Var inne och kollade..Grym fin bil du har. Måste vara ett nöja att köra den:ERnsT skrev:Nu har det varit ute och lekts litegrann.
Allt verkar fungera som det ska nu, blir mer och mer nöjd. Ska bli trevligt att testa bilen på full effekt framöver...
Det som står på listan nu är lite oljebyten och träning, tar påtok förlång tid att växla...
http://www.youtube.com/watch?v=Bv2Aks6kZV0
Nissan Skyline R32 GT-R, Uppstartad med nytt sprut
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Normal postare
- Inlägg: 27
- Blev medlem: 15 aug 2007 23:16
- Ort: Stockholm
-
- Dunderpostare!
- Inlägg: 696
- Blev medlem: 22 dec 2006 21:24
- Ort: Göteborg
Vi får helt enkelt be för bilen, att det går bra!ERnsT skrev:Nu så står Skylinen längst upp i garaget. Nämnligen uppe på lyften.
Håller på att skifta lite oljor. Har bytt i motor, framdiff, växellåda, fördelningslådan och har bakaxeln kvar...
Det som står på attgöra listan nu innan reggningen är att tvätta nismo mattorna samt ställa ner lite laddtryck och gömma all smådosor som styr laddet, 4wd m.m...
Om det nu skulle bli strul på reggningen så är iallafall chaffis med BE-kort ordnad till superstage körningen...
-692-
Jodå den skickar på fint. Ska bli skoj att testa på lite banåka också.Saab 9-3 aero skrev:Var inne och kollade..Grym fin bil du har. Måste vara ett nöja att köra den:ERnsT skrev:Nu har det varit ute och lekts litegrann.
Allt verkar fungera som det ska nu, blir mer och mer nöjd. Ska bli trevligt att testa bilen på full effekt framöver...
Det som står på listan nu är lite oljebyten och träning, tar påtok förlång tid att växla...
http://www.youtube.com/watch?v=Bv2Aks6kZV0
Men ser nog mest fram emot att få på fronten och bakspoilern igen efter reggningen, ser så fruktansvärt tråkig ut nu....
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
"Alla borde köra peugot"
-
- Normal postare
- Inlägg: 27
- Blev medlem: 15 aug 2007 23:16
- Ort: Stockholm
Man får hoppas att få se de live nån dagERnsT skrev:Jodå den skickar på fint. Ska bli skoj att testa på lite banåka också.Saab 9-3 aero skrev:Var inne och kollade..Grym fin bil du har. Måste vara ett nöja att köra den:ERnsT skrev:Nu har det varit ute och lekts litegrann.
Allt verkar fungera som det ska nu, blir mer och mer nöjd. Ska bli trevligt att testa bilen på full effekt framöver...
Det som står på listan nu är lite oljebyten och träning, tar påtok förlång tid att växla...
http://www.youtube.com/watch?v=Bv2Aks6kZV0
Men ser nog mest fram emot att få på fronten och bakspoilern igen efter reggningen, ser så fruktansvärt tråkig ut nu....
Då var det dags för en uppdatering igen.
Nu är det ungefär 1/2 vecka kvar till reggning. Planen löd, skaffa nytt batteri på tisdagen, kontrollera allt och tvätta en sista gång på onsdagen innan det var dags att åka iväg för reggning.
Men, som vanligt när det gäller denna bilen så blir det inte som man tänkt sig. På måndag förmiddag får jag ett sms ifrån importören som skulle hjälpa mig att regga bilen. "Är bilen redo för morgondagen?" stog det, i panik så kollar jag i kalendern och mycket riktigt så var det varken fredag eller den 31 aug.
Smsar tillbaka och meddelar att fredagen den 31 aug är datumet som jag har hört hela tiden. Efter lite samtal kors och tvärs samt vädjande till chefen så satte jag mig i bilen på måndagskvällen och brötade iväg. Första delmålet var jönköping där min resekamrat väntade. Lite nervöst var det allt när man kom till jönköping i ösregn och samtidigt massa trafik.
Resan fortlöpte iallafall bra, och vi var framme i stenungsund på kvällen.
Väl på plats för letades det fram lampor och grejor så att allt skulle vara klart till tisdags morgonen.
På tisdagen så spelade klockan till vid 0800, som att det behövdes... Var en aning svårsovet den natten.
Iallafall så trillade vi ner till gyllene bågen, och inhandlade den roligaste frukosten på länge... En 8mm tjock toast är inte att leka med...
I garaget så fortlöpte allt väl, lampor skiftades och humöret var på topp.
