Superstage Emmaboda 8/9
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Superpostare!
- Inlägg: 140
- Blev medlem: 30 jan 2005 18:36
- Ort: Göteborg
1. Anders Karlsson, Opel Rekord
2. Thomas Hjerpe, Volvo 242 Gt
3. Robert gustafsson, mitsubishi evo 3 (ev bmw)
4. Fredrik Nordquist, Skylinen eller i värsta fall saaben.
5. David Nordquist, Subaru Impreza GT
6. Alexander Widell, troligen BMW
7. Anders Toll, BMW (hoppas!)
8. Viktor Brink, Opel Manta
9. Oskar Brink, Opel Kadett
10. Jakob Josefsson, Porsche
11. Roger P, P1800
12. Axel Byrmo, Bmw M3
13. Fredrik Liljenberg, Opel Speedster
14. Samuel Lindkvist, Bmw M3
15. Samuel Silverudd, Mazda
16. Erik Ljungberg, Saab 93
2. Thomas Hjerpe, Volvo 242 Gt
3. Robert gustafsson, mitsubishi evo 3 (ev bmw)
4. Fredrik Nordquist, Skylinen eller i värsta fall saaben.
5. David Nordquist, Subaru Impreza GT
6. Alexander Widell, troligen BMW
7. Anders Toll, BMW (hoppas!)
8. Viktor Brink, Opel Manta
9. Oskar Brink, Opel Kadett
10. Jakob Josefsson, Porsche
11. Roger P, P1800
12. Axel Byrmo, Bmw M3
13. Fredrik Liljenberg, Opel Speedster
14. Samuel Lindkvist, Bmw M3
15. Samuel Silverudd, Mazda
16. Erik Ljungberg, Saab 93
David Nordquist
Team Tomtabacken
Team Tomtabacken
-
- Normal postare
- Inlägg: 15
- Blev medlem: 08 maj 2007 21:17
- Ort: Växjö
- Kontakt:
1. Anders Karlsson, Opel Rekord
2. Thomas Hjerpe, Volvo 242 Gt
3. Robert gustafsson, mitsubishi evo 3 (ev bmw)
4. Fredrik Nordquist, Skylinen eller i värsta fall saaben.
5. David Nordquist, Subaru Impreza GT
6. Alexander Widell, troligen BMW
7. Anders Toll, BMW (hoppas!)
8. Viktor Brink, Opel Manta
9. Oskar Brink, Opel Kadett
10. Jakob Josefsson, Porsche
11. Roger P, P1800
12. Axel Byrmo, Bmw M3
13. Fredrik Liljenberg, Opel Speedster
14. Samuel Lindkvist, Bmw M3
15. Samuel Silverudd, Mazda
16. Erik Ljungberg, Saab 93
17. Andreas Sturesson, Mazda eller BMW
Får man vara mer än en förare per bil?
Vad kostar det isåfall?
2. Thomas Hjerpe, Volvo 242 Gt
3. Robert gustafsson, mitsubishi evo 3 (ev bmw)
4. Fredrik Nordquist, Skylinen eller i värsta fall saaben.
5. David Nordquist, Subaru Impreza GT
6. Alexander Widell, troligen BMW
7. Anders Toll, BMW (hoppas!)
8. Viktor Brink, Opel Manta
9. Oskar Brink, Opel Kadett
10. Jakob Josefsson, Porsche
11. Roger P, P1800
12. Axel Byrmo, Bmw M3
13. Fredrik Liljenberg, Opel Speedster
14. Samuel Lindkvist, Bmw M3
15. Samuel Silverudd, Mazda
16. Erik Ljungberg, Saab 93
17. Andreas Sturesson, Mazda eller BMW
Får man vara mer än en förare per bil?
Vad kostar det isåfall?
