.