Klockan gick och det blev dags för reggning. In i bilen och bort till SBP. Väl där så höll jag på att få hjärtsnurp.
Besiktningsmannen säger nämnligen, vad var det för fel sist den var här?
Gick bort till honom och fick syn på datumet, 070222 då stog bilen hemma hos mig i mitt garage. Fick syn på chassinumret och ser till mitt förtret att det inte stämmer...
Ungefär här så börjar det laddas för århundradets vänsterkrok, men precis innan stjärnsmällen ska utdelas så lyckas importören fippla fram ett annat intyg ur ett kuvert och där stämmde chassinumret...
Besiktningen verkar fortlöpa väl, tills det att lamporna ska kollas, då börjar det gnällas på att det blinkar för fort. Med denna anmärkeningen så skulle inte skylinen klara regbesiktningen.
"Som väl var" så lyckades besiktningsmannen fippla bort vågsedlen, vilket skulle tvinga oss att åka iväg och väga bilen igen. Vi övertygade besmannen om att det säkerligen satt fel lampa i och att vi skulle byta denna samtidigt som vi var och vägde...
Efter lite fipplande med kablar och lampor hit och dit så fick vi ording på blinkandes och åkte tillbaka.
Så slutligen frågade jag besmannen: "Är den svensk nu?"
Och får till svar, "Nope, den är fortfarande japansk" samtidigt som jag ser han flina till....
Mycket lyckat skämt måste jag erkänna...
Så nu står bilen hemma i garaget igen, väntandes på svenska regskyltar.
Med endast 2 anmärkningar...
1 på förlågt inställt ljus samt avgasläckade vid grenröret. Denna packning sa upp sig på vägen till stenungsund. Så in i det sista stretade bilen emot, men denna gången så gick jag segrandes ur duellen....
Påvägen hem så strulade laddet litegrann, troligtvis pga läckan, men jag var ändå tvungen att visa en stackare att bmw:s inte är så snabba som man kan tro...
Nu är det ungefär 1/2 vecka kvar till reggning. Planen löd, skaffa nytt batteri på tisdagen, kontrollera allt och tvätta en sista gång på onsdagen innan det var dags att åka iväg för reggning.
Men, som vanligt när det gäller denna bilen så blir det inte som man tänkt sig. På måndag förmiddag får jag ett sms ifrån importören som skulle hjälpa mig att regga bilen. "Är bilen redo för morgondagen?" stog det, i panik så kollar jag i kalendern och mycket riktigt så var det varken fredag eller den 31 aug.
Smsar tillbaka och meddelar att fredagen den 31 aug är datumet som jag har hört hela tiden. Efter lite samtal kors och tvärs samt vädjande till chefen så satte jag mig i bilen på måndagskvällen och brötade iväg. Första delmålet var jönköping där min resekamrat väntade. Lite nervöst var det allt när man kom till jönköping i ösregn och samtidigt massa trafik.
Resan fortlöpte iallafall bra, och vi var framme i stenungsund på kvällen.
Väl på plats för letades det fram lampor och grejor så att allt skulle vara klart till tisdags morgonen.
På tisdagen så spelade klockan till vid 0800, som att det behövdes... Var en aning svårsovet den natten.
Iallafall så trillade vi ner till gyllene bågen, och inhandlade den roligaste frukosten på länge... En 8mm tjock toast är inte att leka med...
I garaget så fortlöpte allt väl, lampor skiftades och humöret var på topp.
Klockan gick och det blev dags för reggning. In i bilen och bort till SBP. Väl där så höll jag på att få hjärtsnurp.
Besiktningsmannen säger nämnligen, vad var det för fel sist den var här?
Gick bort till honom och fick syn på datumet, 070222 då stog bilen hemma hos mig i mitt garage. Fick syn på chassinumret och ser till mitt förtret att det inte stämmer...
Ungefär här så börjar det laddas för århundradets vänsterkrok, men precis innan stjärnsmällen ska utdelas så lyckas importören fippla fram ett annat intyg ur ett kuvert och där stämmde chassinumret...
Besiktningen verkar fortlöpa väl, tills det att lamporna ska kollas, då börjar det gnällas på att det blinkar för fort. Med denna anmärkeningen så skulle inte skylinen klara regbesiktningen.
"Som väl var" så lyckades besiktningsmannen fippla bort vågsedlen, vilket skulle tvinga oss att åka iväg och väga bilen igen. Vi övertygade besmannen om att det säkerligen satt fel lampa i och att vi skulle byta denna samtidigt som vi var och vägde...
Efter lite fipplande med kablar och lampor hit och dit så fick vi ording på blinkandes och åkte tillbaka.
