Då har man gått och blivit med Lancia igen. Känns riktigt bra att vara tillbaka på Italiensk mark.
Jag gick och köpte mig en Dedra Integrale som är lite krockskadad vänster fram. Vet ännu inte om jag har köpt grisen i säcken då den inte har gått att provköra, men jag hoppas på att den snart skall vara igång.
Första steget för mig är att fixa iordning bilen körbar igen. Det innebär att det behövs en ny kylare ett blinkersglas och en ny skärm, det andra skall jag nog kunna åtgärda. I krocken så har även tändspolen fått sig en kyss, vet inte om den är sönder men plasten runt kontakten har spruckigt så jag ska försöka hitta en ny.
Det andra steget blir att få den till en kul busbil som tål både hårt asfalltsplåg, grusplåg och snölekar.
Imorgon blir det ett pass i garaget, efter det så vet jag troligen lite mer om hur bilen mår. Det första som ryker bort imorgon är luftfilter installationen, den var riktigt dåligt gjord.
Här kommer några bilder att glutta på så länge.
![Bild](http://i158.photobucket.com/albums/t108/HenrikEg/DSC00674-1.jpg)
![Bild](http://i158.photobucket.com/albums/t108/HenrikEg/DSC00675.jpg)
![Bild](http://i158.photobucket.com/albums/t108/HenrikEg/DSC00679.jpg)
![Bild](http://i158.photobucket.com/albums/t108/HenrikEg/DSC00693.jpg)
Mmmm vilken kul knapp.
![:P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Bild](http://i158.photobucket.com/albums/t108/HenrikEg/DSC00698.jpg)
2007-02-24
Idag så började jag riva lite i bilen. Först så vart jag lite orolig att jag skulle behöva lämna iväg det, då rambalken var tryck ungefär 5 cm. Efter lite mätande och jämförelse med bilder i servicepärmarna så kunde jag se att den inte var tryck något längre bak mot fjäderbenstornet. Jag borrade bort lite svetsar samt kapade bort den sämsta plåten. Därefter blev det riktning.
Har nu kommit så långt att jag hunnit dra ut allt och börja svetsa ihop det. Imorgon så ska jag försöka hinna färdigt med plåtarbetet.
![Bild](http://i158.photobucket.com/albums/t108/HenrikEg/DSC00710.jpg)
Lite snett och skevt.
![Bild](http://i158.photobucket.com/albums/t108/HenrikEg/DSC00725.jpg)
![Bild](http://i158.photobucket.com/albums/t108/HenrikEg/DSC00728.jpg)
Borra bort lite svetsar.
![Bild](http://i158.photobucket.com/albums/t108/HenrikEg/DSC00736.jpg)
![Bild](http://i158.photobucket.com/albums/t108/HenrikEg/DSC00737.jpg)
![Bild](http://i158.photobucket.com/albums/t108/HenrikEg/DSC00708.jpg)
En trasiga givaren som jag inte har en aning om vad den gör för nytta. Sånt är inte kul att hitta. Efter lite letande i serivepärmen hitta jag att det ska sitta en justering för CO-nivån där.
2007-02-25
Nu så är riktningen klar, och jag har hunnit börja sätta ihop bilen.
Den gamla ICn var verkligen inte i bra skick, båda gavlar var limmade fast med något silicon. Jag hade en gammal IC liggande som jag ska montera istället, den är inte fin men den läcker inte så den får duga tillsvidare.
![Bild](http://i158.photobucket.com/albums/t108/HenrikEg/DSC00743.jpg)
Här är balken färdig riktad, svetsad, Kittad(stavning?) och grundad.
![Bild](http://i158.photobucket.com/albums/t108/HenrikEg/DSC00748.jpg)
Lite färg gör susen.
![Bild](http://i158.photobucket.com/albums/t108/HenrikEg/DSC00750.jpg)
Måttar lite vart ICn ska sitta.
Detta var vad jag sysslat med i helgen. Nu blir det inga uppdateringar på ett tag, då jag ska tillbaks till Linköping och förhoppningsvis klara mina sista tentor. Ska beställa lite delar så jag kan fixa iordning resten nästa gång jag är i Värnamo.