1. Anders Karlsson, Opel Rekord
2. Thomas Hjerpe, Volvo 242 Gt
3. Robert gustafsson, mitsubishi evo 3 (ev bmw)
4. Fredrik Nordquist, Skylinen eller i värsta fall saaben.
5. David Nordquist, Subaru Impreza GT
6. Alexander Widell, troligen BMW
7. Anders Toll, BMW (hoppas!)
8. Viktor Brink, Opel Manta
9. Oskar Brink, Opel Kadett
10. Jakob Josefsson, Porsche
11. Roger P, P1800
12. Axel Byrmo, Bmw M3
13. Fredrik Liljenberg, Opel Speedster
14. Samuel Lindkvist, Bmw M3
15. Samuel Silverudd, Mazda
16. Erik Ljungberg, Saab 93
17. Andreas Sturesson, Mazda eller BMW
18. Martin Gustavsson RX-7 RS
2. Thomas Hjerpe, Volvo 242 Gt
3. Robert gustafsson, mitsubishi evo 3 (ev bmw)
4. Fredrik Nordquist, Skylinen eller i värsta fall saaben.
5. David Nordquist, Subaru Impreza GT
6. Alexander Widell, troligen BMW
7. Anders Toll, BMW (hoppas!)
8. Viktor Brink, Opel Manta
9. Oskar Brink, Opel Kadett
10. Jakob Josefsson, Porsche
11. Roger P, P1800
12. Axel Byrmo, Bmw M3
13. Fredrik Liljenberg, Opel Speedster
14. Samuel Lindkvist, Bmw M3
15. Samuel Silverudd, Mazda
16. Erik Ljungberg, Saab 93
17. Andreas Sturesson, Mazda eller BMW
18. Martin Gustavsson RX-7 RS
/Martin Gustavsson
-
- Normal postare
- Inlägg: 15
- Blev medlem: 08 maj 2007 21:17
- Ort: Växjö
- Kontakt:
Får man komma med lite förslag på upplägget?
1. Jag tycker Edströms idé med konen var toppen, kan vi inte köra med det upplägget även i Emmaboda.
2. När jag var där förra året med en massa andra Speedsters så körde vi två rundor i taget. In efter första rundan, hålla kvar värmen i däcken medan tidagaren nollställer tiden igen och sedan ut för en runda till. På det sättet kan åtminstone jag lättare slipa på körningen från gång till gång.
1. Jag tycker Edströms idé med konen var toppen, kan vi inte köra med det upplägget även i Emmaboda.
2. När jag var där förra året med en massa andra Speedsters så körde vi två rundor i taget. In efter första rundan, hålla kvar värmen i däcken medan tidagaren nollställer tiden igen och sedan ut för en runda till. På det sättet kan åtminstone jag lättare slipa på körningen från gång till gång.
Fredrik Liljenberg
En brandgul Speedster
En brandgul Speedster
-
- Legend!
- Inlägg: 3042
- Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
- Ort: Horda
- Kontakt:
Konen vet jag inget om. Men sist vi körde körde vi 2-3 repor på raken. På så sätt har man som du säger lättare att få till körningen och temp i däcken. Så det blir säkert så denna gången också.OneYet skrev:Får man komma med lite förslag på upplägget?
1. Jag tycker Edströms idé med konen var toppen, kan vi inte köra med det upplägget även i Emmaboda.
2. När jag var där förra året med en massa andra Speedsters så körde vi två rundor i taget. In efter första rundan, hålla kvar värmen i däcken medan tidagaren nollställer tiden igen och sedan ut för en runda till. På det sättet kan åtminstone jag lättare slipa på körningen från gång till gång.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Har du missat KONEN från Uråsa
Skämt åsido, istället för att ställa bilarna i en lång rad och putta/köra dem framåt under hela dagen så ställde vi bilarna i en ring. När du hade en kon framför din bil körde du ut på banan, men först lade du konen framför bilen bredvid dig för att på så sätt förvarna att nästa gång var det hans/hennes tur. På så sätt kunde du stå och snacka/fika hela tiden tills konen låg framför din bil och det var din tur igen.
Genialt!
Hoppas du förstod min förklaring.
