Jag provstartade i dag på lunchen. Den startade inte! Inte helt oväntat då det stod med i specen när jag köpte den men det vevade runt utan att det skramlade i alla fall...
Samuel Lindkvist skrev:Härligt om det bara skulle va en säkring som gått. Och sen visar sig när den går igång att det är 389,4hk i den.
Min spontana gissning är att det något som har med bränslet att göra som är trasigt då det inte luktade bensin efter att jag hade vevat runt lite. Kan ju vara pumpen, bränslefilter, ett relä eller som du säger en säkring... Men vad vet jag, det går ju på magi den där wanklen! Får forska på det nästa år helt enkelt.
Glad överaskning var att bilen bara var reggad med en passagerare trots att det sitter ett baksäte i bilen. Alltså kan det åka ur utan krångel och larv.
Som gammal exilstockholmare tycker jag mig känna igen okq8 vid Brommaplan och blir då lite nyfiken på i vilken hamn bilarna kommer? Vad står Tau298 för? Noterade det på din bil också eller?
Det står alltid en massa text i rutorna. Det har väl att göra med hur de ska skickas och i vilken container de ska packas in i. Vi hämtar sällan bilarna i hamnen utan tar hellre containern någonstans där man kan packa ur den i lugn o ro själv. I vilken hamn containern ursprungligen kommer har o göra med vilket fraktbolag som man använder sig av.
Har provat att ta ur de undre tändstiften och vevade runt lite för att komptesta. Tyvärr åkte jag från mätaren och fick därför bara lyssna om det lät enligt Gzons beskrivning och det verkade det göra men det är ju lite svårt för mig att veta. Tjoff tjoff sa det i alla fall.
Har bryggkopplat lite så att bränslepumpen hoppade igång och det gjorde den men jag är inte helt säker på att det porlade framme vid motorn. Fast jag är ju inte helt säker på var fuelrailen sitter Det är ju miljoner slangar och sladdar överallt i det där motorrummet.
På måndag ska jag se till att ha kompmätaren med mig för att få svar på hurvida det är riktigt komp.
gzon skrev:Hur går det för dig? Startat ännu eller vad händer?
Det händer inte mycket. Har tvättat av den och röjt runt lite bland kaplarna. Har inte haft nån kväll/dag över för något avancerat. Onsdag ska jag försöka skruva i stiften och ta ett Optima-batteri + ev. traktorbatteri och veva igång honom.
Ang rykten om 15 minuters vevande på startmotorn innan han startar, hur mycket sanning ligger det i det?
Haha, ta ur stiften, ryck ur EGI säkringen och kör på starten ett antal 10 sek körningar. Sedan hänger du i nya stift. (Alternativs bränner av de gamla rejält med gassvets eller varmluftpistol 1cm ifrån några minuter). Sedan borde den starta om läget är så att den bara surat vilket är rätt vanligt.
Jo att ha tid över till bilen har inte varit min starkaste sida direkt, men jag har i alla fall bytt stift i bilen och grejat lite.
Tankade i 20 liter V-power idag med.
Kopplade i traktorbatteriet och det som händer är att det puffar lite i avgassystemet och "nästan startar" men inget mer. Misstänker att det är grejerna som det står HKS på som är boven i dramat men jag har ju ingen riktig koll på hur det ska se ut...
Konstiga japaner som har en massa slangar och kablar överallt.