Volvo 242 Turbo -75 (SÅLD)
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Styrelseledamot
-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
Joo, men ja tror inte ja hinner så mycket imorrn... De ska mest göras klart den främre delen... Måste fixa lite me röret efter downpipen, måste göras en specialare där... Men den blev din den där dieselpipan...Fibban skrev:Då får du ju nytta av disel slutröret som jag tillverkade åt dig! Ska bli kul å se hur de blir... Tror de blir bra!Nicke Nyman skrev: Men imorrn ska lite mera saker styras upp... Avgas bla...
Joo de känns kul oxå! Känns riktigt bra att lådan är på plats.. Montera kardan osv kommer väl snart... Sen påbörja allt under huven, kylarslangar, tryckrör osv... Ojoj, man inser inte själv hur kul de blir...mpäsäk skrev:Oj Oj detta låter kul... jag vill med skruva ihop renoverade saker
Varför gör inte jag något med min räcer för!!!!!
lyckatill
MVH
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Det finns en logisk förklaring till de båda +kablarna i positionslampan. Det är en såndär glödlampa med dubbla trådar, 21/5w. Den starka är varselljus och den klena är pos.ljus. Sen ska det väl finnas nån jordkabel nånstans med, den borde vara gemensam med blinkern.
Lycka till med bygget, Nicke!
Lycka till med bygget, Nicke!
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Japp. du har två kablar med "+". Sen sitter det en jord skruvad på insidan av skärmen, strax bajum...Karlsson skrev:Sen ska det väl finnas nån jordkabel nånstans med
Tappen
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
Stiga Park Pro 16 HST -95
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
Stiga Park Pro 16 HST -95
-
- Kontakt:
-
- Kontakt:
-
- Kontakt:
Ännu en dag i garaget... Tog de dock rätt lugnt o stressade inte... Ska hjälpa en kompis byta lite bussningar på bilen så den ska fixas oxå... Men iaf så är andra stolen monterad o likaså bälte till den... Kylarslangarna är på plats o kylaren fastskruvad... Dörrarna monterades, tack John för hjälpen me de... Mattias har tänkt dyka upp här nån dag o meka lite VEMS, blir trevligt, de är inte allt för många ggr man har besök i garaget...
Lite bilder...
De tar sig... Fuelrail o spridare monterade... Samt kylarslangarna...
Ser mer ut som en bil med dörrarna på...
Med en slutartid på 8s på mobilkameran så blir de så där bra bilder...
Lite bilder...
De tar sig... Fuelrail o spridare monterade... Samt kylarslangarna...
Ser mer ut som en bil med dörrarna på...
Med en slutartid på 8s på mobilkameran så blir de så där bra bilder...
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
-
- Normal postare
- Kontakt:
-
- Kontakt:
-
- Kontakt:
Stort tack till Mattias som ikväll har VEMS mekat o gjort en del framsteg. En till kväll o bilen är igång... Känns mycket bra!
Tiden springer iväg när man får saker gjorda alltså... Helt sjukt... Dock så hade jag ett litet missöde, skulle ta loss ena hallgivaren (kam-sync) för att Mattias skulle kontaktera den, då gick fästörat av på den... Men ja tror vi ska kunna lösa de, har limmat den med epoxy nu så vi får se hur de sitter ihop...
God natt!
Tiden springer iväg när man får saker gjorda alltså... Helt sjukt... Dock så hade jag ett litet missöde, skulle ta loss ena hallgivaren (kam-sync) för att Mattias skulle kontaktera den, då gick fästörat av på den... Men ja tror vi ska kunna lösa de, har limmat den med epoxy nu så vi får se hur de sitter ihop...
God natt!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
-
- Kontakt:
-
- Kontakt:
Nu är de nära! Oljetryck finns de gott om, på startmotorn... Triggern på veven funkar så funkar inte kamtriggern kan man alltid åka fördelare. Lite små kabel kvar o sen ska den svänga igång... Inget oljeläkage heller, de känns bra. Vatten fylls när vi ska starta den. Hoppas på så lite läkage som möjligt då oxå. Inget alls är de bästa.
Mattias har gjort ett jättejobb med härvan ikväll o de är som sagt nära...
Tack för ikväll!
Mattias har gjort ett jättejobb med härvan ikväll o de är som sagt nära...
Tack för ikväll!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
-
- Kontakt:
-
- Kontakt:
Bilen är startad... Hostade till efter några försök att hitta 0an på tändningen... Men de gick fiiint... Några bra saker är väl att både vevaxel triggern och kam syncs triggern fungerar. Dock så har vi ett problem, den går bara på 3 cyl. Anledningen tror vi är att precis när sista cyl på varvet ska tända så passerar nocken igen till kam syncen och då slår den ut sista tändspolen så gnistan uteblir. Lite krångligt att förklara men de är de vi tror iaf. Mattias skulle forska vidare men de känns gött att den är igång o den verkar inte heller söla varken olja eller vatten, o inte heller bensin. De är ett stort + för mig. Jag och läkage brukar vara sämst kompisar men ofta nära varandra...
Får återkomma med mera info. Mattias kanske kan skriva mera utförande om vad som är problemet... Kan tillägga att vi har provat att flytta om axeln som kam syncen triggar på och problemet förflyttade sig från först 4e cyl till 2a. Så de är inget fel på tändspolarna iaf...
Tips till de som kanske tänkt använda samma tändspolar som mig, ANVÄND skärmningsjorden som finns eller va man ska säga... Den slog ut datorn 2ggr ikväll innan vi satte dit den. Bara rent slarv av mig o glömma den. Hur som så tar vi o gör att nytt försök när de passar. Får se om de blir imorrn eller söndagkväll eller måndag... Beror lite på...
Tack till Mattias och John som va me... Fick även besök av en B20 turbo med 2 trevliga pajkar i...
MVH
Får återkomma med mera info. Mattias kanske kan skriva mera utförande om vad som är problemet... Kan tillägga att vi har provat att flytta om axeln som kam syncen triggar på och problemet förflyttade sig från först 4e cyl till 2a. Så de är inget fel på tändspolarna iaf...
Tips till de som kanske tänkt använda samma tändspolar som mig, ANVÄND skärmningsjorden som finns eller va man ska säga... Den slog ut datorn 2ggr ikväll innan vi satte dit den. Bara rent slarv av mig o glömma den. Hur som så tar vi o gör att nytt försök när de passar. Får se om de blir imorrn eller söndagkväll eller måndag... Beror lite på...
Tack till Mattias och John som va me... Fick även besök av en B20 turbo med 2 trevliga pajkar i...
MVH
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
-
- Kontakt:
Såhär skrev Mattias på ett annat forum...
mattias skrev:Det är ett mjukvaruproblem vi jobbar med, den sista cylindern i tändtabellen vill inte gnistra oavsett hur man flyttar kamsynken tycker jag det verkar som. Men vi har inte provat allt och jag tror att det kan vara väääldigt lätt fixat bara man vet hur det ska monteras. Ska forska lite så gör vi ett till försök i en nära framtid.
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
-
- Kontakt: