Började med att byta en läckande kylarslang igår.
Sen idag har jag tomgångs-inkört motorn i garaget samt bytt olja några gånger.
Passade på att skruva på fronten samtidigt och satte dit nummerskyltshållare.
Sen var det dags för provtur. Funkade finfint!
Har ett litet lite oljeläckage vid en givare som måste fixas bara.
Sen ska motorn köras in under 80 lugna mil.
Hoppas på reggning nån gång under inkörningen också.
Den är alltid till salu!
Sätt in tillräckligt med pengar på mitt konto så får du den levererad hem till dörren.
Zeb skrev:Gött! Grattis! Hur pass lugnt måste du ta det under inkörningen?
Tack!
Vet inte exakt hur lugnt. Men inte för mycket laddtryck eller varv. Sen så antar jag man får släppa på lite mer ju längre man kört.
Men nu i början kör jag extremt försiktigt.
Ando skrev:Härligt!
Den är lite finare nu än när vi hämtade den
Ja, men den är väldigt dammig och skitig nu också. Fast det syns inte på bilden som tur är.
Ska nog gå att få den riktigt snygg sen tror jag.
Gött å se den på på hjulen igen.
Om du behöver köra in den så kan du ju alltid ta med frugan och åka en sväng till horda nån dag framöver. Det är ju nästan 80 mil ToR.
Då kan du ju prova 450:in också.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Nicke Nyman skrev:Kul Samuel! Nu har du en fin bil att åka till Norrland me!
Är ju inte den perfekta långfärdsbilen kanske. Inte ekonomiskt iallafall
Samuel Lindkvist skrev:Gött å se den på på hjulen igen.
Om du behöver köra in den så kan du ju alltid ta med frugan och åka en sväng till horda nån dag framöver. Det är ju nästan 80 mil ToR.
Då kan du ju prova 450:in också.
Kommer gärna till Horda en sväng. Det ligger ju alltid längre och längre bort, så det bör närma sej 40 mil snart.
VI kan ta det nästa vecka när ni är herr och fru.
2(SiC) skrev:Såg riktigt fint ut det dära! Om du skulle lämna bilen på service, vart lämnar du den då ? Är det många wankel kunniga Sverige?
Behöver jag hjälp så finns det bara ett alternativ.
Självklart Gzon på www.superiorimports.se
Finns väl några till som kallas wankelkunniga. Men jag klarar mig med den bästa.
Men när det gäller service, underhåll och enkla reparationer så räknar jag med att klara det själv. Motorn är ju lite speciell, men i övrigt bör det inte vara krångligare än andra bilar.
2(SiC) skrev:Såg riktigt fint ut det dära! Om du skulle lämna bilen på service, vart lämnar du den då ? Är det många wankel kunniga Sverige?
Behöver jag hjälp så finns det bara ett alternativ.
Självklart Gzon på www.superiorimports.se
Finns väl några till som kallas wankelkunniga. Men jag klarar mig med den bästa.
Men när det gäller service, underhåll och enkla reparationer så räknar jag med att klara det själv. Motorn är ju lite speciell, men i övrigt bör det inte vara krångligare än andra bilar.
Okej! Tack
Kompisen var sugen på en RX7a. Men dom flesta som han har kikat på hade gått 9,5k mil å var väl tvungen att byta pack boxen eller något sådana vid 10k...
Aja hoppas man får se bilen på någon träff i sommar. Dom låter riktigt gött dom dära