Vad ska man ge för en Suzuki Swift GTI -92?
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Vad ska man ge för en Suzuki Swift GTI -92?
Var hemma hos en i frugans mammagrupp.
På uppfarten så står där en Suzuki Swift GTI -92 som rullat 10.000 mil.
Bilen har inte rullat på ett år. Kollade runt lite snabbt och kunde konstatera att bägge framskärmarna var väldigt rostiga och tanklocket saknades.
I bakskärmarna var det lite rost också.
Vad tycker ni att man ska ge för en sådan här bil?
Kollade på Blocket och det fanns endast en Suzuki Swift Gti -92 i hela Sverige och den ville de ha 14.000:- för.
På uppfarten så står där en Suzuki Swift GTI -92 som rullat 10.000 mil.
Bilen har inte rullat på ett år. Kollade runt lite snabbt och kunde konstatera att bägge framskärmarna var väldigt rostiga och tanklocket saknades.
I bakskärmarna var det lite rost också.
Vad tycker ni att man ska ge för en sådan här bil?
Kollade på Blocket och det fanns endast en Suzuki Swift Gti -92 i hela Sverige och den ville de ha 14.000:- för.
-
- Deluxpostare!
-
- Legend!
Hur är motorn? Att det finns rost är ju självklart och inte så jättemycket att bry sig om. 
Swift GTi Mk2 är inte lika rolig som Mk1, som den som jag hade. Tyngre och sämre väghållning är minuskontot. Starkare motor är det lilla pluskontot, dock tar vikten ut det hela.
5000 kr kanske? Om det är ok däck och den går igenom besiktningen.
Min Swift var genomrostad i princip hela bilen och den var inte speciellt säker. När jag körde av i Gelleråsen och hamnade på en sten, kom den upp genom golvet.
Så kolla rosten!

Swift GTi Mk2 är inte lika rolig som Mk1, som den som jag hade. Tyngre och sämre väghållning är minuskontot. Starkare motor är det lilla pluskontot, dock tar vikten ut det hela.
Min Swift var genomrostad i princip hela bilen och den var inte speciellt säker. När jag körde av i Gelleråsen och hamnade på en sten, kom den upp genom golvet.

Har nu hittat två Swift GTI. En 91:a och en 92:a och båda ligger runt 14.000:-
De verkar visserligen ha mindre rost.
http://www.blocket.se/vi/13985025.htm?ca=23_8_s
http://www.blocket.se/vi/13408947.htm?ca=23_8_s
Vad kan två nya framskärmar kosta?
De verkar visserligen ha mindre rost.
http://www.blocket.se/vi/13985025.htm?ca=23_8_s
http://www.blocket.se/vi/13408947.htm?ca=23_8_s
Vad kan två nya framskärmar kosta?
Hur motorn är vet jag inte. De sa att den gick bra sista gången de stängde av den.Anders Toll skrev:Hur är motorn? Att det finns rost är ju självklart och inte så jättemycket att bry sig om.
Min Swift var genomrostad i princip hela bilen och den var inte speciellt säker. När jag körde av i Gelleråsen och hamnade på en sten, kom den upp genom golvet.Så kolla rosten!
De besiktigade bilen för ett år sedan. Sedan dess har den stått på uppfarten.
Det är just vad den är. De har betalat skatt och försäkring.Karlsson skrev:En bil som stått över ett år lär ju knappast vara bes/skattad. 2000 skulle jag väl kunna tänka mig att bjuda.
Men å andra sidan, varför skulle jag vilja ha en Suzuki Swift?
Så i princip så är det bara att starta och köra.
Skulle tro att bromsarna sitter ganska bra.

-
- Dunderpostare!
Kanske är svårt att bjuda 2000kr? Beror väl på om dom är medvetna eller ej. Är dom inte det kanske dom vill typ 20000? Känner ni igen resonemanget att eftersom man gav si o så mycket för bilen så vill man helst ha tillbaka nästan samma belopp. Även om det var flera år och tusen mil sedan?
Ditt sunda förnuft säger nog vad som är en bra affär för båda...
Det var ju inte så farligt. Man kanske kan lackera dem själv i garaget.Zeb skrev:www.mekonomen.se -> webbkatalog -> 491:- per framskärm.
Går den som den ska så kan jag nog tänka mig att lägga max 5.000:-David Alesand skrev:Kanske är svårt att bjuda 2000kr? Beror väl på om dom är medvetna eller ej. Är dom inte det kanske dom vill typ 20000? Känner ni igen resonemanget att eftersom man gav si o så mycket för bilen så vill man helst ha tillbaka nästan samma belopp. Även om det var flera år och tusen mil sedan?
Det är ju en del som behöver göras.
-
- Legend!
Skärmarna är ju inte problemet. Hur ser det ut under? Finns det något att fästa dem i?Mae skrev:Det var ju inte så farligt. Man kanske kan lackera dem själv i garaget.

Jag ska inte vara för negativ. Får du den billigt och dessutom den går igenom besiktningen: Grattis till en mycket rolig bil som du inte behöver vara rädd om! Rallyträffen nästa!

Öh! Jag har ju inte köpt bilen ännu. Vet inte ens om jag kommer att köpa den heller.janolov skrev:Jag har dubbfria vinterhjul som passar om du är intresserad! helt nya! motorn havererade när jag kört 7 kilometer med dom..
Har ju inte fått reda på vad de vill ha ännu och sedan så har jag bara gjort en snabbtitt på bilen i ca 2 minuter.
Jag har i alla fall kollat upp lite reservdelspriser och priserna verkar vara ganska vettiga.
Idag så har jag varit och kollat på bilen lite närmare.
Såg väldigt fin ut i karossen till en början.
Dörrarna var helt ok. Det var när jag kom under bilen som det tråkiga började.
Bärande balkar var angripna samt att när jag slog lite lätt med en plasthammare så gick jag rakt igenom golvet.
Så jag fick tacka för mig.
Så det blev tyvärr ingen Suzuki Swift GTI för min del.
Såg väldigt fin ut i karossen till en början.
Dörrarna var helt ok. Det var när jag kom under bilen som det tråkiga började.
Bärande balkar var angripna samt att när jag slog lite lätt med en plasthammare så gick jag rakt igenom golvet.

Så jag fick tacka för mig.
Så det blev tyvärr ingen Suzuki Swift GTI för min del.