king cab vinter/skogsbil
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
king cab vinter/skogsbil
letade ett tag efter att köpa någon form av suzuki jeep att ha som vinterbil men hittade ingen vettig. Sen kom jag på att jag lär nog behöva ett flak framöver. så jag köpte mig en nissan king cab 4wd-88.
Köpte den av en bonne som haft den i 16 år och linoljebehandlat ramen varje år så ramen är väldigt fin men karossen har varit lite rostig men är nu delvis målad i hammarlack.
när jag köpte bilen satt en kåpa på den som åkte av ganska fort (till salu om någon behöver en) utslitna 31" däck och fina plast skärmbreddare.
köpte en flakbåge och satt på mina hella 3000 helljus på "taket".
efter att ha varit ute lite i skogen så insåg jag att i lera så man måste ju ha lite mönster i däcken så köpte en uppsättning 31" offroaddäck.
Köpte den av en bonne som haft den i 16 år och linoljebehandlat ramen varje år så ramen är väldigt fin men karossen har varit lite rostig men är nu delvis målad i hammarlack.
när jag köpte bilen satt en kåpa på den som åkte av ganska fort (till salu om någon behöver en) utslitna 31" däck och fina plast skärmbreddare.
köpte en flakbåge och satt på mina hella 3000 helljus på "taket".
efter att ha varit ute lite i skogen så insåg jag att i lera så man måste ju ha lite mönster i däcken så köpte en uppsättning 31" offroaddäck.
Robert Gustafsson
ERnsT skrev:Läckert, hur är framkomligheten med en sånhär?
Man vet ju hur det gick sist när somliga skulle åka i skogen.....
denna gången så ska du inte behöva dra upp mig, chevan var ju värdelös till att ta sig fram.
jag tycker att framkomligheten är väldigt bra när man lägger i lågväxeln, kände att däcken var lite dåliga innan men ska testa med dom nya däcken snart. Jag har ju inte så mycket att jämföra med i offroad väg.
Robert Gustafsson
-
- Legend!
Känns som om du inte gör något annat än är ute i skog och mark nu för tiden (piper i fickan hela tiden)BOB skrev:har varit ute och kört lite leriga skogsmaskinsspår idag.. funkade mycket bra med dom nya däcken stor skillnad.... synd att bilen är lite låg bara.... men bilen jobbade sig ur det mesta.......
//Mattias Svensson, NiTRO.SE
NiTRO.SE skrev:Känns som om du inte gör något annat än är ute i skog och mark nu för tiden (piper i fickan hela tiden)BOB skrev:har varit ute och kört lite leriga skogsmaskinsspår idag.. funkade mycket bra med dom nya däcken stor skillnad.... synd att bilen är lite låg bara.... men bilen jobbade sig ur det mesta.......
man måste ju jobba
Robert Gustafsson
-
- Klubbordförande
Ja, jag säger då de.. du måste ju ha de perfekta jobbet (ibland).BOB skrev:NiTRO.SE skrev:Känns som om du inte gör något annat än är ute i skog och mark nu för tiden (piper i fickan hela tiden)BOB skrev:har varit ute och kört lite leriga skogsmaskinsspår idag.. funkade mycket bra med dom nya däcken stor skillnad.... synd att bilen är lite låg bara.... men bilen jobbade sig ur det mesta.......
man måste ju jobba
//Mattias Svensson, NiTRO.SE