Superstage Emmaboda 8/9

Här snackar vi om kommande träffar.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Maccan
Legend!
Inlägg: 3790
Blev medlem: 24 okt 2001 01:00
Ort: Värnamo
Kontakt:

Inlägg av Maccan »

Det finns ju reggade radicals iochförsig...


Men nån F1-har jag då inte sett på gatan nån gång, iallafall inte i Värnamo. :roll:
Marcus Marklund

www.millway.se
Karl Birgander
Superpostare!
Inlägg: 140
Blev medlem: 30 jan 2005 18:36
Ort: Göteborg

Inlägg av Karl Birgander »

Det är ju inhängnat tävlingsområde så det är upp till arrangören.
Porsche 944 S2 -90
Nordquist
Deluxpostare!
Inlägg: 567
Blev medlem: 03 maj 2004 09:30
Ort: Långserum
Kontakt:

Inlägg av Nordquist »

1. Anders Karlsson, Opel Rekord
2. Thomas Hjerpe, Volvo 242 Gt
3. Robert gustafsson, mitsubishi evo 3 (ev bmw)
4. Fredrik Nordquist, Skylinen eller i värsta fall saaben.
5. David Nordquist, Subaru Impreza GT
6. Alexander Widell, troligen BMW
7. Anders Toll, BMW (hoppas!)
8. Viktor Brink, Opel Manta
9. Oskar Brink, Opel Kadett
10. Jakob Josefsson, Porsche
11. Roger P, P1800
12. Axel Byrmo, Bmw M3
13. Fredrik Liljenberg, Opel Speedster
14. Samuel Lindkvist, Bmw M3
15. Samuel Silverudd, Mazda
16. Erik Ljungberg, Saab 93
David Nordquist
Team Tomtabacken
H-Johansson
Normal postare
Inlägg: 15
Blev medlem: 08 maj 2007 21:17
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av H-Johansson »

Skulle ni vilja ha någon som dokumenterar detta så ställer jag gärna upp :roll:
//Håkan
Granis
Megapostare!
Inlägg: 279
Blev medlem: 17 jun 2006 20:56
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av Granis »

Då kan vi samåka, tänkte åka å titta.. Har inga däck för att köra.
Sturesson
Medlemsansvarig
Inlägg: 1558
Blev medlem: 31 okt 2001 01:00
Ort: Forsheda

Inlägg av Sturesson »

1. Anders Karlsson, Opel Rekord
2. Thomas Hjerpe, Volvo 242 Gt
3. Robert gustafsson, mitsubishi evo 3 (ev bmw)
4. Fredrik Nordquist, Skylinen eller i värsta fall saaben.
5. David Nordquist, Subaru Impreza GT
6. Alexander Widell, troligen BMW
7. Anders Toll, BMW (hoppas!)
8. Viktor Brink, Opel Manta
9. Oskar Brink, Opel Kadett
10. Jakob Josefsson, Porsche
11. Roger P, P1800
12. Axel Byrmo, Bmw M3
13. Fredrik Liljenberg, Opel Speedster
14. Samuel Lindkvist, Bmw M3
15. Samuel Silverudd, Mazda
16. Erik Ljungberg, Saab 93
17. Andreas Sturesson, Mazda eller BMW

Får man vara mer än en förare per bil?
Vad kostar det isåfall?
gzon
Dunderpostare!
Inlägg: 642
Blev medlem: 04 dec 2001 01:00

Inlägg av gzon »

1. Anders Karlsson, Opel Rekord
2. Thomas Hjerpe, Volvo 242 Gt
3. Robert gustafsson, mitsubishi evo 3 (ev bmw)
4. Fredrik Nordquist, Skylinen eller i värsta fall saaben.
5. David Nordquist, Subaru Impreza GT
6. Alexander Widell, troligen BMW
7. Anders Toll, BMW (hoppas!)
8. Viktor Brink, Opel Manta
9. Oskar Brink, Opel Kadett
10. Jakob Josefsson, Porsche
11. Roger P, P1800
12. Axel Byrmo, Bmw M3
13. Fredrik Liljenberg, Opel Speedster
14. Samuel Lindkvist, Bmw M3
15. Samuel Silverudd, Mazda
16. Erik Ljungberg, Saab 93
17. Andreas Sturesson, Mazda eller BMW
18. Martin Gustavsson RX-7 RS
/Martin Gustavsson
H-Johansson
Normal postare
Inlägg: 15
Blev medlem: 08 maj 2007 21:17
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av H-Johansson »

Granis skrev:Då kan vi samåka, tänkte åka å titta.. Har inga däck för att köra.
Låter som ett bra förslag. Dock har jag semester då, inte helt hundra på att jag är hemma då.
//Håkan
OneYet
Ultrapostare!
Inlägg: 960
Blev medlem: 19 nov 2004 10:46
Ort: Huskvarna

