Har efter besiktningen monterat på Apexi-luftfilterkit och mitt mycket sportiga avgassystem med fullt flödande 3" från downpipen med en dämpare längst bak.
Nu låter den som den ska :)
Igår så passerade jag 80 mil på inkörningen, då byttes olja och nu är det fritt fram att gasa.
Eller inte riktigt fritt fram, för jag måste fixa laddtrycksmätare och kunna begränsa laddtrycket på nåt vis. Men det kommer.
Klämde dit en stor vinge på bilen också. I kolfiber.
Det finns säkert många åsikter om det är snyggast med vinge eller utan på en RX7a. Men jag vill ha en stor vinge, tycker det ser klart bättre ut också. Eventuellt har den nån funktion också eft det går att ställa den. Men egentligen är det bara styling :)
Har haft lite otur med mina fälgar också.
Köpte ju nya 18"fälgar i vintras som bara väntat på att monteras på bilen. Har krängt på 18" r-däck osv... Skulle montera dom i lördags, då visade det sig att tre av fälgarna passade utmärkt - precis som de skulle. Men den fjärde fälgen har helt fel bultmönster. Det är stansat rätt i fälgen, men i verkligheten är det ett annat mönster. Som tur var så är det nya fälgar köpt av en trevlig tysk firma, så han skickar upp en ny fälg.
Men i helgen så ska man ju till Gatebil på Mantorp, och där ska man ju ha stora fälgar säjs det. Så Daniel hade vänligheten att låna ut sina tuffa japanska fälgar från sin RX7. Även det 18".
Så. Bilen är klar för Gatebil och snart så åker vi!