Skämt åsido, istället för att ställa bilarna i en lång rad och putta/köra dem framåt under hela dagen så ställde vi bilarna i en ring. När du hade en kon framför din bil körde du ut på banan, men först lade du konen framför bilen bredvid dig för att på så sätt förvarna att nästa gång var det hans/hennes tur. På så sätt kunde du stå och snacka/fika hela tiden tills konen låg framför din bil och det var din tur igen.
Genialt!
Hoppas du förstod min förklaring.
Fredrik Liljenberg
En brandgul Speedster
En brandgul Speedster
Nää??OneYet skrev:Har du missat KONEN från Uråsa
Skämt åsido, istället för att ställa bilarna i en lång rad och putta/köra dem framåt under hela dagen så ställde vi bilarna i en ring. När du hade en kon framför din bil körde du ut på banan, men först lade du konen framför bilen bredvid dig för att på så sätt förvarna att nästa gång var det hans/hennes tur. På så sätt kunde du stå och snacka/fika hela tiden tills konen låg framför din bil och det var din tur igen.
Genialt!
Hoppas du förstod min förklaring.
Team RFC P1800 Streetdragstercruisergatbilsräserkonbanträff-bil
Chevrolet V8 thunder!
Chevrolet V8 thunder!
-
- Klubbordförande
- Inlägg: 2228
- Blev medlem: 23 sep 2003 11:52
- Ort: Månsarp
Upplägget som vi diskuterat är två vändor åt gången. Kör man tre blir det för långt mellan passen när man är 20 bilar.Samuel Lindkvist skrev:Konen vet jag inget om. Men sist vi körde körde vi 2-3 repor på raken. På så sätt har man som du säger lättare att få till körningen och temp i däcken. Så det blir säkert så denna gången också.OneYet skrev:Får man komma med lite förslag på upplägget?
1. Jag tycker Edströms idé med konen var toppen, kan vi inte köra med det upplägget även i Emmaboda.
2. När jag var där förra året med en massa andra Speedsters så körde vi två rundor i taget. In efter första rundan, hålla kvar värmen i däcken medan tidagaren nollställer tiden igen och sedan ut för en runda till. På det sättet kan åtminstone jag lättare slipa på körningen från gång till gång.
/Axel Byrmo
-------------------------------------------
Har haft ett fordon med 1hk / kg!!
-------------------------------------------
Har haft ett fordon med 1hk / kg!!
1. Anders Karlsson, Opel Rekord
2. Thomas Hjerpe, Volvo 242 Gt
3. Robert gustafsson, mitsubishi evo 3 (ev bmw)
4. Fredrik Nordquist, Skylinen eller i värsta fall saaben.
5. David Nordquist, Subaru Impreza GT
6. Alexander Widell, troligen BMW
7. Anders Toll, BMW (hoppas!)
8. Viktor Brink, Opel Manta
9. Oskar Brink, Opel Kadett
10. Jakob Josefsson, Porsche
11. Roger P, P1800
12. Axel Byrmo, Bmw M3
13. Fredrik Liljenberg, Opel Speedster
14. Samuel Lindkvist, Bmw M3
15. Samuel Silverudd, Mazda
16. Erik Ljungberg, Saab 93
17. Andreas Sturesson, Mazda eller BMW
18. Martin Gustavsson RX-7 RS
19. Christian Neider BMW 318is
Phu. Farligt att vara på semester ibland, höll på att missa denna anmälan.
2. Thomas Hjerpe, Volvo 242 Gt
3. Robert gustafsson, mitsubishi evo 3 (ev bmw)
4. Fredrik Nordquist, Skylinen eller i värsta fall saaben.
5. David Nordquist, Subaru Impreza GT
6. Alexander Widell, troligen BMW
7. Anders Toll, BMW (hoppas!)
8. Viktor Brink, Opel Manta
9. Oskar Brink, Opel Kadett
10. Jakob Josefsson, Porsche
11. Roger P, P1800
12. Axel Byrmo, Bmw M3
13. Fredrik Liljenberg, Opel Speedster
14. Samuel Lindkvist, Bmw M3
15. Samuel Silverudd, Mazda
16. Erik Ljungberg, Saab 93
17. Andreas Sturesson, Mazda eller BMW
18. Martin Gustavsson RX-7 RS
19. Christian Neider BMW 318is
Phu. Farligt att vara på semester ibland, höll på att missa denna anmälan.