Så slutligen frågade jag besmannen: "Är den svensk nu?"
Och får till svar, "Nope, den är fortfarande japansk" samtidigt som jag ser han flina till....
Mycket lyckat skämt måste jag erkänna...
Så nu står bilen hemma i garaget igen, väntandes på svenska regskyltar.
Med endast 2 anmärkningar...
1 på förlågt inställt ljus samt avgasläckade vid grenröret. Denna packning sa upp sig på vägen till stenungsund. Så in i det sista stretade bilen emot, men denna gången så gick jag segrandes ur duellen....
Påvägen hem så strulade laddet litegrann, troligtvis pga läckan, men jag var ändå tvungen att visa en stackare att bmw:s inte är så snabba som man kan tro...
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
"Alla borde köra peugot"
-
- Dunderpostare!
- Inlägg: 696
- Blev medlem: 22 dec 2006 21:24
- Ort: Göteborg
Det känns faktiskt helt otroligt... Jag var övertygad om att det skulle falla på någon liten skitsak, men icke. Nu är den svenskDavid Alesand skrev:Whoho! Grattis! Vilken tur att importören skickade det där lilla smset iallafall. Jobbigt om han hade ringt samma dag! Vilken resa du gjort, det måste kännas som du vunnit högsta vinsten!?
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
"Alla borde köra peugot"
Enda gången jag kört snällt var när vi skulle till reggningen och så blåser den iväg en grenrörspackning. Så antingen ska man köra jääättte försiktigt eller som jag gjort tidigare, fullt ös.Karlsson skrev:Grattis! Du får klappa den medhårs och fjäska ordentligt så att den vill komma med till Emmaboda!
När man kör så hårt man kan så är det precis som att bilen skrattar åt en och säger, kan du inte bättre än så? Oljetempen har varit uppe och nosat på 95-96 grader. Mer går inte....
Nu är den iallafall påställd och försäkrat.... Regnar ute nu också
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
"Alla borde köra peugot"
-
- Klubbordförande
- Inlägg: 2228
- Blev medlem: 23 sep 2003 11:52
- Ort: Månsarp
Nu sitter man på jobbet, lyklig och bara lääängtar efter att det ska bli lunch så att man får åka och sladda litegrann igen. Halkade in på tvären till parkeringsplatsen, givetvis så får man syn på en målad bil lite längre fram.... Nu har polisen cirkulerat kring bilen ett par gånger... Börjar bra...
Ser verkligen fram emot helgens aktiviteter. Ska bli riktigt roligt att se vad bilen går för.
Målet har tidigare varit att komma dit för egen maskin, nu så har snarat dragits åt ytterligare, målet är att köra någonstans emellan 1,30-1,35.
Ser verkligen fram emot helgens aktiviteter. Ska bli riktigt roligt att se vad bilen går för.
Målet har tidigare varit att komma dit för egen maskin, nu så har snarat dragits åt ytterligare, målet är att köra någonstans emellan 1,30-1,35.
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
"Alla borde köra peugot"
Sådär, efter en dag på superstage i emmaboda så kan man kostatera följande:
Det gick ganska fort, det understyr, bakdäcken tål att plågas och man KAN åka 3 vuxna och trots detta ha en barnstol i bilen. (Sen att det är trångt är en annan femma.)
Körde 1,34,38, är riktigt nöjd med den tiden med tanke på hur lite konbana man kört och hur lite man har kört bilen. Och visst har man fått blodad tand.
Det som står på vinterns lista är att på något sätt råda bukt på understyrningsproblemet, där finns tid att plocka. Understyrde en hel del i "långsamma" partiet, och en hel del mer i det snabbare partiet. Kändes som att man körde färja
Till nästa körning så ska jag försöka få tag i en uppsättning breda fälgar så man kan åka på slicksen, detta tror jag också kommer att göra underverk.
De däcken som satt på nu var de som kom ifrån japan, torrsprickor i dom. Hade jag varit lite mer optimistisk så hade man ju kunnat inhandla fälgar och grejer innan reggningen, men med tanke på hur bra allt gått så är jag oerhört nöjd med att jag enbart tog mig till emmaboda och superstage.
Effektmässigt så kändes det helt ok, visst vill man alltid ha mer, däremot så måste jag skifta grenrörspackning, då den inte bygger ladd lika tidigt som tidigare, och när grejorna än då är nerplockade, så kanske man kan byta ut litegrann emot nya delar, orgianl givetvis
Det gick ganska fort, det understyr, bakdäcken tål att plågas och man KAN åka 3 vuxna och trots detta ha en barnstol i bilen. (Sen att det är trångt är en annan femma.)
