På jobbet tappade vi strömen på söndag eftermidag men den kom tillbaka på kvällen.
Idag(!) försvann strömmen 1.5h mitt på dagen. Sen helt plötsligt försvann telefonen + att Telias mobilmast slutade fungera. :\ Så vi kunde inte ringa alls... Smidigt att driva företag då På fredag kommer telefonen igång säger de.
Som tur funkar bredbandet här, så jag kan ju skriva detta i alla fall
Har inte fått tillbaka den riktiga strömmen än...men som tur finns det ett vattenkraftverk i närheten som kan slås på vid dessa tillfällen så att man kan ha lite ström iallfall. Telefonen fick vi tillbaka för en stund sedan.
Skogsröjning blir de också...en hel del skog som blåst ned denna gången också.
Fick tillbaka strömmen söndag kväll. Vi hade tur med både telefon och ström. Men vi ha har ju elverk på jobbet så jag mekade med bilen när alla andra satt hemma i kolsvarta hus. Jättebra. Går strömmen några gånger till kanske jag blir klar till våren.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Strömen gick redan på natten mellan lördag och söndag. Kom tillbaks sen på måndag eftermiddag.
Telefonen är inte tillbaks än, men bredbandet funkar :) Kul kombination.
Att va utan ström 1,5 dygn som vi var tycker jag inte är så farligt.
Men när det är längre så blir det ju jobbigt, framförallt med vattenförsörjning, kyl o frys o sånt... Usch ja.
Har haft ström mer eller mindre hela tiden, tack vare vattenkraften som vi har... Telelinan har dock gått lite upp och ner som den vill. Strömbackupen i telestationen tog slut ungefär 48 timmar efter strömavbrottet inträffade...
Ingen ström mellan ca Söndag 11:00 och Tisdag 09:00. Vi hade dock vatten och telefon hela tiden, plus en vedkamin i köket och ett litet elverk till att driva pappas dator så han kunde göra lite bokföring och sånt. Så det gick inget direkt nöd på oss.
Alexander Widell
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
En liten blink förra söndagen, sen var det bra. Satt och filade på en jobbansökan som jag inte hade sparat, men batteriet i laptopen funkade bra som fattigmans-ups
Fast en kompis i Strömstad hade det visst lite värre
Vi fick vår ström igår från de riktiga elnätet ....när Gudrun var så tog de endast 3-4 dagar att få tillbaka den...men de finns endel här runt om som fortfarande inte ha ström...exempel fritidsgården i Långserum som börjar få problem med kylan som har kommit också.