Inlägg av OneYet »

Får man komma med lite förslag på upplägget?
1. Jag tycker Edströms idé med konen var toppen, kan vi inte köra med det upplägget även i Emmaboda.
2. När jag var där förra året med en massa andra Speedsters så körde vi två rundor i taget. In efter första rundan, hålla kvar värmen i däcken medan tidagaren nollställer tiden igen och sedan ut för en runda till. På det sättet kan åtminstone jag lättare slipa på körningen från gång till gång.
Fredrik Liljenberg

En brandgul Speedster
Samuel Lindkvist
Legend!
Inlägg: 3042
Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
Ort: Horda
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

OneYet skrev:Får man komma med lite förslag på upplägget?
1. Jag tycker Edströms idé med konen var toppen, kan vi inte köra med det upplägget även i Emmaboda.
2. När jag var där förra året med en massa andra Speedsters så körde vi två rundor i taget. In efter första rundan, hålla kvar värmen i däcken medan tidagaren nollställer tiden igen och sedan ut för en runda till. På det sättet kan åtminstone jag lättare slipa på körningen från gång till gång.
Konen vet jag inget om. Men sist vi körde körde vi 2-3 repor på raken. På så sätt har man som du säger lättare att få till körningen och temp i däcken. Så det blir säkert så denna gången också.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
OneYet
Ultrapostare!
Inlägg: 960
Blev medlem: 19 nov 2004 10:46
Ort: Huskvarna

Inlägg av OneYet »

Har du missat KONEN från Uråsa :o :o

Skämt åsido, istället för att ställa bilarna i en lång rad och putta/köra dem framåt under hela dagen så ställde vi bilarna i en ring. När du hade en kon framför din bil körde du ut på banan, men först lade du konen framför bilen bredvid dig för att på så sätt förvarna att nästa gång var det hans/hennes tur. På så sätt kunde du stå och snacka/fika hela tiden tills konen låg framför din bil och det var din tur igen.
Genialt!


Hoppas du förstod min förklaring.
Fredrik Liljenberg

En brandgul Speedster
RFC Roger
Dunderpostare!
Inlägg: 601
Blev medlem: 04 dec 2002 13:01
Ort: Mölltorp
Kontakt:

Inlägg av RFC Roger »

OneYet skrev:Har du missat KONEN från Uråsa :o :o

Skämt åsido, istället för att ställa bilarna i en lång rad och putta/köra dem framåt under hela dagen så ställde vi bilarna i en ring. När du hade en kon framför din bil körde du ut på banan, men först lade du konen framför bilen bredvid dig för att på så sätt förvarna att nästa gång var det hans/hennes tur. På så sätt kunde du stå och snacka/fika hela tiden tills konen låg framför din bil och det var din tur igen.
Genialt!


Hoppas du förstod min förklaring.
Nää?? :confused:
Team RFC P1800 Streetdragstercruisergatbilsräserkonbanträff-bil
:jaaaa: Chevrolet V8 thunder!
Granis
Megapostare!
Inlägg: 279
Blev medlem: 17 jun 2006 20:56
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av Granis »

OneYet
Ultrapostare!
Inlägg: 960
Blev medlem: 19 nov 2004 10:46
Ort: Huskvarna

Inlägg av OneYet »

En video säger mer än 1000 ord.

Eller hur det nu var.
Fredrik Liljenberg

En brandgul Speedster
kardanaxel
Klubbordförande
Inlägg: 2228
Blev medlem: 23 sep 2003 11:52
Ort: Månsarp

Inlägg av kardanaxel »

Samuel Lindkvist skrev:
OneYet skrev:Får man komma med lite förslag på upplägget?
1. Jag tycker Edströms idé med konen var toppen, kan vi inte köra med det upplägget även i Emmaboda.
2. När jag var där förra året med en massa andra Speedsters så körde vi två rundor i taget. In efter första rundan, hålla kvar värmen i däcken medan tidagaren nollställer tiden igen och sedan ut för en runda till. På det sättet kan åtminstone jag lättare slipa på körningen från gång till gång.
Konen vet jag inget om. Men sist vi körde körde vi 2-3 repor på raken. På så sätt har man som du säger lättare att få till körningen och temp i däcken. Så det blir säkert så denna gången också.
Upplägget som vi diskuterat är två vändor åt gången. Kör man tre blir det för långt mellan passen när man är 20 bilar.
/Axel Byrmo
-------------------------------------------

Har haft ett fordon med 1hk / kg!! :hey:
Neider
Lever här på forat...
Inlägg: 1207
Blev medlem: 24 okt 2001 01:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Neider »

