Jag klandrar väl ingen? Det var tänkt som en morot så Andreas får komma ut och köra lite med bilen.
Själv tänker jag vara färdig till Uråsa, igen. Och min bil står på pallbockar, igen...
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Angående drivaxlarna fick jag ett paket i igår och monterade ihop hela härligheten. Så receptet nu heter 540 drivknutar och sviktståls drivaxlar. Nu tänkte jag gå ut och montera stötdämparna och hjulen och kan sedan hissa ner hela härligheten från pallbockarna.
Faktiskt så vore det teortiskt möjligt att köra på uråsa såvida motorn hade varit mappad. Fast de skulle ju gå åka på en 0,5bar vilket nog inte är så tråkigt på en motor som torde ge närmare 200hk som sugmotor.
Hämtade även en ny framruta och lite grejor till servostyrningen (det är ju en komfortbil i första hand..)
om det inte strular så ska jag ha JE kolvar. Inte beställt ännu men jag gör nog det i dag och sedan bygger jag vidare på bilen för att kunna mappa den i juni.
efter några veckors väntetid så anlämnde kolvarna häromdagen.
Så nu håller jag på att montera ihop motorn igen och kan kanske hinka ner den i karossen i helgen. Tanken var att mappa i mitten på juli men har ingen semster innan dess så det blir nog lite gatmappning först och sen mappning i augusti efter mappfirmans semester. Miljövän som man är så blir det till att köra på etanol. Därför sitter där nu dubbla 044:a pumpar i bagagen samt att spridarna sålts och större ska inhandlas. 900 eller 1000cc.
Passade även på att slänga ståltopplockspackningen och gå på ett beprövat koncept med o-ringning.
Karossen har fått vara ute och sola sig lite
Tyvärr har den inte blivit snygg och solbränd utan jag får nog lägga en lack på den sen. Det skall till ett par m3 trösklar samt att den ska sänkas en 5cm bak.