Då var det dags för en uppdatering igen.
Nu är det ungefär 1/2 vecka kvar till reggning. Planen löd, skaffa nytt batteri på tisdagen, kontrollera allt och tvätta en sista gång på onsdagen innan det var dags att åka iväg för reggning.
Men, som vanligt när det gäller denna bilen så blir det inte som man tänkt sig. På måndag förmiddag får jag ett sms ifrån importören som skulle hjälpa mig att regga bilen. "Är bilen redo för morgondagen?" stog det, i panik så kollar jag i kalendern och mycket riktigt så var det varken fredag eller den 31 aug.
Smsar tillbaka och meddelar att fredagen den 31 aug är datumet som jag har hört hela tiden. Efter lite samtal kors och tvärs samt vädjande till chefen så satte jag mig i bilen på måndagskvällen och brötade iväg. Första delmålet var jönköping där min resekamrat väntade. Lite nervöst var det allt när man kom till jönköping i ösregn och samtidigt massa trafik.
Resan fortlöpte iallafall bra, och vi var framme i stenungsund på kvällen.
Väl på plats för letades det fram lampor och grejor så att allt skulle vara klart till tisdags morgonen.
På tisdagen så spelade klockan till vid 0800, som att det behövdes... Var en aning svårsovet den natten.
Iallafall så trillade vi ner till gyllene bågen, och inhandlade den roligaste frukosten på länge... En 8mm tjock toast är inte att leka med...
I garaget så fortlöpte allt väl, lampor skiftades och humöret var på topp.
Klockan gick och det blev dags för reggning. In i bilen och bort till SBP. Väl där så höll jag på att få hjärtsnurp.
Besiktningsmannen säger nämnligen, vad var det för fel sist den var här?
Gick bort till honom och fick syn på datumet, 070222 då stog bilen hemma hos mig i mitt garage. Fick syn på chassinumret och ser till mitt förtret att det inte stämmer...
Ungefär här så börjar det laddas för århundradets vänsterkrok, men precis innan stjärnsmällen ska utdelas så lyckas importören fippla fram ett annat intyg ur ett kuvert och där stämmde chassinumret...
Besiktningen verkar fortlöpa väl, tills det att lamporna ska kollas, då börjar det gnällas på att det blinkar för fort. Med denna anmärkeningen så skulle inte skylinen klara regbesiktningen.
"Som väl var" så lyckades besiktningsmannen fippla bort vågsedlen, vilket skulle tvinga oss att åka iväg och väga bilen igen. Vi övertygade besmannen om att det säkerligen satt fel lampa i och att vi skulle byta denna samtidigt som vi var och vägde...
Efter lite fipplande med kablar och lampor hit och dit så fick vi ording på blinkandes och åkte tillbaka.
Så slutligen frågade jag besmannen: "Är den svensk nu?"
Och får till svar, "Nope, den är fortfarande japansk" samtidigt som jag ser han flina till....
Mycket lyckat skämt måste jag erkänna...
Så nu står bilen hemma i garaget igen, väntandes på svenska regskyltar.
Med endast 2 anmärkningar...
1 på förlågt inställt ljus samt avgasläckade vid grenröret. Denna packning sa upp sig på vägen till stenungsund. Så in i det sista stretade bilen emot, men denna gången så gick jag segrandes ur duellen....
Påvägen hem så strulade laddet litegrann, troligtvis pga läckan, men jag var ändå tvungen att visa en stackare att bmw:s inte är så snabba som man kan tro...
![:mhihi:](./images/smilies/mhihi.gif)