Körde 1,34,38, är riktigt nöjd med den tiden med tanke på hur lite konbana man kört och hur lite man har kört bilen. Och visst har man fått blodad tand.
Det som står på vinterns lista är att på något sätt råda bukt på understyrningsproblemet, där finns tid att plocka. Understyrde en hel del i "långsamma" partiet, och en hel del mer i det snabbare partiet. Kändes som att man körde färja
Till nästa körning så ska jag försöka få tag i en uppsättning breda fälgar så man kan åka på slicksen, detta tror jag också kommer att göra underverk.
De däcken som satt på nu var de som kom ifrån japan, torrsprickor i dom. Hade jag varit lite mer optimistisk så hade man ju kunnat inhandla fälgar och grejer innan reggningen, men med tanke på hur bra allt gått så är jag oerhört nöjd med att jag enbart tog mig till emmaboda och superstage.
Effektmässigt så kändes det helt ok, visst vill man alltid ha mer, däremot så måste jag skifta grenrörspackning, då den inte bygger ladd lika tidigt som tidigare, och när grejorna än då är nerplockade, så kanske man kan byta ut litegrann emot nya delar, orgianl givetvis
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
"Alla borde köra peugot"
Sådär ja, då var bilen ivägställd på vinterförvaring. Hela 3 minuters bilväg hemmifrån, har tillgång till bilarna när jag vill så det är bara att ta hem när det ska börja skruvas...
Håller på att filura lite över inköpslistan till denna maskin. Målet är ju att få lite mer snurr på bitarna.
Lade en beställning tidigare idag på lite vassare kammar, dessa tror jag kommer bli alldeles utmärkta till mitt effekt mål.
Kammarna är 272 Graders med 9,1 i lyft så får ni själva lista ut effektmålet..
Grenrörs delar ligger också hemma och väntar. Finns inga färdiga grejor att köpa till de turbona jag vill ha... Oavsett vilka jag väljer...
Turbos har jag fortfarande inte bestämt mig på. Jag vill ha 2 små aggregat som startar tidigt men som klarar pumpa ut massa effekt. Som helst är gratis också... Som alltid, kompromisser.. Hatar dom.
Vill ju ha bra respons till bana/konbana samtidigt som man vill kunna köra 0-100 på under 4 sekunder på gatan.
Just nu så står det och väljer mellan TD04 15T #5/6 eller ett 16T som sitter i volvobilarna om jag inte har helt fel. Helst så skulle jag vilja ha volvo aggen men jag vet inte hurdan tillgången är på dessa...
Väghållningen måste få sig en översyn också, även här så finns det lite att klura på...
Mao, jag kommer inte gå sysslolös i vinter heller...
Håller på att filura lite över inköpslistan till denna maskin. Målet är ju att få lite mer snurr på bitarna.
Lade en beställning tidigare idag på lite vassare kammar, dessa tror jag kommer bli alldeles utmärkta till mitt effekt mål.
Kammarna är 272 Graders med 9,1 i lyft så får ni själva lista ut effektmålet..
Grenrörs delar ligger också hemma och väntar. Finns inga färdiga grejor att köpa till de turbona jag vill ha... Oavsett vilka jag väljer...
Turbos har jag fortfarande inte bestämt mig på. Jag vill ha 2 små aggregat som startar tidigt men som klarar pumpa ut massa effekt. Som helst är gratis också... Som alltid, kompromisser.. Hatar dom.
Vill ju ha bra respons till bana/konbana samtidigt som man vill kunna köra 0-100 på under 4 sekunder på gatan.
Just nu så står det och väljer mellan TD04 15T #5/6 eller ett 16T som sitter i volvobilarna om jag inte har helt fel. Helst så skulle jag vilja ha volvo aggen men jag vet inte hurdan tillgången är på dessa...
Väghållningen måste få sig en översyn också, även här så finns det lite att klura på...
Mao, jag kommer inte gå sysslolös i vinter heller...
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
"Alla borde köra peugot"
Får nog ta en sväng förbi och spana litegrann... Hör av mig tror jag har ditt nummer om du inte bytt...Andreas K skrev:jag har ju två 16t med 7ans hus på min. Små smidiga å lätta. Har du vägarna förbi skillingaryd kan du få se hur det ser ut i verkligheten. De kräver lite micklande för att få dit dem.
Frågan är hur tidigt man kan få fullt ladd med 2st sådana... hade varit trevligt om det ångade på för fullt ifrån 4000 upp till 9000...
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
"Alla borde köra peugot"