Toll åker till Afrika
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Legend!
-
- Legend!
-
- Legend!
-
- Legend!
-
- Legend!
- Kontakt:
Vad fin du var...Anders Toll skrev:Attitudemotorclub dansar i Kenya:
http://attitude.mine.nu/bilder/AndersT/ ... yadans.mov (6 MB)
Som en stor vit fläck mitt i allt.
17 dagar kvar tills jag åker...
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Legend!
Man får inte ta med sig läsk på flyget.
Ficklampa är bra, gärna en pannlampa.
Myggnät brukar finnas i de flesta rum redan men kan behövas. Myggmedel typ Mygga är också bra.
Nu vet jag inte vad eller vilka du ska besöka men kanske lite småpresenter, som pennor, är trevligt att ta med. Men det borde ju Elin veta. Vad som behövs alltså.
Om du har en fri mobiltelefon kan du ta med den och köpa kontantkort för 8 kr. Lite billigare att skicka sms hem - och ta emot.
Myggnät brukar finnas i de flesta rum redan men kan behövas. Myggmedel typ Mygga är också bra.
Nu vet jag inte vad eller vilka du ska besöka men kanske lite småpresenter, som pennor, är trevligt att ta med. Men det borde ju Elin veta. Vad som behövs alltså.
Om du har en fri mobiltelefon kan du ta med den och köpa kontantkort för 8 kr. Lite billigare att skicka sms hem - och ta emot.
-
- Legend!
- Kontakt:
Ja just det. De tycker det är läskigt med vätskor på flygen.Anders Toll skrev:Man får inte ta med sig läsk på flyget.
Ficklampa har jag tänkt på.
Myggnät hade jag nästan glömt, men ska köpa det.
Ja jag ska ta med mig en massa skräp och lite annat som presenter...
Fri mobiltelefon? Alltså en som inte är operatörslåst? Ja det har jag. Men sms och sånt är ju inte så sjukt dyrt därnere. Dessutom har Elin ett Safari Com-kort
Alltid gratis att ta emot sms förövrigt...
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
-
- Legend!
-
- Legend!
-
- Legend!
- Kontakt:
Tack för erbjudandet men jag är nog inte Växjö den närmaste veckan. Åker ju fredag nästa vecka (15dec)Anders Toll skrev:Ja, operatörslåst.
Jag vet inte varför jag fick för mig att sms också kostar att ta emot. Nåja, det är säkert gratis.
Jag har ett Celtel-kort om du vill ha.
Malarimedicin är bra att ha. Hur många sprutor har du tagit? Jag tog nog fem innan jag åkte.
Malariatabletter har jag och har tagit en spruta. Skulle inte ta mer. Magtabletter har jag med men min syrra som är syrra till yrket säger att det inte kommer att funka. Så jag är rätt inställd på diarré
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
-
- Deluxpostare!
-
- Legend!
-
- Legend!
- Kontakt:
Det mas bra, fast jag tycker det ar lite val varmt i alla fall mitt pa dagarna. Ar just nu i Moshi vid foten av Kilimanjaro och i morgon ska vi aka vidare till Dar Es Salaam.Anders Toll skrev:Daniel: hur mås det i Afrikat?
Var pa juste jazzkonsert i gar, dar bandet stod och spelade under ett banantrad. Drack kaffe som var odlat i trakten och njot i natten. Klart gott alltsa.
Pfedth billigt ar det har med. Koppen kaffe kostde typ 1,75 kr eller nat sant.
En annan observation jag har gjort ar att nastan alla bilar har ar begagnade japanska bilar. Alltsa importerade fran Japan. Har sett en hel del helfrana pickuper fran tidigt sjuttiotal. Kor som galningar gor de med men det ar bara harligt.
Med varma halsningar
///Daniel
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
-
- Legend!
- Kontakt:
Hemma hos mor och far och firar jul idag. Landade igår.
Det var inte lika varmt i Sverige men jag kör vidare med shorts.
Fick konstiga blickar på Landvetter
På söndag åker jag hem till V-mo och på måndag ska jag klappa på min Rx7a igen. Man har ju saknat den lite...
Zanzibar är fantastiskt. Åk dit!
Det var inte lika varmt i Sverige men jag kör vidare med shorts.
Fick konstiga blickar på Landvetter
På söndag åker jag hem till V-mo och på måndag ska jag klappa på min Rx7a igen. Man har ju saknat den lite...
Zanzibar är fantastiskt. Åk dit!
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport