Då ska vi se om vi kan tillföra nåt vettigt till den här tråden med...
Jag köpte bilen i Juli förra året. Bilen är en -94, orient-blå, GT-fälgarna på original, vit skinnklädsel, ingen AC

osv. Var helt original förutom vita blinkers runt om och en wunderbaum när jag köpte den och var riktigt välskött. Hade bara haft 3 ägare innan inklusive en i tyskland.
Jag uttalade mig visst något i stil med att denna skulle förbli original medans jag byggde på 02:an istället...

Det spårade ur lite kan man säga...
Jag började med att köpa en omgång slicks från STCC som jag testade på Uråsa. Gick gött förutom att chassiet vred sig nåt grymt i svängarna. Sedan bar det av till Nurburgring och sedan var vintern förstörd
Jag listar bara rätt upp och ner lite grejer som har inhandlats och monterats:
* Fälgar OZ S03 8x18 med Good Year Eagle F1.
* Bilstein PSS9 Clubsport chassie
* Millway camberplattor fram och topplagringar bak.
* Rullade skärmkanter bak.
* Wiechers skruvbur, fullbur med alla extra stag.
* Ride Tech stolar (svarta)
* Titan 3" 6-punktsbälte på förarsida.
* Reiger GT-läpp fram (Ej monterad)
* GT-vinge (Ej monterad)
* Bromsbelägg PFC (Ska bytas)
Bilen är helt rensad invändigt.
Sedan så ramlade jag över en liten kompressor i somras som ska hitta ner till vintern

Det är en Vortech V-5 G-trim. Tänkte bara slänga dit den å ladd 0.4 eller nåt å köra men när jag körde sista träffen i år så gick topplockspackningen så nu blir det ett mer seriöst bygge! Ska riva ner hela drivlinan i vinter och motorn ska renovras och få sig lite nytt godis!
Just nu håller jag på och gör ett seriöst bromskylningskit. (Körde bara med två slangar i somras) Ska göra glasfiberkåpor som bultas fast i fjäderbenet och har gjort klart en trämodell för första sidan idag. Ska plasta på den i morgen eller på torsdag.
Till vintern kommer det bli ännu mer plastdetaljer tillverkade! Planerar bla. original och breddade framskärmar, baklucka, huv, golvplattor i kupén, brandvägg, front, GT-läpp m.m m.m
Körde superstage på 1.24.44 för en månad sen.
Mvh. Axel