Kinnekulle 6/6 -07
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Kinnekulle 6/6 -07
Ja vad säger ni andra som var där?
Lite oorganiserat, men det berodde nog på mängden bilar.
Aningens kaotiskt ute på banan också stundvis, själv var jag ute och harvade lite i gruset vid ett par tillfällen. Hände inget med bilen dock, det är ju tyskt stål!
Och så var det kanonfint väder också!
Lite oorganiserat, men det berodde nog på mängden bilar.
Aningens kaotiskt ute på banan också stundvis, själv var jag ute och harvade lite i gruset vid ett par tillfällen. Hände inget med bilen dock, det är ju tyskt stål!
Och så var det kanonfint väder också!
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Oorganiserat javisst. Men totalt sett så var detta verkligen en toppendag.
Man fick ju verkligen köra mycket. Kul bilar och ett underbart väder.
Mycket folk från klubben som var där också. Skoj!
Måste ännu en gång hylla bilmodellen Mazda Miata.
Jag och Oscar körde min Miata i dubbla pass.
Vi körde ca 100-110 (hårda) varv under dagen. Det märktes inte ett dugg på bilen! Originalbromsarna, motorn - allt funkade utan försämring hela dagen!
Kvalitetsdäcken från Barum blev dock något varma efter 8-9 varv, men jag förstår dom. Annars - bara köra, tanka och njuta. Glädje!
Man fick ju verkligen köra mycket. Kul bilar och ett underbart väder.
Mycket folk från klubben som var där också. Skoj!
Måste ännu en gång hylla bilmodellen Mazda Miata.
Jag och Oscar körde min Miata i dubbla pass.
Vi körde ca 100-110 (hårda) varv under dagen. Det märktes inte ett dugg på bilen! Originalbromsarna, motorn - allt funkade utan försämring hela dagen!
Kvalitetsdäcken från Barum blev dock något varma efter 8-9 varv, men jag förstår dom. Annars - bara köra, tanka och njuta. Glädje!
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
Det var en otroligt rolig dag!
Organisationen kanske kan diskuteras, men Jag hade otroligt roligt utan ens åka med ett varv. Det var många roliga bilar med, och det verkade finnas riktig körglädje oxå, då tänker jag främst på kadettligan. (4st)
Lingqkvuists bmw var oxå njutbar att titta på o lyssna efter.
Lite bilder för den som vill få en blink om dagen:
bildspel
Organisationen kanske kan diskuteras, men Jag hade otroligt roligt utan ens åka med ett varv. Det var många roliga bilar med, och det verkade finnas riktig körglädje oxå, då tänker jag främst på kadettligan. (4st)
Lingqkvuists bmw var oxå njutbar att titta på o lyssna efter.
Lite bilder för den som vill få en blink om dagen:
bildspel
Martin .. Sköld
-
- Deluxpostare!
- Kontakt:
Bortsett från rådjuret jag smällde på Rv40 i morse, var det verkligen en kanondag. Första passet med avancerade gruppen var iofs kaos. Vissa körde som tokar och jag fick aldrig en lugn stund att överhuvudtaget fundera på spårval och sånt, jag hade fullt upp med att inte bli påkörd. Då tyckte jag banan verkade skittråkig. Hopplöst att hitta något som helst flyt. Men redan i andra passet började det öppna upp sig. Jag körde bakom några mer erfarna förare och började få kläm på det. Efter andra förarmötet var det bara att köra så fort man vågade och slipa på sitt spår. Höll någorlunda jämnt med resten av fältet. Hur roligt som helst!
Fast hålla fullt under bron gav jag mig inte på...
Fast hålla fullt under bron gav jag mig inte på...
Alexander Widell
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
Jag hade en riktigt trevlig dag! Var första "riktigta" banträffen för min del om man bortser från licenskursen jag gick på kinnekulle ring i våras. Då var det inte lika trångt när vi bara var 10 bilar på banan samtidigt.
Ett jättestort tack till Robert som lånade ut sin bil och lät den få en tur i gräset, med sin temporära husse på, ett av passen.
Ett jättestort tack till Robert som lånade ut sin bil och lät den få en tur i gräset, med sin temporära husse på, ett av passen.
//MZM aka Martin Ek
-
- Legend!
