mitsubishi evo 3
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Fint å se att den brummar!
Hur tycker du den går då ?
Hur tycker du den går då ?
Johan Bring
Mitsubishi Galant GTi Dynamic-4 -89 x2
Mitsubishi Eclipse GSX -98
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
Det gör faktiskt lite med klar glas istället för orange! Har för mig det är så på Evon också.
Ska sätta på klarglas på min me någon när man får tummen ur. Att det kan vara så svårt ibland
Men har du kört mycke med den ännu? va tycks? Varv stoppet ligger väl på 9k rpm den med ?
Ska sätta på klarglas på min me någon när man får tummen ur. Att det kan vara så svårt ibland
Men har du kört mycke med den ännu? va tycks? Varv stoppet ligger väl på 9k rpm den med ?
Johan Bring
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
hmm varvstoppet ligger på starx över 7000varv om jag inte mins fel.. varvar ju inget jämfört med hondorna...2(SiC) skrev:Det gör faktiskt lite med klar glas istället för orange! Har för mig det är så på Evon också.
Robert Gustafsson
BOB skrev:hmm varvstoppet ligger på starx över 7000varv om jag inte mins fel.. varvar ju inget jämfört med hondorna...2(SiC) skrev:Det gör faktiskt lite med klar glas istället för orange! Har för mig det är så på Evon också.
Det röda börjar ju vid 7 å slutar ve 9
Går den bra annars nu då?
Vore kul å kika på den någon gång när det är varmare ute. Ställas på Elmia?
Johan Bring
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
Här går det väldigt segt.. bytt drivaxel men det var visst inte fel på den, har ett jobbigt missljud från höger hjulhus, som jag trodde var från drivaxeln för det låter typ som slut drivknut men finns kvar efter jag bytt drivaxel, har sett över allt i navet och kan inte hitta något så jag befarar att det är något fel på min nya låda.....
Robert Gustafsson
Hur går det här då ?
Får du ordning på det? nyfiken...
Får du ordning på det? nyfiken...
Johan Bring
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
Okej är du så sugen
Förstår dig!
Förstår dig!
Johan Bring
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
Johan Bring
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
-
- Styrelseledamot
Såg det ! Men kan det vara det enda ?mpäsäk skrev:Säljer min fina evo på grund av tidsbrist.
Johan Bring
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
2(SiC) skrev:Såg det ! Men kan det vara det enda ?mpäsäk skrev:Säljer min fina evo på grund av tidsbrist.
Det är som det. står.. bilen har stått jätte länge nu utan att jag hunnit göra något med den... själv hoppas jag lite på att den blir kvar. om ingen köper den för dom pengarna så står den kvar tills jag hinner.
Har bokat regbesiktning, hinner jag besiktiga den tiden jag har så blir det antagligen att jag behåller den.
Robert Gustafsson
BOB skrev:2(SiC) skrev:Såg det ! Men kan det vara det enda ?mpäsäk skrev:Säljer min fina evo på grund av tidsbrist.
Det är som det. står.. bilen har stått jätte länge nu utan att jag hunnit göra något med den... själv hoppas jag lite på att den blir kvar. om ingen köper den för dom pengarna så står den kvar tills jag hinner.
Har bokat regbesiktning, hinner jag besiktiga den tiden jag har så blir det antagligen att jag behåller den.
Hoppas du inte får sålt den
Roligt med lite Mitsu's i klubben! Vänta tills du får ut den på bana så släpper du den aldrig
Måste ju hinna kika på den innan du säljer i så fall
Grattis till ditt 1000:ende inlägg
Johan Bring
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
idag har jag varit och regbesiktigat evon. Efter en stunds pillande utanför bilprovningen så gick den igenom utan anmärkningar på både reg och vanliga besiktningen.
Fick en återbudstid så slängde snabbt i en tankstrypning och åkte in. Efter en timmes väldigt nogran undersökning blev dommen att jag inte fick ha på vingen (fattar inte varför då den är orginal monterad från fabrik och alla andra kan regga med den), sidoblinkersarna satt för långt in i karossen, och ett bälte som inte riktigt fungerade, men den mycket trevlige och nogranne besiktningsmannen sa att om jag visade upp bilen med allt fixat innan han åkte hem för dagen så skulle den gå igenom med blanka papper.
mina stylingblinkers som jag hade tagit av för att kunna regga var visst mer godkännda än orginal blinkerserna så dom satt jag på och det funkade bra.
Bälte hade jag liggande från någon av dom gamla golfarna jag skrotat.
sen fick jag vålda bort vingen som suttit limmad på bakluckan sen bilen var ny, det tog en stund men det gick.
Så nu är den inreggad och nybesiktigad.
ska försöka byta vänterdrivaxel då jag anar att den inte passar helt 100% till den nya vxllådan om det är det som låter lite illa.
Fick en återbudstid så slängde snabbt i en tankstrypning och åkte in. Efter en timmes väldigt nogran undersökning blev dommen att jag inte fick ha på vingen (fattar inte varför då den är orginal monterad från fabrik och alla andra kan regga med den), sidoblinkersarna satt för långt in i karossen, och ett bälte som inte riktigt fungerade, men den mycket trevlige och nogranne besiktningsmannen sa att om jag visade upp bilen med allt fixat innan han åkte hem för dagen så skulle den gå igenom med blanka papper.
mina stylingblinkers som jag hade tagit av för att kunna regga var visst mer godkännda än orginal blinkerserna så dom satt jag på och det funkade bra.
Bälte hade jag liggande från någon av dom gamla golfarna jag skrotat.
sen fick jag vålda bort vingen som suttit limmad på bakluckan sen bilen var ny, det tog en stund men det gick.
Så nu är den inreggad och nybesiktigad.
ska försöka byta vänterdrivaxel då jag anar att den inte passar helt 100% till den nya vxllådan om det är det som låter lite illa.
Robert Gustafsson
Gött...men mycket märkligt det där med vingen ...vi imprezaåkare har har fått ett godkännande från vägverket att min vinge är laglig pga av att den monteras från fabrik på STI:n men den såldes ju bara i England inom EUs gränser.
David Nordquist
Team Tomtabacken
Team Tomtabacken