Rullande landsväg / Vindtunnel
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Rullande landsväg / Vindtunnel
Är det nån som kan tipsa om en seriös och kunnig firma/privatperson som har en rullande landsväg, gärna i radien 20 mil av Karlsborg.
Har tänkt att testa P1800:an framöver. Har talat med "Garabedian Racing" i Örebro, deras bänk är ny.
Trollspeed i Trollhättan har varit med länge, dom har en också.
Har någon kontakter så att man kan testa bilen i vindtunnel skulle jag gärna tacka ja också. Men det är väl mycket begärt...
Förslag o tips någon?
Har tänkt att testa P1800:an framöver. Har talat med "Garabedian Racing" i Örebro, deras bänk är ny.
Trollspeed i Trollhättan har varit med länge, dom har en också.
Har någon kontakter så att man kan testa bilen i vindtunnel skulle jag gärna tacka ja också. Men det är väl mycket begärt...
Förslag o tips någon?
Team RFC P1800 Streetdragstercruisergatbilsräserkonbanträff-bil
Chevrolet V8 thunder!

-
- Legend!
- Inlägg: 3042
- Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
- Ort: Horda
- Kontakt:
ÅÅ... jag som trodde du köpt en vindtunnel och rullande landsväg som vi i klubben kunde få låna.
När det gäller vindtunnel blir det nog svårt. Hur många i världen finns det som klarar en bil i skala 1:1? Jag har varit på McLaren i England och inte ens deras nybyggda vindtunnel va byggd för normalstora bilar.
Men kolla med Volvo. Tror dom har en. Och eftersom du har världens grymmaste Volvo kanske dom lånar ut den till dig.

När det gäller vindtunnel blir det nog svårt. Hur många i världen finns det som klarar en bil i skala 1:1? Jag har varit på McLaren i England och inte ens deras nybyggda vindtunnel va byggd för normalstora bilar.
Men kolla med Volvo. Tror dom har en. Och eftersom du har världens grymmaste Volvo kanske dom lånar ut den till dig.

BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Ett alternativ är ju att med hjälp av snikmodell vindtunnla bilen.
Du har säkerligen hört talas om det, tejpa fast massor med garnbitar där du vill se hur vinden beter sig.
Ang rullande landsväg så finns det ju flertalet... VM-Performance har en, har för mig att det inte var så svinigt dyrt... Brukar köra dagar med skyline klubben, då man åker dit 8-10 pers har jag för mig... Då brukar det gå på en lusentapp, skylines har företräde, men det brukar alltid finnas lediga platser...
Det bästa vore väl en rototest för din del, så att det inte börjar slira när effekten skjuter iväg... Sådana har Nordic Uhr (Norrköping), Maptun (Örebro, lite osäker), BSR i växjö... Frågan är om dom klarar din effekt...
Edit: BSR lär orka med ditt pulver, dom har ju mappat Koenniggissssegg där...
Du har säkerligen hört talas om det, tejpa fast massor med garnbitar där du vill se hur vinden beter sig.
Ang rullande landsväg så finns det ju flertalet... VM-Performance har en, har för mig att det inte var så svinigt dyrt... Brukar köra dagar med skyline klubben, då man åker dit 8-10 pers har jag för mig... Då brukar det gå på en lusentapp, skylines har företräde, men det brukar alltid finnas lediga platser...
Det bästa vore väl en rototest för din del, så att det inte börjar slira när effekten skjuter iväg... Sådana har Nordic Uhr (Norrköping), Maptun (Örebro, lite osäker), BSR i växjö... Frågan är om dom klarar din effekt...
Edit: BSR lär orka med ditt pulver, dom har ju mappat Koenniggissssegg där...
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
"Alla borde köra peugot"
Du kan väl sätta på ett par Volvoemblem på dina bilar så kan vi "tunnla" till mängdrabatt. Ska kolla med en Kaptenskompis på F7, dom håller i alla fall på med flyg!Samuel Lindkvist skrev:ÅÅ... jag som trodde du köpt en vindtunnel och rullande landsväg som vi i klubben kunde få låna.![]()
När det gäller vindtunnel blir det nog svårt. Hur många i världen finns det som klarar en bil i skala 1:1? Jag har varit på McLaren i England och inte ens deras nybyggda vindtunnel va byggd för normalstora bilar.
Men kolla med Volvo. Tror dom har en. Och eftersom du har världens grymmaste Volvo kanske dom lånar ut den till dig.