- Kontakt:
Ja i början av dagen va man inte helt nöjd över mängden bilar och hur det va upplagt. Va jobbigt att passa bilen i över en timma när man inte visste vilka som skulle köra osv. Men mot slutet av dagen ordnade det upp sig och man kunde få lite mer plats på banan.
Kul å träffa lite gamla attitude. Det va ju ett tag sedan.
Sen vore det riktigt kul å se lite film från dagen. Jag har aldrig sett och hört min bil utifrån.
Å tack till den äldre mannen som va med i genomgången för att han lät mig köra trots att bilen lät för mycket.
Kul å träffa lite gamla attitude. Det va ju ett tag sedan.
Sen vore det riktigt kul å se lite film från dagen. Jag har aldrig sett och hört min bil utifrån.
Å tack till den äldre mannen som va med i genomgången för att han lät mig köra trots att bilen lät för mycket.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Min Gul/Blå Corsa tålde mer än jag trodde och det var bara att stå på. Lärorik och Kul dag, har aldrig fått mala så länge på en bana tidigare. En och annan buse stötte man förstås på när det var uppemot 45(?!) bilar på bana i början, men dom var det bara att ta sig förbi så var det problemet ur världen
Reste hem tidigare, fick byta BANTRÄFF mot BARNTRÄFF... , ja ungefär så.
Axel ska ha tack för en snygg åktur rint Ringen.
Porschemannen med vit Carrera RS som jag också fick tillfälle att åka med hade en toppdag, det gick fort... Tackar.
Reste hem tidigare, fick byta BANTRÄFF mot BARNTRÄFF... , ja ungefär så.
Axel ska ha tack för en snygg åktur rint Ringen.
Porschemannen med vit Carrera RS som jag också fick tillfälle att åka med hade en toppdag, det gick fort... Tackar.
Team RFC P1800 Streetdragstercruisergatbilsräserkonbanträff-bil
Chevrolet V8 thunder!
Chevrolet V8 thunder!
-
- Legend!
-
- Klubbordförande
Det svider på min rygg idag... Med andra ord, vädret var det inget fel på!
Organiseringen var väl snurrig och regeltolkningarna godtyckliga på förmiddagen men efter uppehållet så rullade det på fint och alla blev nog nöjda!
Jag fick köra tillsammans med tävlingsbilarna hela dagen och de var bara 10 - 15 stycken så det var gott om plats! Bilen fungerade kanon!
Organiseringen var väl snurrig och regeltolkningarna godtyckliga på förmiddagen men efter uppehållet så rullade det på fint och alla blev nog nöjda!
Jag fick köra tillsammans med tävlingsbilarna hela dagen och de var bara 10 - 15 stycken så det var gott om plats! Bilen fungerade kanon!
/Axel Byrmo
-------------------------------------------
Har haft ett fordon med 1hk / kg!!
-------------------------------------------
Har haft ett fordon med 1hk / kg!!
Det var lite rörigt med klasserna och kör tiden. Men trivdes bra i den "lugna" körnigen. Nästa gång blir det andra däck och sänk fjädrar.
Får se om man har råd till R-däck. Tyckte det var en kul dag
Får se om man har råd till R-däck. Tyckte det var en kul dag
Johan Bring
Mitsubishi Galant GTi Dynamic-4 -89 x2
Mitsubishi Eclipse GSX -98
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
Mitsubishi Galant GTi Dynamic-4 -89 x2
Mitsubishi Eclipse GSX -98
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
-
- Legend!
En snabbfilm som talar sitt tydliga språk om hur mycket bilar det fanns på banan på fm.
http://youtube.com/watch?v=ftmtQ79sIVo
Samuel: din M3:a finns med.
http://youtube.com/watch?v=ftmtQ79sIVo
Samuel: din M3:a finns med.
-
- Deluxpostare!
- Kontakt:
Ja det var en härlig dag med mycket sol (har en permanent t-shirt på mig nu...) Fick med mig lite filmmaterial hem också. Vi börjar med ett varv runt banan.
http://attitude.mine.nu/bilder/Zeb/Film ... 20Axel.mpg
http://attitude.mine.nu/bilder/Zeb/Film ... 20Axel.mpg
Zeb Arvidsson