nu när man visst måste vara ledig så har jag varit i garaget och börjat plocka ner vxllådan.. det gick jätte lätt.. få det mesta är borta nu så nu ska jag bara ta med min "bitch" Emil till assistans så är nog lådan snart nere.
Det är så trevligt att meka en bil som inte gått i salt eller vidare långt.
Ska även byta bort en av lådorna mot en låda med annan utväxling i och köper då också med en ny fördelningslåda. Dom grejerna hoppas jag att jag kan hämta i mellandagarna.
sådär då var lådan ur.. hoppas att jag kan hämta den rätta lådan i mellandagarna så man kan börja sätta i den.
Uttrampningslagret var visst lite kasst, har hört att det skramlat lite men trodde det hängde ihop med att vxllådan inte var ok, men det var nog lagret. så det får bli ett nytt sånt
Karlsson skrev:Bra jobbat Robert!
En fråga: snurrar motorn medurs? Växellådan sitter ju på motsatta sidan mot vad som är normalt med tvärställd motor.
jag vet faktiskt inte hur den snurrar. Jag vet att evo 4 och uppåt har motorn vänd på andra hållet med vxllådan på andra sidan. Men mina hondor jag haft innan har haft motorn på samma håll med vxllådan på den sidan.
var och hämtade lådan med rätt utväxling i går och idag så satt jag (med hjälp av emil) i den.. nu är det bara lite små pill som sätta dit fördelningslåda i med olja i låda och fördelningslåda och lite amdra små grejer så ska den förhoppningsvis ok.
Fram o tillbaka, av o på, det är mekningens lag.
Kör på, snart är det vår! (ja, hoppas få komma ut och åka P1800 nästa vecka så nu har jag bestämt att den är här.)
Team RFC P1800 Streetdragstercruisergatbilsräserkonbanträff-bil Chevrolet V8 thunder!
efter ha spenderat 1 månad nu med bilen på pallbockar letande efter en drivaxel så tröttnade jag att bara vänta så jag chansade och beställde en drivaxel till en vanlig lancer eftersom dom hade samma antal splines på inretappen. Monterade dit den lite snabbt idag och den ser ut att sitta riktigt bra, yttre knuten var tyvär inte anpassad för abs så den får jag byta, men ska testa först innan jag byter yttre knuten.
så äntligen händer det något med bilen. Så i helgen hoppas jag att jag är tillräckligt pigg att sätta ihop det sista (fick visst lite ström genom kroppen igår så är lite slö idag)
så då har man varit ute och kört lite till.. tyvär ligger mitt garage ganska centralt så man kan inte åka så jätte mycket med oreggad bil utan lyktor och med tejp och vinyl på... verkar funka bra på om man ser till det jag kört nu.