På filippinerna använder ingen bilbälte...
jag använder när det finns, men ingen av missionens bilar här har bälte.
Kör som galningar gör de också!
Använder du bilbälte?
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Superpostare!
bälte
Privat försöker jag ta på mig det, men i lastbilen har jag nog oftast kört utan. O i taxin blir det oerhört ofta utan
//Markus Mattsson
-
- Superpostare!
Re: bälte
Finns det någon som helst rimlig tanke bakom det?Postchaffisen skrev:Privat försöker jag ta på mig det, men i lastbilen har jag nog oftast kört utan. O i taxin blir det oerhört ofta utan
Spontant så borde man ju se betydligt mer olyckor om man är mycket ute på vägarna, som ju borde avskräcka?
Samtidigt så är du säkerligen på vägarna mycket mer än gemeneman och därför är det mer sannolikt att du råkar ut för en olycka.
Helt enkelt: Varför kör inte yrkesfolk mer med bälte? Känns som att dom är högt representerade i "använder-ej-bälte" gruppen i samhället?
Porsche 944 S2 -90
-
- Superpostare!
Re: bälte
Ja, yrkestrafiken tillhör nog där ja.Karl Birgander skrev:Finns det någon som helst rimlig tanke bakom det?Postchaffisen skrev:Privat försöker jag ta på mig det, men i lastbilen har jag nog oftast kört utan. O i taxin blir det oerhört ofta utan
Spontant så borde man ju se betydligt mer olyckor om man är mycket ute på vägarna, som ju borde avskräcka?
Samtidigt så är du säkerligen på vägarna mycket mer än gemeneman och därför är det mer sannolikt att du råkar ut för en olycka.
Helt enkelt: Varför kör inte yrkesfolk mer med bälte? Känns som att dom är högt representerade i "använder-ej-bälte" gruppen i samhället?
Lastbilen är det nog en lathet som hänger kvar från när lastbilen var undantaget från bälteskrav.
I taxin är det mkt att man hoppar ut o in o öppnar dörren åt äldre osv. Många taxiförare har det inte heller pga rånrisken. Sitter man inte fast är det enklare öppna dörren osv.
//Markus Mattsson
-
- Deluxpostare!
-
- Superpostare!
Det är ju det att vi är så skicliga att vi aldrig krockar. HAHAHAHAAnton_the_Man skrev:"Sitter man inte fast är det enklare öppna dörren osv."
de e också enklare o dö vid en krock om man inte har bälte..![]()
Finns faktiskt en del kunder som tänker så i taxin när deras kompisar frågar varför dom inte har bältet på sig:
"-Men jag sitter ju i en taxi"
//Markus Mattsson
-
- Superpostare!
Grattis till dagens skitsnack!Postchaffisen skrev:Det är ju det att vi är så skicliga att vi aldrig krockar. HAHAHAHA
Finns faktiskt en del kunder som tänker så i taxin när deras kompisar frågar varför dom inte har bältet på sig:
"-Men jag sitter ju i en taxi"

Förstår verkligen inte att det skall vara så svårt, det gör ju liksom liiite ont krocka med bälte, utan bälte är risken att man inte hinner känna något bra mycket högre...
Porsche 944 S2 -90