Saab 9-5 2.3t Vector sportcombi -04
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Legend!
Idag så kom bussgods med mina nya dimljusen.
Sedan så var jag på Posten och hämtade ett paket från KM Bildemontering innehållande relä, dimljuskontakt och mattor till kofferten.
Lite bilder från dagens övningar:
Nya dimljusena
Ena dimljuset på plats
Båda dimljusena på plats
Bilen tittar ut!
Montering av relä och dimljuskontakt
Det fungerar!
Sedan så var jag på Posten och hämtade ett paket från KM Bildemontering innehållande relä, dimljuskontakt och mattor till kofferten.
Lite bilder från dagens övningar:
Nya dimljusena
Ena dimljuset på plats
Båda dimljusena på plats
Bilen tittar ut!
Montering av relä och dimljuskontakt
Det fungerar!
-
- Dunderpostare!
Då så har man snickrat ihop en liten baslåda.
Då vi verkligen behöver utrymmet så fick det blir en väldigt liten låda.
Lite bilder:
Basen 10" Kicker Solo-Baric. Väger en hel del kan jag säga.
Lådan ihopaskruvad och limmad
Provmontering
Lådan färdigklädd och basen monterad
Baslådan på plats!
Barnvagnen får också plats.
I morgon så har jag tänkt att dra alla kablarna till slutsteget så att man kan provspela basen.
Ska även försöka tona rutorna färdigt.
Då vi verkligen behöver utrymmet så fick det blir en väldigt liten låda.
Lite bilder:
Basen 10" Kicker Solo-Baric. Väger en hel del kan jag säga.
Lådan ihopaskruvad och limmad
Provmontering
Lådan färdigklädd och basen monterad
Baslådan på plats!
Barnvagnen får också plats.
I morgon så har jag tänkt att dra alla kablarna till slutsteget så att man kan provspela basen.
Ska även försöka tona rutorna färdigt.
Då har man dragit alla strömkablar och lågnivå kablar samt monterat "Backe kabeln".
Backe kabeln gör att jag kan koppla slutsteg till originalstereon.
Att dra alla dessa kablar var ett fuktansvärt jobb. Jag höll på i många timmar.
Det som var absolut jobbigast var strömkabeln. Saab 9-5 är verkligen inte gjord till att dra några extra kablar i.
Lite bilder:
Backe kabeln
Efter många timmars jobb så har kablarna hamnat i skuffen
Dags att dra ut originalstereon. Har man inte originalpinnarna så får man ta fyra spik.
Den inringade kontakten i mitten skall kapas bort. Bara att ta fram båffilen.
Kontakten delad och Backe kabeln på plats
Alla tre kontakterna ihopalimmade och åter på plats i plåtsargen till originalstereon.
Stereon åter på plats
Slutsteget på plats och alla kablarna kopplade
När jag var på Elmia igår så köpte jag även nya 3,5" Kicker högtalare till instrumentbrädan samt 5,25" Kicker till bakdörrarna.
Kommer nog att bli bra.
Handlade även led lampor till parkeringsljuset och Xenon lookalike till halvljuset
Blev rätt snyggt faktiskt.
Backe kabeln gör att jag kan koppla slutsteg till originalstereon.
Att dra alla dessa kablar var ett fuktansvärt jobb. Jag höll på i många timmar.
Det som var absolut jobbigast var strömkabeln. Saab 9-5 är verkligen inte gjord till att dra några extra kablar i.
Lite bilder:
Backe kabeln
Efter många timmars jobb så har kablarna hamnat i skuffen
Dags att dra ut originalstereon. Har man inte originalpinnarna så får man ta fyra spik.
Den inringade kontakten i mitten skall kapas bort. Bara att ta fram båffilen.
Kontakten delad och Backe kabeln på plats
Alla tre kontakterna ihopalimmade och åter på plats i plåtsargen till originalstereon.
Stereon åter på plats
Slutsteget på plats och alla kablarna kopplade
När jag var på Elmia igår så köpte jag även nya 3,5" Kicker högtalare till instrumentbrädan samt 5,25" Kicker till bakdörrarna.
Kommer nog att bli bra.
Handlade även led lampor till parkeringsljuset och Xenon lookalike till halvljuset
Blev rätt snyggt faktiskt.
-
- Postar så det viner...
Riktigt fin bil du har! Längtar tills man måste köpa familjebil, då blir det Saab-kombi Sjysst du fixade till ljudet med. Bara en grej jag inte gillar, när du ändå hade bort lister och så där för lackning (vilket f.ö. blev väldigt lyckat) varför passade du inte på att lacka på plasten under bakluckan precis? Det kanske inte funkar när det är back-sensor som det ser ut att va?
Ford Fiesta ST -06
Backsensorerna går inte att lackera över. Man kunde visserligen maskerat runt dem men då hade de blivit oerhört markerade.lill_sankan skrev:Riktigt fin bil du har! Längtar tills man måste köpa familjebil, då blir det Saab-kombi Sjysst du fixade till ljudet med. Bara en grej jag inte gillar, när du ändå hade bort lister och så där för lackning (vilket f.ö. blev väldigt lyckat) varför passade du inte på att lacka på plasten under bakluckan precis? Det kanske inte funkar när det är back-sensor som det ser ut att va?
Att sedan ha en lackerad yta som man ska dra barnvagn över är inte direkt lyckat.
Så jag valde denna kombinationen. Har sett en del bilar som gjort samma som jag och jag tycker att det ser helt ok ut.
-
- Postar så det viner...
Jo en uppsättning 18-19" BBS CH hade inte varit felAndreas skrev:Snygg bil!
Ska du inte passa på att skaffa lite snyggare fälgar nu också när resten av bilen har blivit så fin?
Vector-fälgarna är ju sådär snygga....
Förresten... Jag såg en röd V70 med sådana Vector-fälgar här i Jönköping förra året.... hur bra passade det??