Team RFC P1800 Streetdragstercruisergatbilsräserkonbanträff-bil
Chevrolet V8 thunder!

Nordic Uhr ville inte ha dit mig...ERnsT skrev:Det bästa vore väl en rototest för din del, så att det inte börjar slira när effekten skjuter iväg... Sådana har Nordic Uhr (Norrköping), Maptun (Örebro, lite osäker), BSR i växjö... Frågan är om dom klarar din effekt...
Edit: BSR lär orka med ditt pulver, dom har ju mappat Koenniggissssegg där...

Team RFC P1800 Streetdragstercruisergatbilsräserkonbanträff-bil
Chevrolet V8 thunder!

-
- Legend!
- Inlägg: 3042
- Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
- Ort: Horda
- Kontakt:
Någon anledning eller bara för mycket pulver för deras bänk?RFC Roger skrev:Nordic Uhr ville inte ha dit mig...ERnsT skrev:Det bästa vore väl en rototest för din del, så att det inte börjar slira när effekten skjuter iväg... Sådana har Nordic Uhr (Norrköping), Maptun (Örebro, lite osäker), BSR i växjö... Frågan är om dom klarar din effekt...
Edit: BSR lär orka med ditt pulver, dom har ju mappat Koenniggissssegg där...
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
"Alla borde köra peugot"
På pricken! (förklaringen var för hög trolig effekt, min personliga gissning är att det var osäkerhet runt handhavandet av landsvägenSamuel Lindkvist skrev:Bra. Då vet alla våra 700 medlemmar det också.RFC Roger skrev:
Nordic Uhr ville inte ha dit mig...![]()

Nåja, vi köper in en portabel rulle gemensamt i klubben, OK?

Och erbjuder VÄGNING och EFFEKT-TEST på div. klubbträffar?
Team RFC P1800 Streetdragstercruisergatbilsräserkonbanträff-bil
Chevrolet V8 thunder!

-
- Legend!
- Inlägg: 3042
- Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
- Ort: Horda
- Kontakt:
På rototestmaskinerna så ska det finnas någon form av mjukvarulåsning, vet att de har kört saabar med 480hk på driven, men det är väl hälften av vad du har...RFC Roger skrev: På pricken! (förklaringen var för hög trolig effekt, min personliga gissning är att det var osäkerhet runt handhavandet av landsvägen).
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
"Alla borde köra peugot"
-
- Normal postare
- Inlägg: 31
- Blev medlem: 06 apr 2003 20:40
- Ort: Mölltorp
- Kontakt:
Får jag ut 700 hk i ett brett register utan lustgas är jag nöjd. Den kompressor jag valt tillhör de "slöaste" när det handlar om toppeffekt.ERnsT skrev:På rototestmaskinerna så ska det finnas någon form av mjukvarulåsning, vet att de har kört saabar med 480hk på driven, men det är väl hälften av vad du har...
På stripkörning där det finns klisterbett kan man använda mer pulver, då finnes lite skrattgas. Sen kanske jag byter kompressor till stripkörningar också...

-
- Deluxpostare!
- Inlägg: 554
- Blev medlem: 11 nov 2003 20:08
- Ort: Grästorp, Västra Götaland
- Kontakt:
Re: Rullande landsväg / Vindtunnel
Pröva med:RFC Roger skrev:Är det nån som kan tipsa om en seriös och kunnig firma/privatperson som har en rullande landsväg, gärna i radien 20 mil av Karlsborg.
Har tänkt att testa P1800:an framöver. Har talat med "Garabedian Racing" i Örebro, deras bänk är ny.
Trollspeed i Trollhättan har varit med länge, dom har en också.
Har någon kontakter så att man kan testa bilen i vindtunnel skulle jag gärna tacka ja också. Men det är väl mycket begärt...
Förslag o tips någon?
Highspeed Racing
Telefon: 0510-80045
Mobil: 073-4455244
Lidköpingsv. 25
53030 TUN