Patrik H skrev:ser ut som ett kanonseriöst och kul bygge klart impad
men som någon sa senare gör inte för mkt på en gång så du lessnar
om du inte har all tid i världen.
men det är roligt att följa en sådan grym satsning
lycka till hoppas du blir färdig till sommaren
mvh patrik
Tackar! Tid har jag alldeles för lite av men jag får försöka beta av dem timmarna jag kan.
Idag har jag plastat skarven mellan kaross och det nya taket. Så med lite spackel så ska det nog kunna bli orginalmässigt.
är dålig på att uppdatera tråden. Spacklar och slipar mest just nu. Det är endel jobb med det, får passa om framkanten på bakskärmarna för att får rätt linje mm.
Såhär ser taket ut idag
Sen hittade jag en gammal bild på intercoolern som jag byggde en gång, här sitter den bara provosoriskt monterad, idag sitter alla kylare permanent (dvs utan silvertejpen).
Intercoolern har dubbla ingångar med en skiljevägg i ena gavlen så den går ihop först i andra gavlen vilket ska reducera trycksstötar.
Vidare håller jag på och tillverkar en venturi som ska pryda bilen. Detta är första delen i "aerodynamikkit" där ett plangolv även ligger i planerna.
Det blir bra Andreas. Vi ligger ju lite på samma nivå i byggena.
Man ändrar lite grejer allt eftersom, på gott och ont. Man blir ju aldrig färdig liksom...
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
hade de inte varit för ett pucko på ecp bilskrot hade det varit snart. Nu måste jag mickla med drivaxlarna extra mycket. Men det kommer snart hoppas jag, börjar bli sugen nu
hade de inte varit för ett pucko på ecp bilskrot hade det varit snart. Nu måste jag mickla med drivaxlarna extra mycket. Men det kommer snart hoppas jag, börjar bli sugen nu
Ok, så motorn är klar o så? Va ska du åka me för drivaxlar??
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72