1. Anders Karlsson, Opel Rekord
2. Thomas Hjerpe, Volvo 242 Gt
3. Robert gustafsson, mitsubishi evo 3 (ev bmw)
4. Fredrik Nordquist, Skylinen eller i värsta fall saaben.
5. David Nordquist, Subaru Impreza GT
6. Alexander Widell, troligen BMW
7. Anders Toll, BMW (hoppas!)
8. Viktor Brink, Opel Manta
9. Oskar Brink, Opel Kadett
10. Jakob Josefsson, Porsche
11. Roger P, P1800
12. Axel Byrmo, Bmw M3
13. Fredrik Liljenberg, Opel Speedster
14. Samuel Lindkvist, Bmw M3
15. Samuel Silverudd, Mazda
16. Erik Ljungberg, Saab 93
17. Andreas Sturesson, Mazda eller BMW
18. Martin Gustavsson RX-7 RS
19. Christian Neider BMW 318is

Phu. Farligt att vara på semester ibland, höll på att missa denna anmälan.
Cheva Tahoe-99

Dodge -39 Pickup Ratrod.
Nordquist
Deluxpostare!
Inlägg: 567
Blev medlem: 03 maj 2004 09:30
Ort: Långserum
Kontakt:

Inlägg av Nordquist »

ja nu är det bara en månad kvar....vad har ni för förväntningar, låt självförtroendet var på topp
Kommer lindkvist köra under 1.20? vad kommer roger komma upp i för fart mellan konpartierna? kan vi möjligtvis få se en skyline färdigbesiktigad? klara axel köra banan nu när han har gått över till dragracerbil? :hide:
själv sastar jag på under 1.35 :blush: men under 1.30 borde inte vara omöjligt med lite träning på rattandet
David Nordquist
Team Tomtabacken
kardanaxel
Klubbordförande
Inlägg: 2228
Blev medlem: 23 sep 2003 11:52
Ort: Månsarp

Inlägg av kardanaxel »

Nordquist skrev:klara axel köra banan nu när han har gått över till dragracerbil? :hide:
Du känner redan på dig att du förlorat! Jag kan köra runt varje kona och ändå vara snabbare än du :tongue: Vad säger du ska vi köra om en glass! :wink:
/Axel Byrmo
-------------------------------------------

Har haft ett fordon med 1hk / kg!! :hey:
Samuel Lindkvist
Legend!
Inlägg: 3042
Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
Ort: Horda
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Under 1.20 lär vi inte få några tider. Jag har inte mycket däck kvar efter knutstorp. 8)
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
ERnsT
Styrelseledamot
Inlägg: 1683
Blev medlem: 16 apr 2006 13:23
Ort: Hok

Inlägg av ERnsT »

Nordquist skrev:ja nu är det bara en månad kvar....vad har ni för förväntningar, låt självförtroendet var på topp
Kommer lindkvist köra under 1.20? vad kommer roger komma upp i för fart mellan konpartierna? kan vi möjligtvis få se en skyline färdigbesiktigad? klara axel köra banan nu när han har gått över till dragracerbil? :hide:
själv sastar jag på under 1.35 :blush: men under 1.30 borde inte vara omöjligt med lite träning på rattandet
Jag tror att hela dagen kommer sluta ungefär såhär...
Lindkvistarn kommer slå tidigare tid, sätta snabba porschar på plats.
Tiden blir 1,19,97

Axel kommer komma till start i dragstern, köra några vändor för att sedan stå i depån och muttra över hur däcken tar i skärmkanterna samt skylla på svetsgas och övertid eftersom att bilen inte fått i andra stolar eller har skärmar som icke tar i... :mhihi: Det enda han kommer vara belåten med efter dagen är en mycket fin nyinköpt Peltor hjälm...


Roger kommer komma till start lika väl förberedd och glad som vanligt, ut på banan med hjulspinn och flänga omkring på en underbart övermotoriserad liten P1800.
Tiden för roger kommer att bli 1,22,48 detta med en slutfart på 225 blås. :roll:

David kommer i sin impreza, utan baksäte men fylld med r-däck vars däcktryck är nogrannt kontrollerat och analyserat sedan en vecka tillbaka. För att vara på säkra sidan kommer han dit dagen innan och kryper banan för att hitta idealspåret samt ev ojämnheter som ska undvikas.
I Davids fall så är det svårt att säga vad tiden blir, men en sak är säker, glassen som axel fick bju på smakade smaskens...

Dock vet jag inte riktigt hur det kommer att sluta för mig själv, jag har 2 tänkbara scenarion däremot.
1. Kvällen innan så skruvas det febrilt, letas släp och krånglas, eftersom att skylinen naturligtvis inte blivit besiktigad pga nått litet skitfel.
Alt 2. Skylinen står hemma, färdigreggad, men utan att ha hunnit få några papper/regplåtar och utan att hitta släp att köra bilen på.
Väl på banan utan bil så går man där i depån, knyter näven i fickan och tänker:
Näst år, då, då ska det köras..... :mhihi:
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
Skriv svar