Cheva Tahoe-99
Dodge -39 Pickup Ratrod.
Dodge -39 Pickup Ratrod.
ja nu är det bara en månad kvar....vad har ni för förväntningar, låt självförtroendet var på topp
Kommer lindkvist köra under 1.20? vad kommer roger komma upp i för fart mellan konpartierna? kan vi möjligtvis få se en skyline färdigbesiktigad? klara axel köra banan nu när han har gått över till dragracerbil?
själv sastar jag på under 1.35 men under 1.30 borde inte vara omöjligt med lite träning på rattandet
Kommer lindkvist köra under 1.20? vad kommer roger komma upp i för fart mellan konpartierna? kan vi möjligtvis få se en skyline färdigbesiktigad? klara axel köra banan nu när han har gått över till dragracerbil?
själv sastar jag på under 1.35 men under 1.30 borde inte vara omöjligt med lite träning på rattandet
David Nordquist
Team Tomtabacken
Team Tomtabacken
-
- Klubbordförande
- Inlägg: 2228
- Blev medlem: 23 sep 2003 11:52
- Ort: Månsarp
Du känner redan på dig att du förlorat! Jag kan köra runt varje kona och ändå vara snabbare än du Vad säger du ska vi köra om en glass!Nordquist skrev:klara axel köra banan nu när han har gått över till dragracerbil?
/Axel Byrmo
-------------------------------------------
Har haft ett fordon med 1hk / kg!!
-------------------------------------------
Har haft ett fordon med 1hk / kg!!
-
- Legend!
- Inlägg: 3042
- Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
- Ort: Horda
- Kontakt:
Jag tror att hela dagen kommer sluta ungefär såhär...Nordquist skrev:ja nu är det bara en månad kvar....vad har ni för förväntningar, låt självförtroendet var på topp
Kommer lindkvist köra under 1.20? vad kommer roger komma upp i för fart mellan konpartierna? kan vi möjligtvis få se en skyline färdigbesiktigad? klara axel köra banan nu när han har gått över till dragracerbil?
själv sastar jag på under 1.35 men under 1.30 borde inte vara omöjligt med lite träning på rattandet
Lindkvistarn kommer slå tidigare tid, sätta snabba porschar på plats.
Tiden blir 1,19,97
Axel kommer komma till start i dragstern, köra några vändor för att sedan stå i depån och muttra över hur däcken tar i skärmkanterna samt skylla på svetsgas och övertid eftersom att bilen inte fått i andra stolar eller har skärmar som icke tar i... Det enda han kommer vara belåten med efter dagen är en mycket fin nyinköpt Peltor hjälm...
Roger kommer komma till start lika väl förberedd och glad som vanligt, ut på banan med hjulspinn och flänga omkring på en underbart övermotoriserad liten P1800.
Tiden för roger kommer att bli 1,22,48 detta med en slutfart på 225 blås.
David kommer i sin impreza, utan baksäte men fylld med r-däck vars däcktryck är nogrannt kontrollerat och analyserat sedan en vecka tillbaka. För att vara på säkra sidan kommer han dit dagen innan och kryper banan för att hitta idealspåret samt ev ojämnheter som ska undvikas.
I Davids fall så är det svårt att säga vad tiden blir, men en sak är säker, glassen som axel fick bju på smakade smaskens...
Dock vet jag inte riktigt hur det kommer att sluta för mig själv, jag har 2 tänkbara scenarion däremot.
1. Kvällen innan så skruvas det febrilt, letas släp och krånglas, eftersom att skylinen naturligtvis inte blivit besiktigad pga nått litet skitfel.
Alt 2. Skylinen står hemma, färdigreggad, men utan att ha hunnit få några papper/regplåtar och utan att hitta släp att köra bilen på.
Väl på banan utan bil så går man där i depån, knyter näven i fickan och tänker:
Näst år, då, då ska det köras.....
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
"Alla borde köra peugot"